Best Kept Secret 2015

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Thee Oh Sees op Le Guess Who May Day (23 Mei). Dus die verwacht ik ook niet echt meer op BKS....
Jammer!

Edit: Oh, als ik kijk naar de overlap van LGWMD en BKS 2014 lijkt het mij niet helemaal uitgesloten. TWOD, together Pangea en Fat White Family stonden ook op beide.
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Nog goede tips?

Nu is ongeveer alles wel genoemd inderdaad :p. Onder het kopje elektronisch wil ik Weval, Dan Deacon, Liima en Outfit nog wel even toevoegen. Alle vier prima namen, vooral naar Dan Deacon(ook een nieuw album dit jaar) en Liima(live volgens mij erg de moeite waard) kijk ik uit.
 

Kid

Dagopener
24 jan 2015
609
77
Ik heb wel een mooie afraden voor jullie: Wolf Alice. Was gisteren bij alt-J als support. Ik ben daadwerkelijk weggelopen bij het voorprogramma, en heb daarvoor mijn plaats helemaal vooraan opgegeven - zo slecht was het. Zoiets heb ik nog nooit eerder gedaan en het was ontzettend zonde van de tijd die ik gewacht heb, wierp eigenlijk ook wel een beetje een schaduw over de avond, maar zo slecht was het echt. Om me heen stond ook bijna iedereen met de handen op de oren, en dat was niet alleen vanwege het volume... :roll:

Zo, dat moest ik even kwijt. ;)


Verder weet iedereen al wel dat je Binkbeats, Hinds en Future Islands niet zou moeten missen, toch?
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Ik heb wel een mooie afraden voor jullie: Wolf Alice. Was gisteren bij alt-J als support. Ik ben daadwerkelijk weggelopen bij het voorprogramma, en heb daarvoor mijn plaats helemaal vooraan opgegeven – zo slecht was het. Zoiets heb ik nog nooit eerder gedaan en het was ontzettend zonde van de tijd die ik gewacht heb, wierp eigenlijk ook wel een beetje een schaduw over de avond, maar zo slecht was het echt. Om me heen stond ook bijna iedereen met de handen op de oren, en dat was niet alleen vanwege het volume…
icon_rolleyes.gif


Zo, dat moest ik even kwijt.
icon_wink.gif


Verder weet iedereen al wel dat je Binkbeats, Hinds en Future Islands niet zou moeten missen, toch?

Maar lag dat aan het te hard geluid? Hoorde dat dat ook niet helemaal soepeltjes liep bij Alt-J. Hoe was dat trouwens? Nog steeds zo stijfjes? Ik krijg niet echt goed hoogte van de recensies, die zijn een beetje vaag. Is het zegmaar de moeite om er heen te gaan als je ze al gezien hebt en het nieuwe album je niet boeit?
 

Freazy

Gouden Tip
3 dec 2013
279
0
Het geluid stond gewoon slecht afgestemd, zoals wel vaker het geval is bij de HMH. Ik denk dat dat ook het grootste probleem was bij Wolf Alice, want verder is het volgens mij echt wel een goede live band, aan voorgaande recensies te lezen. Daarbij komt wel dat ik een groot deel van de nummers al kende, dus was het er makkelijker in te herkennen ondanks het slechte geluid. De mensen met wie ik ging kenden ze niet maar waren toch positief over de band, dus de meningen verschillen er over.
Mocht ik naar Best Kept Secret gaan geef ik ze dus zeker nog een tweede kans.
Wat Alt-J betreft, ik vond ze echt heel goed. Ik had ze nog nooit eerder live gezien, maar volgens deze review is het een hele verbetering vergeleken met vorige optredens.
Aan het einde werd het geluid afgekapt, zal waarschijnlijk wel iets met een curfew te maken hebben (ookal was het pas 22:15). Erg jammer, maar het publiek reageerde er goed op.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Daarbij komt wel dat ik een groot deel van de nummers al kende, dus was het er makkelijker in te herkennen ondanks het slechte geluid. De mensen met wie ik ging kenden ze niet maar waren toch positief over de band, dus de meningen verschillen er over.

dat had ik dus ook, dat scheelt echt al de helft. Ze waren inderdaad live zeker niet geweldig, maar ik geef ze ook nog zeker een kans en die band heeft echt al veel goede nummers. Dat gaat een heel mooi album worden.

Alt-J was strak en goed zoals verwacht, helaas iets te strak en het enigste onverwachtse was aan het einde inderdaad het geluid wegviel. Goeie show, maar ik vond ze op Werchter 2 jaar geleden wel nog een stukje beter :)
 

jellodinho

Campingartiest
10 nov 2013
94
0
Zo'n 12.000/15.000 kaarten maar ze kunnen er ook meer verkopen, terrein is goed voor 60.000 man
 

Zjoepske

Playlistbediener
12 dec 2013
9
0
Tickets binnen, nu kan het aftellen echt beginnen. Op naar een weekend met geniale muziek en laten we vooral het eten niet vergeten ;)
 

stan-the-man

Randprogramma
5 feb 2014
104
2
Ik heb toch ook maar een kaartje gekocht! Er gaat niets boven de BKS playlist afluisteren met het idee dat je ze allemaal zou kunnen zien. Hoop dat de volgende update iets minder lang op zich laat wachten;)
 

jellodinho

Campingartiest
10 nov 2013
94
0
Ik heb mijn tickets nog niet gekocht... Ik wil heel graag heen maar geen van mijn vrienden wil/kan. Zal ik alsnog gaan in mn eentje?
 

MrShankly

Playlistbediener
13 jan 2015
44
0
Haha mogen?
Wij zijn ook met een veel kleinere groep dan afgelopen 2 jaar, maar de festivalvoorkeuren liepen toch al steeds meer uit elkaar dus het zat eraan te komen. Ik wacht nog even op geld en ga dan ook kaartjes kopen, ik heb er alweer zin in.
Ben wel eens in m'n eentje naar een concert geweest, maar naar een festival lijkt me toch wel echt minder leuk.
Maja, genoeg gelijkgestemden op dit forum te vinden ;).
 

MrShankly

Playlistbediener
13 jan 2015
44
0
Ah vandaar ;). Nee, ik mocht denk ik ook niet op mijn 16e. Hoewel BKS natuurlijk best een braaf festival is ^^
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
16 was ook mijn eerste festival(Pinkpop). Ik kan wel begrijpen dat ouders het soms nog niet zo'n heel goed idee vinden. Alleen is inderdaad minder leuk al kun je wel precies zien wat je wil zien. Ik had het vorig jaar ook een dagje op BKS, omdat ik er als vrijwilliger naar toe was. Een dagje is nog wel enigszins ok, maar weekend lijkt me ook niet tof.

Gewoon iemand anders over proberen te halen, BKS is echt een fantastisch festival!
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
Ik heb nog een vraagje over vrijwilliger zijn op BKS!

BKS Geeft via Twitter geen fatsoenlijk antwoord op de vraag of je als 16-jarige vrijwilliger mag/kunt zijn. Ik moet dan nog enkele weken wachten.

Ik wil niet over een paar weken erachter komen dat ik niet mag/kan vrijwilligen en dan zonder ticket zitten, dus kan iemand mij helpen door te vertellen wat de voorwaarden vorig jaar waren?
Alvast bedankt
icon_smile.gif

Bij het aanmelden zeiden ze dat je 18 moet zijn afgelopen jaar ivm bardiensten. Ik ben niet bij die groep ingedeeld, maar 18 was minimum. Ik denk dat je over een paar weken nog wel combi's aan kan komen. Het was afgelopen jaar volgens mij niet volledig uitverkocht.

PP was voor mij toen ook weekend. Ik vind BKS veel chiller, mss juist wel als eerste keer weekend. De sfeer is heel relaxed en een stuk minder massaal dan op PP. (en de muziek is beter)
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.378
529
Best Kept Secret is volgens mij best een festival waar je op je 16e heen kan. Het is geen superagressief metal- of punkfestival. Misschien bij Pissed Jeans een beetje uitkijken tho.

Ondanks de wat tegenvallende lineup zou ik ook wel graag erbij zijn, aangezien er toch nog best wat topnamen staan en er toch in Nederland geen ander festival is dat hier overheen gaat. Jammer dat ik niet kan, maar misschien nog een dagje ofso. Iedereen die wel gaat, sowieso Ariel Pink en Strand of Oaks niet missen oke :)
 

Thomus

Gouden Tip
29 jan 2014
354
0
Moeilijke keuze of ik zou gaan of niet. Ik ken er op zich vrij weinig van (maar dat is al opgelost et de spotify playlist, er zitten al artiesten in mijn favorietenlijstje).

Het probleem is ook gezelschap vinden. Sommige hebben nog examens, anderen gaan al mee naa Werchter (en die vinden de affiche nog niet zo speciaal als vorig jaar) (+ de headliners, die bij ons wel belangrijk zijn, zien we op the Libertines na allen op Werchter).

We hopen nog op exclusievere namen als een Ride bijvoorbeeld, of de black keys misschien. Die zie ik namelijk niet op Werchter staan.

Ahja, uitverkopen doet het toch niet, of pas op het laatste als ik mij niet vergis??
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken