Best Kept Secret 2015

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
@wessel
Eagulls is een van de voornaamste redenen dat ik in eerste instantie mijn bks ticket heb gekocht!

Wat een kneiter van een debuutplaat. Van begin tot eind helemaal top. Maar met die EP daarna heb ik dus helemaal niks, heb je daar ook last van?
Ik heb ze gezien in Eindhoven vorig jaar, daar vielen ze helaas ietsjes tegen.
 

Freazy

Gouden Tip
3 dec 2013
279
0
@wessel
Wacht welke ep? Bedoel je die uit 2012? Ik heb het album wel vaak geluister. De rest minder, maar die vind ik ook goed.
Wel balen dat het tegen viel. Hopelijk valt het volgende maand(!) niet tegen, want ik heb hoge verwachtingen haha
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
@wessel
Wacht welke ep? Bedoel je die uit 2012? Ik heb het album wel vaak geluister. De rest minder, maar die vind ik ook goed.
Wel balen dat het tegen viel. Hopelijk valt het volgende maand(!) niet tegen, want ik heb hoge verwachtingen haha

Yep. dat is de EP. is van voor het album, haalde ze even door elkaar met een anders bandje. Maar die vind ik dus echt stukken minder dan het album.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.386
566
<div class="d4p-bbt-quote-title">Pankurokku wrote:</div>
Ik zou Circa Waves wel willen zien, maar Eagulls gaat toch echt voor dus dat wordt hem niet

Goeie keuze, ik heb ze afgelopen jaar beiden gezien en zou Eagulls ook boven Circa Waves verkiezen.

Zou ik ook doen, Eagulls lijkt me veel leuker live. Ik zie net ook dat Metz de festivalopener is. Nou, na een liveshow van Metz heb je denk ik twee uur bijkomen nodig, wat een begin moet dat zijn.
 

Freazy

Gouden Tip
3 dec 2013
279
0
Bijkomen?? Ik moet dan gelijk door naar Drenge, en Fidlar, en Yak, en Eagulls. Uitrusten kan bij Chet Faker. Die vrijdag wordt echt rennen man
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Tijdens Chet Faker heb je een uurtje om te eten/uit te rusten, en dan kan je weer verder met losgaan bij Off!.
En als er nog iemand zit te twijfelen om naar Ride te gaan; doen! Was mooi gister.
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Voor mij gaat het OFF! worden ipv The Tallest Man on Earth, gok dat ik na die eerste dag niks meer kan.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.386
566
Bijkomen?? Ik moet dan gelijk door naar Drenge, en Fidlar, en Yak, en Eagulls. Uitrusten kan bij Chet Faker. Die vrijdag wordt echt rennen man

Hahah ja eens, wat Sam ook zegt. Denk dat ik met Metz, Drenge, Eagulls en Off! meer moshpitjes ga tegenkomen dan voor een mens gezond is op 1 dag, maar ik ben er toch alleen op vrijdag. Heb wel te doen met mensen die daarna nog twee dagen moeten hahah :p.

En als er nog iemand zit te twijfelen om naar Ride te gaan; doen! Was mooi gister.

Nah, niet mee eens. Ride speelde best strak, veel nummers, maar vind het live toch wel erg duidelijk worden dat Nowhere een eenmalig hoogtepuntje was dat ze nooit meer gaan evenaren. Zo'n liveshow is wel erg veel van hetzelfde als het zo lang duurt en het was vooral leuk voor de mensen die het nog herkennen van vroeger. Prima showtje verder hoor, maar wel gewoon een stuk minder dan andere dingen die ik recentelijk live heb gezien.
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
maar vind het live toch wel erg duidelijk worden dat Nowhere een eenmalig hoogtepuntje was dat ze nooit meer gaan evenaren.
Ik denk ook niet dat ze daar nog op uit zijn haha. Nee maar ik vind Going Blank Again minstens net zo goed als Nowhere. En aangezien bijna de hele setlist uit die twee albums bestond en nog wat goede nummers van de andere albums vond ik het wel echt een goede setlist. Samen met dat ze ook nog gewoon strak speelden heb ik er zeker van genoten.

Maargoed, Ride clasht met Boxed In op BKS. Dus die keuze lijkt mij niet heel moeilijk.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.386
566
<div class="d4p-bbt-quote-title">Black Lies wrote:</div>
maar vind het live toch wel erg duidelijk worden dat Nowhere een eenmalig hoogtepuntje was dat ze nooit meer gaan evenaren.

Ik denk ook niet dat ze daar nog op uit zijn haha. Nee maar ik vind Going Blank Again minstens net zo goed als Nowhere. En aangezien bijna de hele setlist uit die twee albums bestond en nog wat goede nummers van de andere albums vond ik het wel echt een goede setlist. Samen met dat ze ook nog gewoon strak speelden heb ik er zeker van genoten.

Maargoed, Ride clasht met Boxed In op BKS. Dus die keuze lijkt mij niet heel moeilijk.

Mwah, weet ik niet. Ik denk dat je weinig plezier aan Ride gaat beleven als je de muziek niet kent. Het is ook weer geen hitjesband van de radio die ze een voor een langs laat komen, maar live voegt ook weinig toe verder. Ze speelden wel heel strak, dat was knap na zo'n lange tijd.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Ik denk dat het meer een kwestie is of je Shoegaze kan waarderen. Als je de songs niet kent en ook niet echt van Shoegaze houd wordt het inderdaad moeilijk. Toch zie ik goeie recensies voorbij komen. Strak en ze hebben er zin in.
 

Seventheen Seconds

Gouden Tip
11 mei 2015
254
68
Vanavond om 23.45 livestream Ride op Primavera kan je ze bekijken.


Ride voor mij een zekerheidje. Wat mij betreft ieder jaar een andere shoegaze bandje programmeren. Chapterhouse zou fantastisch zijn als die weer bij elkaar zouden komen idem voor Lush
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Vanavond om 23.45 livestream Ride op Primavera kan je ze bekijken.
Ride voor mij een zekerheidje. Wat mij betreft ieder jaar een andere shoegaze bandje programmeren.

Moet ik ook niet vergeten, ga ik ook zeker even kijken.
Ik stem ook voor, Slowdive (Pukkelpop) was geniaal, nog nooit een Shoegaze show gezien. Maar wat was dat betoverend mooi, vooral als het donker is.
 

Seventheen Seconds

Gouden Tip
11 mei 2015
254
68
Check Chapterhouse-Whirpool uit 1991 commercieel volledig geflopt maar een van de beste shoegaze platen ooit. Rachel Goswell van Slowdive zingt ook mee.
 

wilmer

Playlistbediener
30 mei 2015
38
2
Ik heb echt onwijs veel zin in het festival! Wel zit ik nog met de volgende clashes:

Vrijdag:
Eskmo - Blanck Mass
Vessel - Cashmere Cat - Bink Beats

Zaterdag:
Balthazar - Follakzoïd

Iemand nog tips over deze keuze's? 2 jaar geleden was Cashmere Cat echt gekkenhuis, waardoor ik enerzijds denk: 'sowieso geniaal, dus gaan!', maar Vessel en Bink Beats lijkt me zo vet dat ik ook weer denk: 'ach, Cashmere Cat heb ik ook a wel gezien...'

De keuze tussen Balthazar en Follakzoïd vind ik echt moeilijk. Balthazar is een band die 'gewoon' hun liedje speelt, en dat ook gewoon prima doet. Follakzoïd schijnt live enorm vet te zijn (zelf nooit gezien), en staat mij ook wel aan! Jullie nog ideeën?
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.386
566
Ik heb echt onwijs veel zin in het festival! Wel zit ik nog met de volgende clashes:

Vrijdag:
Eskmo – Blanck Mass
Vessel – Cashmere Cat – Bink Beats

Zaterdag:
Balthazar – Follakzoïd

Iemand nog tips over deze keuze’s? 2 jaar geleden was Cashmere Cat echt gekkenhuis, waardoor ik enerzijds denk: ‘sowieso geniaal, dus gaan!’, maar Vessel en Bink Beats lijkt me zo vet dat ik ook weer denk: ‘ach, Cashmere Cat heb ik ook a wel gezien…’

De keuze tussen Balthazar en Follakzoïd vind ik echt moeilijk. Balthazar is een band die ‘gewoon’ hun liedje speelt, en dat ook gewoon prima doet. Follakzoïd schijnt live enorm vet te zijn (zelf nooit gezien), en staat mij ook wel aan! Jullie nog ideeën?

Ligt eraan hoe goed je Balthazar kent, want dat is inderdaad vooral leuk als je de liedjes herkent. Follakzoïd lijkt me objectief gezien leuker live. Voor je vrijdag-clashes: Ken ze alle 5 niet bijzonder goed, maar zoals je zelf al zegt is Cashmere Cat best wel met zekerheid leuk live.
 

Seventheen Seconds

Gouden Tip
11 mei 2015
254
68
Balthazer staat waardeloos geprogrammeerd. Gelijk met föllakzoid en precies tussen Death Cab for Cutie en Ride. Daardoor mis ik al het begin en het eind. Ik pak een kwartier Balhazar en een kwartier föllakzoid. De Show van Ride op Primavera staat integraal op concert.arte.tv. Hopelijk komt Strand of Oaks er ook nog op. Was een top show op primavera.
 

Cash

Nieuw lid
31 mei 2015
1
0
Gaan er nog mensen alleen ? Wil er ook graag naar toe. Tot nu toe nog niemand die mee kan ,. Lijkt mij gezelliger om met wat mensen af te spreken die daar dan ook alleen komen. Grt Bart
 

wilmer

Playlistbediener
30 mei 2015
38
2
<div class="d4p-bbt-quote-title">wilmer wrote:</div>
Ik heb echt onwijs veel zin in het festival! Wel zit ik nog met de volgende clashes:

Vrijdag:
Eskmo – Blanck Mass
Vessel – Cashmere Cat – Bink Beats

Zaterdag:
Balthazar – Follakzoïd

Iemand nog tips over deze keuze’s? 2 jaar geleden was Cashmere Cat echt gekkenhuis, waardoor ik enerzijds denk: ‘sowieso geniaal, dus gaan!’, maar Vessel en Bink Beats lijkt me zo vet dat ik ook weer denk: ‘ach, Cashmere Cat heb ik ook a wel gezien…’

De keuze tussen Balthazar en Follakzoïd vind ik echt moeilijk. Balthazar is een band die ‘gewoon’ hun liedje speelt, en dat ook gewoon prima doet. Follakzoïd schijnt live enorm vet te zijn (zelf nooit gezien), en staat mij ook wel aan! Jullie nog ideeën?


Ligt eraan hoe goed je Balthazar kent, want dat is inderdaad vooral leuk als je de liedjes herkent. Follakzoïd lijkt me objectief gezien leuker live. Voor je vrijdag-clashes: Ken ze alle 5 niet bijzonder goed, maar zoals je zelf al zegt is Cashmere Cat best wel met zekerheid leuk live.

Nou, daar ligt voor mij ook een beetje het probleem! Het nieuwe album van ze vind ik fantastisch!
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Iemand nog tips over deze keuze’s?

Persoonlijk zou ik voor Blanck Mass, Vessels en Follakzoid gaan. Blanck Mass vanwege het goeie Dumb Flesh van dit jaar, Vessels omdat ik Casmere Cat elders ga zien deze zomer(en vanwege de prima nieuwe plaat) en Follakzoid omdat ik Balthazar zelf niets bijzonders vind(en Follakzoid wel).
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken