Best Kept Secret 2015

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.674
1.208
De volledige shows van op Primavera van Strand Of Oaks en Ride vind je ondertussen ook op Youtube hoor.

(niet BKS-gerelateerd: die van The Strokes ook, en hij is verdomd geniaal!)
 

Seventheen Seconds

Gouden Tip
11 mei 2015
254
68
Noel Gallagher's High Flying Birds' gig, tomorrow night at Cleveland's House Of Blues, will be live-streamed exclusively, courtesy of ‪#‎Yahoolive‬ / Yahoo Screen!
Make sure you tune in from 8.10pm ET (1.10am for those in the UK).
The countdown has begun here on Yahoo: https://bit.ly/1FnMwWn
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
<div class="d4p-bbt-quote-title">wilmer wrote:</div>
Iemand nog tips over deze keuze’s?

Persoonlijk zou ik voor Blanck Mass, Vessels en Follakzoid gaan. Blanck Mass vanwege het goeie Dumb Flesh van dit jaar, Vessels omdat ik Casmere Cat elders ga zien deze zomer(en vanwege de prima nieuwe plaat) en Follakzoid omdat ik Balthazar zelf niets bijzonders vind(en Follakzoid wel).
Idem. Blanck Mass inderdaad vanwege dumb flash. Vessels omdat zij een live set hebben en niet een DJ-set zoals Cashmere Cat (tja, die ik ook nog eens al drie keer heb gezien). Föllakzoid omdat je Balthazar echt nog wel gaat zien en Föllazoid interessantere muziek maakt, (hoewel ik Balthazar waardeer).
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.412
646
Twee weken geleden gaf Humo al 20x2 combitickets weg via de website, vandaag gaf Subbacultcha BE duotickets aan de eerste 6 die lid werden. Het mag ondertussen duidelijk wezen dat de ticketverkoop niet zo enorm vlot loopt.
 

Seventheen Seconds

Gouden Tip
11 mei 2015
254
68
Ik weet niet hoeveel mensen ze willen toelaten. Met Decibel lopen er 50.000 bezoekers rond. Ik denk dat ze mikken op 20.000 tot 25.000 bezoekers. Dan zouden ze een stijging van 30% tot 60% moeten realiseren. Dat is een behoorlijke uitdaging. Dus ze kunnen wel wat vrij kaartjes weggeven. Daarnaast lift dit festival mee met Southside en Hurricane. Die verkopen wel uit.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.674
1.208
Ze hebben ook ontzettend veel concurrentie hé.
Hetzelfde weekend: Hurricane/Southside, Graspop, Down The Rabbit Hole, Jera On Air, Hellfest...

+ Het is de week na Pinkpop en de week voor Werchter (Sommige mensen vinden 2 'grote' festivals na elkaar misschien wat te veel van het goede). Al is dit elk jaar wel het geval denk ik?
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.674
1.208
Iemand een idee of Chet Faker op zijn eentje liedjes gaat draaien en alles dus via computer en synthesizer eruit gaat halen. Of dat hij, zoals in sommige sessies op youtube, echt speelt met een full band en hij zelf op piano?

Het 2e zou enorm vet zijn!
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.674
1.208
Iemand een idee of Chet Faker op zijn eentje liedjes gaat draaien en alles dus via computer en synthesizer eruit gaat halen. Of dat hij, zoals in sommige sessies op youtube, echt speelt met een full band en hij zelf op piano?

Het 2e zou enorm vet zijn!
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Iemand een idee of Chet Faker op zijn eentje liedjes gaat draaien en alles dus via computer en synthesizer eruit gaat halen. Of dat hij, zoals in sommige sessies op youtube, echt speelt met een full band en hij zelf op piano?
Het 2e zou enorm vet zijn!

Volgens mij doet Chet bijna altijd met full band? Ik ga ook hem ook zien in Tivoli paar dagen eerder en verwacht dat ie niet alleen op het podium staat.
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Twee weken geleden gaf Humo al 20×2 combitickets weg via de website, vandaag gaf Subbacultcha BE duotickets aan de eerste 6 die lid werden. Het mag ondertussen duidelijk wezen dat de ticketverkoop niet zo enorm vlot loopt.

Ik denk toch dat dit voor een groot deel door DTRH komt. Niet alleen is het lastiger om de grotere namen te strikken door de concurrentie, DTRH heeft ook veel psych-artiesten weggepikt die anders prima op BKS hebben gestaan. Tel daar bij op dat een weekend DTRH goedkoper is, en ik kan me goed voorstellen dat redelijk wat mensen DTRH verkiezen of beslist niet naar BKS te gaan door een lichte wijziging in programmeerstijl.

Chet Faker zal zijn zomertour met band doen denk ik inderdaad. Dat was zo op Coachella en Lollapalooza, dus zal hij zijn band wel de hele zomer meenemen.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.385
563
<div class="d4p-bbt-quote-title">Kereltje wrote:</div>
Twee weken geleden gaf Humo al 20×2 combitickets weg via de website, vandaag gaf Subbacultcha BE duotickets aan de eerste 6 die lid werden. Het mag ondertussen duidelijk wezen dat de ticketverkoop niet zo enorm vlot loopt.

Ik denk toch dat dit voor een groot deel door DTRH komt. Niet alleen is het lastiger om de grotere namen te strikken door de concurrentie, DTRH heeft ook veel psych-artiesten weggepikt die anders prima op BKS hebben gestaan. Tel daar bij op dat een weekend DTRH goedkoper is, en ik kan me goed voorstellen dat redelijk wat mensen DTRH verkiezen of beslist niet naar BKS te gaan door een lichte wijziging in programmeerstijl.

Toch is de lineup heel erg goed. Misschien moeten ze het dan toch iets kleinschaliger opzetten, als er niet zo enorm veel animo blijkt voor zo'n soort lineup. Dat heb ik liever dan dat we volgend jaar Biffy Clyro en Editors als headliners krijgen, hoe leuk die bands ook moge zijn.
 

Seventheen Seconds

Gouden Tip
11 mei 2015
254
68
Beste lineup tot nu toe. Ook weer veel beter dan bij het konijnenfestival. Patti Smith kan echt niet meer. Ik vond de show op Primavera dramatisch. Die show leek meer op trekken aan een dood paard.
DTRH had maar 10.000 bezoekers het eerste jaar en willen naar 35.000 bezoekers. BKS zal ook naar dat aantal toe moeten groeien. Dat gaat ze beiden niet lukken, als ze allebei blijven bestaan. Twee van dit soort festivals in juni is er een te veel.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Beste lineup tot nu toe. Ook weer veel beter dan bij het konijnenfestival. Patti Smith kan echt niet meer. Ik vond de show op Primavera dramatisch. Die show leek meer op trekken aan een dood paard.

Volgens mij vonden sommige het geniaal en andere heel kut. Vind je jezelf een Patti Smith fan. Of heb je gekeken uit interesse en ken je weinig van het album?
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Patti Smith is een naam die ik dolgraag op BKS had gezien en imo de sterkste naam van DTRH. Gelukkig kan ik haar nog zien in Werchter.
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
BKS is dit jaar ook wel heel erg op herhaling over gegaan, zelf al met de headliner. Dat speelt misschien ook wel een rol. Daarnaast is het dagprogramma wel goed, maar zijn de dagheadliners heel erg matig. Maarja, misschien was er ook niet heel veel beters als zelfs Primavera zit met Alt-J en Black Keys. Ik denk dat BKS alleen kan voort bestaan als ze zichzelf echt onderscheid van DTRH door meer risicovol te programmeren en een soort outdoor LGW/mini primavera te worden. Maarja wishful thinking.
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Ik vindt aan die plaat alleen de openingszin legendarisch. Ik vindt het een matige plaat. Niet goed ook niet slecht.

Wat je er persoonlijk van vindt doet er natuurlijk voor het affiche niet toe. Buiten kijf staat dat zoals Sam zegt Patti Smith een prachtige naam voor BKS was geweest, wat ook geldt voor bijna de volledige top van het affiche van DTRH.

Ik zeg niet dat de helft naar DTRH is overgelopen, maar ik snap wel met de lagere prijs, het betere programma(dan vorig jaar) en de iets andere stijl dat mensen voor DTRH zouden kiezen of misschien inderdaad een jaartje overslaan.

@MRMantel precies. Die folk/ssw naampjes hoeven van mij niet zo. Als scherper gaan programmeren zal het wel in een kleinere opzet moeten, je gaat daar geen honderdduizenden mensen mee trekken.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
De line=up is zeker goed dit jaar. Maar ik vind Noel gallagher een iets te standaard naam zeker voor een Headliner, libertines is tof maar zal niet overdreven veel tickets verkopen, zeker niet aan Nederlanders(misschien wel Britten). Maar met Alt-J als Headliner... ik weet niet. Ze zijn populair enzo maar zouden echt zoveel BKS bezoekers toch een ticket kopen voor die naam? In de HMH waren ze goed maar voor 1,30min toch echt iets te saai vind ik zelf. Wel hele sterke mooie sub's als A$ap Rocky, Ride, Jesus & Mary Chain en Tallest Man on Earth. De zondag heb ik vrij weinig mee.
 

Seventheen Seconds

Gouden Tip
11 mei 2015
254
68
<div class="d4p-bbt-quote-title">mynoseknows wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>Kereltje wrote:</div>
Twee weken geleden gaf Humo al 20×2 combitickets weg via de website, vandaag gaf Subbacultcha BE duotickets aan de eerste 6 die lid werden. Het mag ondertussen duidelijk wezen dat de ticketverkoop niet zo enorm vlot loopt.


Ik denk toch dat dit voor een groot deel door DTRH komt. Niet alleen is het lastiger om de grotere namen te strikken door de concurrentie, DTRH heeft ook veel psych-artiesten weggepikt die anders prima op BKS hebben gestaan. Tel daar bij op dat een weekend DTRH goedkoper is, en ik kan me goed voorstellen dat redelijk wat mensen DTRH verkiezen of beslist niet naar BKS te gaan door een lichte wijziging in programmeerstijl.

Toch is de lineup heel erg goed. Misschien moeten ze het dan toch iets kleinschaliger opzetten, als er niet zo enorm veel animo blijkt voor zo’n soort lineup. Dat heb ik liever dan dat we volgend jaar Biffy Clyro en Editors als headliners krijgen, hoe leuk die bands ook moge zijn.

Kleinschaliger opzetten lijkt mij geen optie. Je gaat dan hooguit wat besparen op je gages maar je infrastructuur kosten van het festival blijven onverandert hoog. Bezoekersaantallen zullen omhoog moeten door bijvoorbeeld te gaan werken met twee grote headliners op zaterdag en zondag. Die mogelijkheden zijn er nu omdat je langer mag doorgaan. Dan is de vraag welke headliner van rond de € 350.000 kan in zijn eentje zorgen voor 5.000 extra dagkaarten verkoop. Dat is ook de route welke pinkpop is gaan volgen door headliners van rond de € 1.000.000 te gaan boeken om zo een bezettingsgraad van 60.000 man te krijgen.

 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.385
563
Als de meeting op de vrijdag gaat plaatsvinden kan ik er ook bij zijn! Weet niet of daar al iets over besproken was hier.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken