Best Kept Secret 2016

Kid

Dagopener
24 jan 2015
609
77
Denk sowieso dat we geen namen van dat kaliber meer hoeven te verwachten voor BKS. Het programma is echt al behoorlijk ingevuld als ik het zo vergelijk met vorig jaar. Verwacht vooral nog de kleinere, nieuwere, interessante namen. Dat zijn waarschijnlijk alsnog goede namen, maar zo duur als Aphex Twin of Offspring gaat echt niet gebeuren. ;)
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.673
1.206
Als er even veel namen als vorig jaar staan mogen we er nog 34 verwachten. (inclusief DJ sets van bands op Stage 4).

34 is wat veel voor een laatste aankondiging, niet?
Dus ik verwacht misschien nog wel 2 aankondigingen.

De laatste namen vorig jaar waren op 5 mei, dus als er nog 2 aankondigingen komen verwacht ik de eerste binnen ten laatste 2 weken. Als alle nog bekend te maken namen in een keer komen zou ik zeggen ten laatste binnen een dikke maand.

De laatste namen vorig jaar waren oa. FIDLAR, Drenge, Cashmere Cat, Rhodes, Balthazar,... dus er zal sowieso nog wel wat moois bij zitten.
 

eggy

Playlistbediener
13 feb 2015
39
14
<p lang="nl" dir="ltr">Om de week maar goed te beginnen: DIIV, The Heavy, Dazzled Sticks, Beak>, I Am Oak en Weaves naar #BKS16! pic.twitter.com/XHH8uXPMsV</p>— Best Kept Secret (@BKSfestival) April 11, 2016
<script async src="//platform.twitter.com/widgets.js" charset="utf-8"></script>
 

Horst Tappert

Campingartiest
13 jan 2015
88
0
Als je zo de dagen doorloopt, moet je toch wel concluderen dat het weer een potverdomme puik weekend gaat worden. Die vrijdag kruipt naar het absurde.
Vind het fijne van BKS altijd de combinatie van een niet aflatend sterk dagprogramma met HMH-achtige headliners. Je betaalt er geen drie of vier tientjes per keer voor, maar zo op een strand na een fraaie festivaldag is zo'n 'grote' band altijd wel erg lekker. In de breedte is het denk ik zelden zo sterk geweest. En wat grotere acts betreft, kan het redelijk concurreren met de eerste twee edities en klopt het makkelijk vorig jaar.

Erg blij dat ik dit jaar ook weer besloten heb om naar BKS te gaan. Toch teleurstellingen als het mislopen van The National en vooral PJ Harvey moeten slikken (en ik denk dat Last Shadow Puppets ook zeker geprobeerd is) en tóch met een zeer sterk programma komen. En nu een keer een heel weekend lang fijn festival weer. Graadje of 24 met zwoele nachten. Gewoon. Om het allemaal nóg aangenamer te maken.
 

Kid

Dagopener
24 jan 2015
609
77
en klopt het makkelijk vorig jaar.
Ja, ik denk het ook. Had ik niet verwacht na de eerste namen, vind deze line-up ook beter dan die van 2014 denk ik.

Wat mij betreft is de line-up momenteel net iets beter dan die van DTRH, maar doordat er weinig namen zijn die er echt voor me uitspringen, weet ik nog niet helemaal of ik een ticket koop. Vrijdag is wel echt heel goed nu!

Vrijdag: Beck, Beach House, Christine and the Queens, Diiv, Beach Slang, Empress Of, Mystery Jets, C Duncan, Minor Victories
Zaterdag: Air, Bob Moses, Destroyer, Sleaford Mods, Sevn Alias
Zondag: Jamie XX, Wilco, Explosions in the Sky, Oneohtrix Point Never, Unknown Mortal Orchestra, Badbadnotgood, Dazzled Sticks
 

Matthijs

Gouden Tip
10 dec 2015
399
318
De vrijdag is voor mij vooraf nu wel een van de sterkste festivaldagen waar ik ooit ben geweest; met Beck, Beach House, Wolf Parade, Minor Victories en Diiv 5 acts waar ik erg naar uitkijk en dan ook nog dingen als Moon Duo en C. Duncan die er waarschijnlijk wel bij in zullen schieten.

 

Horst Tappert

Campingartiest
13 jan 2015
88
0
Niks mooier dan luxeproblemen op festivals! Die vrijdag wordt inderdaad een hele mooie. Gelukkig speelt C Duncan binnenkort in EKKO. Is dan toch een probleempje minder...
 

Matthijs

Gouden Tip
10 dec 2015
399
318
Klopt, daar ben ik ook wel van plan heen te gaan. En luxeproblemen zijn inderdaad op zich alleen maar mooi, al baal ik toch wel flink als favorieten tegelijk spelen (bijvoorbeeld Lowlands 2013: zeer matige line-up, maar in ieder geval nog Tame Impala en Villagers. Tegelijk dus).
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
De vrijdag en zaterdag zien er prima uit, de zondag is echt maar heel mager… Allemaal “meh”-tjes.

Wilco, Explosions in the Sky, Beak >, Indian Askin, UMO ...over het hoofd gezien dan Thomas? ;-)
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.673
1.206
Ik vind de vrijdag juist de zwakste dag line up die BKS in 3 jaar heeft gehad...

Grote fan van Beach Slang maar dat is het zowat (oké Beck, Honne, Diiv en The Slow Show zou ik ook nog meepikken maar daar blijft het bij).

Zaterdag vind ik dan wel weer prachtig :)
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Ik vind de vrijdag juist de zwakste dag line up die BKS in 3 jaar heeft gehad…

Grote fan van Beach Slang maar dat is het zowat (oké Beck, Honne, Diiv en The Slow Show zou ik ook nog meepikken maar daar blijft het bij).

Zaterdag vind ik dan wel weer prachtig
simple-smile.png
Wow. Dan ben ik wel benieuwd waar je het meest naar uitkijkt en of je je in Beach House en Wolf Parade hebt verdiept.
 

JoLe

Gouden Tip
21 mrt 2013
380
204
Voor mij springt de vrijdag er ook in positieve zin tussenuit, een paar namen waar ik echt naar uitkijk, deze dag ga ik onvermijdelijk acts missen die ik graag zou zien.
Op zaterdag heb ik niet echt namen waar ik ontzettend naar uitkijk, maar wel veel bands die ik graag wil zien. Al met al vind ik dit toch de slechtste dag.
Zondag heeft met Wilco en EITS twee persoonlijke favorieten, en daaromheen ook nog eens een paar aantrekkelijke acts.
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Als je Wolf Parade, Mount Kimbie, Empress Of, Palmbomen, I Am Oak, Slow Magic, Low, Wild Nothing, Ulrika Spacek, Roman Flügel, Jamie XX, Explosions In The Sky, Unknown Mortal Orchestra, Dazzled Sticks niet meerekend inderdaad.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.673
1.206
neracroft wrote:
Ik vind de vrijdag juist de zwakste dag line up die BKS in 3 jaar heeft gehad…

Grote fan van Beach Slang maar dat is het zowat (oké Beck, Honne, Diiv en The Slow Show zou ik ook nog meepikken maar daar blijft het bij).

Zaterdag vind ik dan wel weer prachtig
simple-smile.png



Wow. Dan ben ik wel benieuwd waar je het meest naar uitkijkt en of je je in Beach House en Wolf Parade hebt verdiept.

Heb ze beide wel een kans gegeven maar ze hebben niet echt een wauw indruk achtergelaten.

Waar ik het meest naar uitkijk de andere 2 dagen zijn:
+++++ Dinosaur Jr - Audacity - Band Of Horses - Explosions In The Sky - Black Box Revelation

+++ Blossoms - Vant - Indian Askin - Julien Baker - Low - BadBadNotGood - Unknown Mortal Orchestra

+ Wilco - Half Moon Run - Ezra Furman - Psychic Ills - Rat Boy - Destroyer - Editors - Ulrika Spacek
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.385
563
Goed idee Thomas, ik ga ook eens even kijken. Heb wel kaartjes voor dtrh en BKS maar eigenlijk geen idee wat er zoal komt. Dus:

Vrijdag
Beck, Beach House!!, Wolf Parade!!, Moon Duo!!, Mount Kimbie

Zaterdag
Air, Caribou!!, Dinosaur Jr.!!, Destroyer, Koreless, Low, Sleaford Mods, Audacity, Roman Flugel, Pional!!, Wild Nothing

Zondag
Two Door Cinema Club!!, Wilco, Band of Horses!!, Explosions in the Sky!!, Oneohtrix Point Never, Jamie XX, Badbadnotgood!!, Fat White Family, Psychic Ills!!, Ryley Walker!!, Vant!!

Die zondag is eigenlijk wel heel sterk, wow. Nou ja, alles bij elkaar niet al te veel must sees maar BKS-kennende valt er natuurlijk nog wel genoeg te ontdekken. Hoop vooral dat er een beetje leipe garage/punk in tent 5 staat en 's nachts genoeg techno/house/dubstep en dan vermaak ik me wel.
 

Matthijs

Gouden Tip
10 dec 2015
399
318
Grappig hoe de meningen toch wel erg verschillen onder redelijk vaste bezoekers. Het lijkt erop dat de line-up dit jaar vooralsnog wat minder is voor de fervente liefhebbers van garage (wat minder namen als Metz, Ice Age en Wavves?), maar dat het soms ook maar net een kwestie van voldoende persoonlijke favorieten of niet is. Als ik dat rijtje van Thomas bekijk: VANT en OPN als musts op de zondag; dat zijn echt twee verschillende werelden naast elkaar, waarvan je zou zeggen dat Wilco en EITS daar meer dan goed tussen moeten passen, maar voor hem blijkbaar niet.

Voor mij is dit denk ik de beste line-up tot nu toe, al was het twee jaar terug ook wel erg sterk met Slowdive, Mogwai, Franz Ferdinand, Belle & Sebastian, Nils Frahm, The Notwist etc etc.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken