Best Kept Secret 2016

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Bram wrote:
Ik haal geen kaartjes, ik ga weer vrijiwilligeren. Vind het leuk om een paar dagen lang te werken en sfeer te proeven, de muziek maakt me niet heel erg veel uit (headliners al helemaal niet). Is een goedkope formule zo.


Zat daar toevallig net aan te denken! Tot nu toe nog niet overtuigend genoeg om een heel weekend te gaan/150 euro voor te betalen, maar wel sommige acts die ik graag mee zou willen pakken.

In 2013 heb ik bij de entree gestaan, erg leuk om al die festivalgangers aan te zien komen en hen van een weekendbandje te voorzien. Grootste hoogtepunt was wel dat ik de laatste twee dagen helemaal vrij was. In 2014 heb ik me ook aangemeld, maar toen kreeg ik hetzelfde werk aangeboden alleen dan de volledige drie dagen met steeds 2/3 uurtjes per dag vrij. Toen heb ik maar gewoon een kaartje gekocht.
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Hmm, dat was wel gunstig in 2013 dan! ik wacht het wel allemaal af. In principe heeft Ekko contacten met BKS, dus ik zal daar over een tijdje wel meer over horen. Tot nu toe weinig musts, dus ik wacht lekker af. Lijkt me ook leuk om het festival van de andere kant mee te maken, zoals je zegt.
 

Bram1617899554

Playlistbediener
4 dec 2015
7
0
Ik had twee werkdagen van 8 uur, eerste dag bij de entree gestaan wat verder ook gewoon supergezellig was. Tweede dag stagehand, wat eigenlijk bestond uit de set van the Vaccines sidestage bekijken, eventjes na afloop het podium oplopen en wat zooi opruimen en klaar. Daarna kwam Noel Gallagher en die had eigen mensen bij zich, dus waren we na 1,5 uur klaar :p
 

Romy

Dagopener
15 sep 2015
602
0
Voor 2016 kan je je nog niet inschrijven als vrijwilliger toch? Zat net even te zoeken maar kon niks vinden. Moet je trouwens minimaal 18 zijn?

Edit: grapje, even vergeten dat ik een week van tevoren 18 word :wink:
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Vrijwilliger is altijd prima voor een festival dat je net niet over weet te halen of waar je anders geen kaartje voor zou gaan halen.
Ik heb gewoon een kaartje gehaald omdat ik toch weet dat ik er bij wil zijn komend jaar. Kijkend naar de huidige namen zou ik nu ook nog een ticket halen.

Heb zelf ook gekeken voor vrijwilliger bij DTRH omdat ik gruwelijk graag The National mee wil pakken. Maar die doen dus niet aan vrijwilligers.... Erg jammer dat die niet aan dagkaarten doen.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.671
1.201
Met Sun Kil Moon (en PJ Harvey eigenlijk ook wel) heeft Down The Rabbit Hole weer een perfecte BKS-naam weggenomen, ze gaan uit hun pijp mogen komen daar in Hilvarenbeek!
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.478
1.632
Sun Kil Moon heb je het afgelopen jaar al overal kunnen zien in Nederland met wisselend succes, zullen eerder balen van het mislopen van PJ Harvey.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
559
Hahah Mark Kozelek gaat zich vast goed vermaken met het publiek in Beuningen. Jammer dat hij niet op BKS staat maar ja heb hem al twee keer gezien vorig jaar.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.411
646
Hahah Mark Kozelek gaat zich vast goed vermaken met het publiek in Beuningen. Jammer dat hij niet op BKS staat maar ja heb hem al twee keer gezien vorig jaar.

Precies alsof het publiek op BKS dit jaar beter zal zijn? Pronken met Editors en TDCC, inzetten op karaoke als randanimatie, en advertenties in de Volkskrant. BKS gaat ongetwijfeld een deel van dat hipje hopje publiek naar zich toe trekken, zeker nu DTRH zich dit jaar vooal met muziek lijkt te profileren.
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Black Lies wrote:
Hahah Mark Kozelek gaat zich vast goed vermaken met het publiek in Beuningen. Jammer dat hij niet op BKS staat maar ja heb hem al twee keer gezien vorig jaar.


Precies alsof het publiek op BKS dit jaar beter zal zijn? Pronken met Editors en TDCC, inzetten op karaoke als randanimatie, en advertenties in de Volkskrant. BKS gaat ongetwijfeld een deel van dat hipje hopje publiek naar zich toe trekken, zeker nu DTRH zich dit jaar vooal met muziek lijkt te profileren.
DTRH heeft ook weer Flume, dat trekt ook wel een bepaald volk aan. Tot nu toe zijn beide niet overtuigend. Al heeft DTRH met The National en PJ Harvey wel twee droomheadliners voor festivals van deze schaal.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Het is wat Matthijs zegt. De headliners van DTRH zijn prachtig voo4 deze schaal. Maar wat brengt DTRH daarnaast is waar ik benieuwd naar ben.
 

Horst Tappert

Campingartiest
13 jan 2015
88
0
Precies alsof het publiek op BKS dit jaar beter zal zijn? Pronken met Editors en TDCC, inzetten op karaoke als randanimatie, en advertenties in de Volkskrant. BKS gaat ongetwijfeld een deel van dat hipje hopje publiek naar zich toe trekken, zeker nu DTRH zich dit jaar vooal met muziek lijkt te profileren.

[/quote]

Het verschil was wel duidelijk meetbaar bij Damien Rice. Een luisterend strand of een kletsende tent. Vrij duidelijk toch? Al was het vorig jaar op BKS ook janken met de pet op bij bijvoorbeeld Daniel Romano.
Heb geen ervaring met DTRH maar wel diverse mensen gesproken die er waren. Perfect weer en een paar goede optredens maakten voor hen het respectloze publiek (niet mijn woorden) en het kinderdagverblijf-gevoel (Mojo zal u vermaken! Hoe dan ook!) goed.

Dat BKS wat noodgrepen doet met wat omlijsting, kan ik best begrijpen. Het zijn echter wel dingen die niet continu in je gezicht gesmeerd worden en makkelijk te ontwijken zijn. Ze kunnen vooral muziekliefhebbers winnen door bands ook diep in de nacht te programmeren. Explosions in the Sky om half twee in tentje vijf bijvoorbeeld. Daar valt een mooie slag te slaan.
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Uiteindelijk gaan deze festivals toch steeds meer op elkaar lijken, dat hele psychedelische idee van DTRH is er ook alleen maar voor de artwork. En BKS begint nu dus ook met randactiviteiten. Dan wordt het publiek ook inwisselbaar, ondanks eerdere edities. In dat geval mag één van de twee zo snel mogelijk kapot.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.391
5.086
Precies alsof het publiek op BKS dit jaar beter zal zijn? Pronken met Editors en TDCC, inzetten op karaoke als randanimatie, en advertenties in de Volkskrant. BKS gaat ongetwijfeld een deel van dat hipje hopje publiek naar zich toe trekken, zeker nu DTRH zich dit jaar vooal met muziek lijkt te profileren.

Het verschil was wel duidelijk meetbaar bij Damien Rice. Een luisterend strand of een kletsende tent. Vrij duidelijk toch? Al was het vorig jaar op BKS ook janken met de pet op bij bijvoorbeeld Daniel Romano.
Heb geen ervaring met DTRH maar wel diverse mensen gesproken die er waren. Perfect weer en een paar goede optredens maakten voor hen het respectloze publiek (niet mijn woorden) en het kinderdagverblijf-gevoel (Mojo zal u vermaken! Hoe dan ook!) goed.

Dat BKS wat noodgrepen doet met wat omlijsting, kan ik best begrijpen. Het zijn echter wel dingen die niet continu in je gezicht gesmeerd worden en makkelijk te ontwijken zijn. Ze kunnen vooral muziekliefhebbers winnen door bands ook diep in de nacht te programmeren. Explosions in the Sky om half twee in tentje vijf bijvoorbeeld. Daar valt een mooie slag te slaan.

[/quote]
Bij Damien op BKS werd er ook belachelijk veel tussendoor gepraat hoor. En dan hebben we het niet eens over Agnes Obel in de tent op BKS, werd ook continu doorheen gepraat.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.671
1.201
Sufjan Stevens op Coachella... fijn om te weten dat hij uberhaupt nog festivals wil doen :)
 

Horst Tappert

Campingartiest
13 jan 2015
88
0
De huidige tour wil je niet op een festival zien.
Ga ik het weer niet met je eens zijn... :)
Ervan uitgaande dat hij korter speelt, moet er echt wel een setje te bedenken zijn waar het rustige werk ingebed wordt tussen het wat meer uitbundige. En hij gaf de meeste nummers van Carrie & Lowell al een wat pittigere draai tijdens zijn laatste tour. Ik denk dat ik het heel graag wil zien eigenlijk. Ook om te zien of het werkt op een festival. Ik acht de kans zeer aanwezig.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.411
646
Had dacht ik ook al eens laten weten dat de Carrie & Lowell tour in de lente van 2016 zou eindigen. Denk dat Coachella het eindpunt is en hij daarom een uitzondering maakt.

Maar wat hierboven staat klopt ook gewoon. In de Benelux is er geen enkel zomerfestival waar Sufjan tot zijn recht kan komen. Tenzij OLT Rivierenhof, maar dat telt niet echt als een festival.
 

Horst Tappert

Campingartiest
13 jan 2015
88
0
Oei... Sufjan op de Rivierenhof... Het kwijl druipt op mijn toetsenbord...
Maar ik denk dat je gelijk hebt. We hoeven hem niet te verwachten op de festivals hier. Al denk ik dat hij prima kan wat Damien Rice ook kon. Maar dan beter. Maar dat is maar een mening natuurlijk...
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken