Best Kept Secret 2015

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
558
Waar kunnen we jou nog wel vrolijk mee maken tegenwoordig?
icon_sad.gif

Genoeg. Gek genoeg staat er bijna niks waar ik op hoopte na Primavera's lineup. DCFC en Ariel Pink zijn sowieso top, maar het is een beetje een combinatie van dit:

@MRMantel eens. Primavera heeft bovenaan een sterker(lees gevulder) affiche. Beneden hebben ze veel artiesten die vorig jaar een album uitbrachten. Wat dat betreft heb ik het idee dat BKS meer met het doel op komend jaar programmeert. Vergeet bovendien niet dat er nog 40 namen volgen. De beste line up ooit is het niet, maar er zit ongelofelijk veel interessant materiaal tussen.

De kleine namen zijn gewoon zo veelbelevond, daar zou nu mijn weekend al mee vol zitten. Ik hoop nu gewoon nog op een paar middelgrote interessante namen zoals Modest Mouse, Wilco, Tv on the radio of ratatat. (dit zijn voorbeelden geen verwachtingen!) Dan is het perfect voor mij

Onderaan ziet het affiche er echt prima uit, maar de grote en middelgrote namen stellen me toch teleur. Waar zijn Iceage, Interpol, Run the Jewels, Shabazz Palaces, Sleater-Kinney, The Strokes, Julian Casablancas' Voidz, Sun Kil Moon, Swans, Sun O))), Brand New, The Black Keys, The Replacements, Einstürzende Neubauten, Viet Cong, Thee Oh Sees, Ought, Ride? Dat zijn toch namen die je best had mogen verwachten n.a.v. Primavera? Daar heeft BKS wel wat mooie namen voor tegenoverstaan die dan weer niet op Primavera staan, maar persoonlijk word ik niet bijzonder blij van Noel of Royal Blood of The Libertines dus persoonlijk valt dat dan tegen ja :p.

Het is dat ik er dit jaar toch niet bij kan zijn, maar anders had ik wel willen gaan en was dit een tegenvaller geweest. 1 Dagje zit er voorlopig ook niet in met deze namen. De eerste dag zit bijv. nog wat diversiteit in met Earl Sweatshirt, The Libertines en Pissed Jeans. Dat zijn allemaal totaal andere genres, maar verder valt het ook op dat punt wat tegen.

Tldr-versie: Prima lineup, maar maakt mijn hoge verwachtingen na Primavera's bekendmaking nu niet waar.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Sohn staat echt vele malen te groot op de line-up als je het mij vraagt. Daar verschoot ik gewoon van, staan genoeg namen onder hem die ik hoger had ingeschat bijvoorbeeld Chet Faker. Maar inderdaad Ride is een van de opvallende ontbrekende acts op de line-up. Misschien komt die als hun show in de Paradiso is uitverkocht.
 

Freazy

Gouden Tip
3 dec 2013
279
0
Zou er eigenlijk nog een kans zijn op The Strokes nu? Of kunnen we dat vergeten.
 

MrShankly

Playlistbediener
13 jan 2015
44
0
Tldr-versie: Prima lineup, maar maakt mijn hoge verwachtingen na Primavera’s bekendmaking nu niet waar.

Maar dat is toch ook wel een beetje onrealistisch? Volgens mij heeft BKS maar een fractie van het budget van Primavera. Ik snap dat ze de lat hoog hebben gelegd na de eerste editie, maar dat kun je niet blijven verwachten. Het is tenslotte maar een klein festival.
Bovendien denk ik dat sommige namen die je noemt nog wel komen?
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Hier een interview van 3voor12 over BKS. Over het 'nachtprogramma' etc. Dit geeft mij wel hoop op een mooie nacht programmering. In ieder geval geen plaatjes draaiende DJ's.
 

Freazy

Gouden Tip
3 dec 2013
279
0
Sommige zeggen dat noel niet eens headliner is dus ik zou het dan ook niet weten.
Alhoewel, van de trailer lijkt het me wel duidelijk dat hij headliner is
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.936
8.576
Zou Noel eigenlijk headliner zijn? Waar Alt-J en The Libertines op facebook benoemen dat ze headliner op BKS zijn spreekt Noel alleen van een optreden op BKS. Zal vooral whishful thinking zijn omdat ik niet zo veel met Noel z’n muziek heb, maar ik vind het wel opmerkelijk. Acht de kans nog steeds groter dat we op zaterdagavond met z’n alle Don’t Look Back In Anger staan te zingen dan dat er nog iets boven komt te staan maar vond het wel het vermelden waard.

Noel is toch meer een headliner dan The Libertines of Alt-J? Vreemd dat van die drie uitgerekend Gallagher in vraagd gesteld wordt. Libertines zijn toch bijlange niet zo groot hier? En Alt-J op het moment waarschijnlijk wel maar om daar nu meteen een headliner van te maken...
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
<div class="d4p-bbt-quote-title">juw wrote:</div>
Zou Noel eigenlijk headliner zijn? Waar Alt-J en The Libertines op facebook benoemen dat ze headliner op BKS zijn spreekt Noel alleen van een optreden op BKS. Zal vooral whishful thinking zijn omdat ik niet zo veel met Noel z’n muziek heb, maar ik vind het wel opmerkelijk. Acht de kans nog steeds groter dat we op zaterdagavond met z’n alle Don’t Look Back In Anger staan te zingen dan dat er nog iets boven komt te staan maar vond het wel het vermelden waard.

Noel is toch meer een headliner dan The Libertines of Alt-J? Vreemd dat van die drie uitgerekend Gallagher in vraagd gesteld wordt. Libertines zijn toch bijlange niet zo groot hier? En Alt-J op het moment waarschijnlijk wel maar om daar nu meteen een headliner van te maken…

Libertines zijn hier niet zo groot nee, maar op het moment krijgt de doelgroep van BKS er denk ik heel veel van te horen via Engeland. Daarnaast richt BKS zich ook redelijk op Engeland waar hele bussen vandaan komen en BKS ook regelmatig naar verwijst. De buzz die er toch wel omheen hangt en het feit dat BKS redelijk Engels georienteerd is maakt ze (terecht) tot headliner denk ik
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.936
8.576
<div class="d4p-bbt-quote-title">mattman wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>juw wrote:</div>
Zou Noel eigenlijk headliner zijn? Waar Alt-J en The Libertines op facebook benoemen dat ze headliner op BKS zijn spreekt Noel alleen van een optreden op BKS. Zal vooral whishful thinking zijn omdat ik niet zo veel met Noel z’n muziek heb, maar ik vind het wel opmerkelijk. Acht de kans nog steeds groter dat we op zaterdagavond met z’n alle Don’t Look Back In Anger staan te zingen dan dat er nog iets boven komt te staan maar vond het wel het vermelden waard.


Noel is toch meer een headliner dan The Libertines of Alt-J? Vreemd dat van die drie uitgerekend Gallagher in vraagd gesteld wordt. Libertines zijn toch bijlange niet zo groot hier? En Alt-J op het moment waarschijnlijk wel maar om daar nu meteen een headliner van te maken…


Libertines zijn hier niet zo groot nee, maar op het moment krijgt de doelgroep van BKS er denk ik heel veel van te horen via Engeland. Daarnaast richt BKS zich ook redelijk op Engeland waar hele bussen vandaan komen en BKS ook regelmatig naar verwijst. De buzz die er toch wel omheen hangt en het feit dat BKS redelijk Engels georienteerd is maakt ze (terecht) tot headliner denk ik

Da's duidelijk. Pas op, ik vind het wel een prettig bandje. Maar Engelser dan Noel Gallagher kan het niet worden dus die zal ook wel headliner zijn.
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
<div class="d4p-bbt-quote-title">neontiger8 wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>mattman wrote:</div>


<div class=”d4p-bbt-quote-title”>juw wrote:</div>
Zou Noel eigenlijk headliner zijn? Waar Alt-J en The Libertines op facebook benoemen dat ze headliner op BKS zijn spreekt Noel alleen van een optreden op BKS. Zal vooral whishful thinking zijn omdat ik niet zo veel met Noel z’n muziek heb, maar ik vind het wel opmerkelijk. Acht de kans nog steeds groter dat we op zaterdagavond met z’n alle Don’t Look Back In Anger staan te zingen dan dat er nog iets boven komt te staan maar vond het wel het vermelden waard.


Noel is toch meer een headliner dan The Libertines of Alt-J? Vreemd dat van die drie uitgerekend Gallagher in vraagd gesteld wordt. Libertines zijn toch bijlange niet zo groot hier? En Alt-J op het moment waarschijnlijk wel maar om daar nu meteen een headliner van te maken…


Libertines zijn hier niet zo groot nee, maar op het moment krijgt de doelgroep van BKS er denk ik heel veel van te horen via Engeland. Daarnaast richt BKS zich ook redelijk op Engeland waar hele bussen vandaan komen en BKS ook regelmatig naar verwijst. De buzz die er toch wel omheen hangt en het feit dat BKS redelijk Engels georienteerd is maakt ze (terecht) tot headliner denk ik


Da’s duidelijk. Pas op, ik vind het wel een prettig bandje. Maar Engelser dan Noel Gallagher kan het niet worden dus die zal ook wel headliner zijn.

Klopt zeker, dit was meer een uitleg waarom <span style="text-decoration:underline;">ik denk</span> dat The Libertines headliner zijn. Noel is eigenlijk het zelfde verhaal, maar hier nog wat populairder.
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Waarom is hier eigenlijk twijfel over? Als je kijkt naar de poster is het overduidelijk dat dit de drie headliners zijn.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.662
1.185
Hurricane/Southside heeft ook wat namen bekend gemaakt, vooral namen die ook op BKS staan (wat te verwachten was) of bands die ik niet verwacht op BKS: Deadmaus, Die Antwoord,...

MAAR ook Antemasque wat een grote misstap zou zijn moest BKS die niet gestrikt hebben.

Festivalinfo meldt Kiasmos in de line up

Kiasmos is toch ook officieel bekend gemaakt?
Niet mijn ding, al hoop ik dat Olafur Arnalds dan ook speelt.
 

stan-the-man

Randprogramma
5 feb 2014
104
2
Op de poster staan de drie headliners ook gemarkeerd met een dikke streep. Neem aan dat het dan wel redelijk vast staat. Had eigenlijk gehoopt op the Black Keys en weet iemand of die nog ergens te vinden zijn in NL deze zomer?
 

Timvank

Randprogramma
18 jan 2015
223
0
In de spotify-playlist staat ook Deers, maar volgens mij zie ik die ook niet op de site staan. Denk dat het geen foutjes zijn, eerlijk gezegd :p.
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Deers is hinds, die moesten laatst een naamsverandering ondergaan. Maar dat is blijkbaar nog niet aangepast op spotify
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Achja ook niet gek dat we dingen over het hoofd zien met zoveel namen. En als ze dan ook nog eens hun naam veranderen...
 

jacobz

Randprogramma
30 nov 2014
123
68
Ik vind Noel Gallagher en the libertines toch wel erg mager als headliners hoor.
Line-up van het eerste jaar was fantastisch, vorig jaar al iets minder en nu lijkt het weer minder te worden...
In de breedte is het wel prima hoor, er staan ook vast wel een hoop kleinere/onbekende namen tussen die leuk zijn.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken