Best Kept Secret 2016

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Er is wel een rede waarom er voor de C&L tour voor theaters is gekozen. De formele setting dwingt tot luisteren, en dat is ook wel noodzakelijk. Zolang Stevens zo breekbaar is (dat hij soms woorden inslikt omdat het emotioneel te zwaar is) lijken festivals me geen goed idee. Tuurlijk kan hij zijn setlist erop aan passen, maar dat is een ander verhaal.
 

Timvank

Randprogramma
18 jan 2015
223
0
Afgelopen jaar speelde hij één festival. Geen idee wat hij van C&L speelde, maar hij deed Chicago (weer) uitbundig en speelde een lekker uitgebreide versie van Come On! Feel the Illinoise! Komt dan denk ik wel goed.
 

Horst Tappert

Campingartiest
13 jan 2015
88
0
Afgelopen jaar speelde hij één festival. Geen idee wat hij van C&L speelde, maar hij deed Chicago (weer) uitbundig en speelde een lekker uitgebreide versie van Come On! Feel the Illinoise! Komt dan denk ik wel goed.
Dit was zijn setlist op End of the Road. Waar hij overigens speelde omdat de organisatoren hem persoonlijk wisten te raken met een fraaie uitnodiging (een paar jaar voordat hij er daadwerkelijk stond). Kan je hier iets over lezen.
 

TheNational

Randprogramma
12 nov 2012
241
0
Wie verwachten jullie als laatste headliners/grote namen?

Ik verwacht namen uit het rijtje:
Foals, The Last Shadow Puppets, New Order, Massive Attack, LCD Soundsystem, (The XX, Sufjan Stevens, Bon Iver, Tame Impala)

Of het is wachten op de line-up van Primavera, dat daar wellicht nog een verassing inzit, en dat zij het recht hebben om deze naam als eerste bekend te maken. Al zou ik zo niet weten wie dat zou moeten zijn?
Misschien daarom ook de reden dat ze pas in februari beginnen met de kaartverkoop voor dagtickets.
 

Horst Tappert

Campingartiest
13 jan 2015
88
0
Het meest content zou ik zijn met Last Shadow Puppets. Paar jaar geleden een zeer goede show gezien in Paradiso. Ik denk dat ze ook op hen mikken. LCD Soundsystem zal ook ongetwijfeld gepoogd worden, maar die zullen niet goedkoop zijn. Anders verwacht ik Foals als derde headliner. Niet de joekel van een vis waarop gehoopt wordt, maar The National en PJ Harvey zijn reeds vergeven. Bij Last Shadow Puppets kan het een rol spelen dat zowel Turner als Kane al op het podium gestaan hebben en Arctic Monkeys een moeizame relatie hebben met Mojo/Live Nation. Dit dan weer omdat ze drie jaar geleden voor BKS kozen ipv Pinkpop of Lowlands. Dus de hoop is niet extreem ijdel.
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.707
2.086
TLSP lijkt mij niet waarschijnlijk, alles lijkt er nu op te wijzen dat ze in het voorjaar de zalen en theaters in de EU en Amerika afgaan, met hoogstens Glastonbury als enige festivalshow. Hoop zelf op LCD Soundsystem, zal in Europa een stuk minder duur zijn dan in de VS maar vrees dat Lowlands wordt of helemaal niet in Nederland.
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Moeilijk in te schatten, lijkt me niet veel kleiner dan libertines en relevanter dan Noel Gallagher. En al die joy division shirts op BKS is misschien ook wel een graadmeter. Maar misschien vergis ik me.
 

TheNational

Randprogramma
12 nov 2012
241
0
Zou je wel eens gelijk in kunnen hebben inderdaad. Maar is ook lastig in te schatten zoals je al zegt.
 

Horst Tappert

Campingartiest
13 jan 2015
88
0
Een headlinespot voor New Order lijkt me tamelijk hoog gegrepen... Weliswaar net een album uit, maar extreem relevant zijn ze nu ook weer niet. Zeker niet nu Peter Hook niet meer in de band zit. Het zal niet heel veel extra kaartjes verkopen, lijkt me. Als ze headlinen zou het wel een tegenvaller zijn. Op podium twee later op de avond lijkt me dan wel weer zeer geschikt.
 

Kid

Dagopener
24 jan 2015
609
77
De laatste twee optredens van Arctic Monkeys in NL waren voor Mojo, en lijkt me eigenlihk logischer dat TLSP op Pinkpop of Lowlands staan.
 

Kid

Dagopener
24 jan 2015
609
77
En New Order vind ik een behoorlijk prima headliner hoor, naast Beck en Editors. Is een goed trio op die manier en ik heb liever dat ze meer investeren in de onderkant van de programmering dan dat ze het budget grotendeels verspillen aan headliners

Bovendien......
Beck > Alt-J
New Order > Libertines
Editors > Noel Gallagher

(Maar dat verschilt van persoon tot persoon natuurlijk)

 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Ik verwacht namen uit het rijtje:
Foals, The Last Shadow Puppets, New Order, Massive Attack, LCD Soundsystem, (The XX, Sufjan Stevens, Bon Iver, Tame Impala)

Ben benieuwd waar ze mee gaan komen. Ik hoop dat ze New Order als sub kunnen neerzetten dat zou een erg sterke aanvulling zijn. Foals leek mij in het begin de meest obvious headliner, dus misschien volgt die aankondiging wel na hun HMH show. Maar ik verwacht dat ze ook wel eens 3FM zouden kunnen afsluiten op Pinkpop met dit nieuwe album. Ik hoop op een van de overige namen uit je rijt.

Inderdaad headliners nu al bijna beter dan vorig jaar.
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Wat betreft headliners kunnen ze het niet winnen, dat moet aan de onderkant gebeuren.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.484
726
Wat betreft headliners kunnen ze het niet winnen, dat moet aan de onderkant gebeuren.

Maar als BKS dit jaar daadwerkelijk op een schaalvergroting mikt (iemand daar meer info over?) gaan ze er ook niet komen met een headliner als New Order. Dan zal je inderdaad naar HMH-vullers als Foals of Massive Attack moeten kijken. Of hopen dat Bon Iver aan het begin van de zomer in Europa zit.
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.707
2.086
New Order lijkt mij een ideale afsluiter voor in de Two naast Wilco en Beach House. Vorig jaar wel een goede plaat uitgebracht, maar denk dat ze niet verder zouden komen dan een uitverkochte grote zaal van de Melkweg.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken