[BE] Pukkelpop 2015

Eerste festivalbevestiging van Elbow is ook een feit. Op 12 en 13 september op Onblackheat Festival in Londen. Ook van de partij: Manic Street Preachers, Madness, Kelis, Anna Calvi en Laura Mvula.

9 maart laatste headliner Reading/Leeds + een groot pakket namen. Ik gok dat we een week of 2 later ook wel het eerste pakketje Pukkelpopnamen krijgen.

Zouden ze niet ook juist de week daarvoor al een headliner + wat namen bekend kunnen maken. Het is niet echt dat ze iets nieuws gaan vertellen als de halve line up van Lowlands en Reading/Leeds al bekend is

Zouden ze niet ook juist de week daarvoor al een headliner + wat namen bekend kunnen maken. Het is niet echt dat ze iets nieuws gaan vertellen als de halve line up van Lowlands en Reading/Leeds al bekend is

Zo doen ze het altijd hoor, pas vrijgeven als de andere festivals al halve affiches bekendgemaakt hebben. Heeft volgens mij ook te maken met de drang van Reading/Leeds om eerste te mogen zijn.

<div class="d4p-bbt-quote-title">neontiger8 wrote:</div>

Zo doen ze het altijd hoor, pas vrijgeven als de andere festivals al halve affiches bekendgemaakt hebben. Heeft volgens mij ook te maken met de drang van Reading/Leeds om eerste te mogen zijn.

Ah ok, ik volg PKP pas dit jaar ook echt fatsoenlijk. Ik vind wel dat ze vrij laat zijn met bekend maken van namen. Vrijwel alle andere festivals hebben al namen gelost. Vooral tegenover Lowlands en Sziget vind ik dat nog al vreemd, omdat ik aan neem dat ook PKP wat van de Nederlandse markt af wil snoepen en gaat nu eenmaal niet zonder namen

<div class="d4p-bbt-quote-title">Kereltje wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>neontiger8 wrote:</div>

Ah ok, ik volg PKP pas dit jaar ook echt fatsoenlijk. Ik vind wel dat ze vrij laat zijn met bekend maken van namen. Vrijwel alle andere festivals hebben al namen gelost. Vooral tegenover Lowlands en Sziget vind ik dat nog al vreemd, omdat ik aan neem dat ook PKP wat van de Nederlandse markt af wil snoepen en gaat nu eenmaal niet zonder namen

Ik denk dat de concurrentie tussen Pkp en Lowlands niet zo groot is als je zou denken, of toch zeker geen Werchter-Pinkpop verhaal. Hoe dat komt weet ik ook niet goed, al vermoed ik dat de afstand er voor iets tussen zal zitten. Iets wat wel meespeelt is de concurrentie met Werchter, meestal komt Pukkelpop pas met eerste namen als de Werchteraffiche (op wat kleine dingen na) rond is.

In principe houdt Pukkelpop altijd dezelfde strategie aan: In de loop van maart een eerste namenpakket, met daarin alle headliners (indien reeds vastgelegd) en dik 1/2 van de hele affiche. Ze zijn het voordeel van de verrassing dus kwijt, maar in de plaats krijg je zo'n groot pakket dat het aantal interessante namen niet op 2 handen te tellen valt.

ah ok, ik had verwacht dat die toch ook redelijk groot zou zijn en dan met Werchter wat minder. Natuurlijk wel met verschillende namen, maar ik had meer het idee dat dat aan de artiesten lag dan aan de concurentie.

Is natuurlijk op zich ook wel leuk natuurlijk. Bij RW kun je het zeker nu vrij gemakkelijk bijhouden.

Er zal dit jaar tussen Pukkelpop en Werchter wel onderhandeld worden over publiekstrekkers als Mumford & Sons, Faithless, Björk en Ben Howard. Wie krijgt wat.

Sterke geruchten dat Blur vanavond een nieuw album + headlineslot op T in the Park aankondigt. Dat zou nog eens een naam zijn voor een verjaardagseditie van Pukkelpop.

Sterke geruchten dat Blur vanavond een nieuw album + headlineslot op T in the Park aankondigt. Dat zou nog eens een naam zijn voor een verjaardagseditie van Pukkelpop.

die band moet weer een show doen in NL-Belgie. Maakt me niet uit waar, zaalshow of festival kom maar op! wat een top band is dat.

10653753_962490183761131_2094947451951177095_n.jpg

Deze acts zitten begin Augustus in Canada

Interpol, Tame Impala, Kodaline, SBTRKT, Years & Years, Twenty One Pilots, Roots Manuva, het Concertgebouworkest, Hudson Mohawke (live), Todd Terje & Olson Band, Benjamin Clementine, Courtney Barnett, Max Cooper presents Emergence, Jack Garratt, Curtis Harding, Skinny Lister, Ought, Viet Cong, POND, JP Cooper, The Bohicas en While She Sleeps. --> voor lowlands

Mogen er best een paar van komen. (:

Mastodon bevestigd voor Reading/Leeds, zou een mooie headliner voor de Shelter zijn. Vanavond nog een 50-tal namen voor datzelfde festival, volgende week maandag eerste namen Lollapalooza Berlijn.

En Kanye West doet deze zomer een coheadline-tour met Rihanna, enige gekende datum is 25 juli in Estland. Als die artiesten ook afzonderlijke shows geven wordt de kans op Kanye plots een pak groter.

Zou heel on-Pukkelpop zijn om zo'n platte 'hasbeen'- act te programmeren. Ze zullen waarschijnlijker headliner zijn en dat zou zonde van de spot zijn. Bovendien krijg je iets als bij Eminem in 2013: onverschillige fans die enkel voor LP komen. Het Nine Inch Nails- concert van 2013 is zo in het water gevallen. Er zaten toen effectief mensen voor mij op de grond tijdens NiN. Ongelofelijk. (En dat Eminem optreden/playbackshow was trouwens heel slecht.)

Pukkelpop probeert toch altijd te zorgen voor kwaliteit, niet?

Pukkelpop probeert toch altijd te zorgen voor kwaliteit, niet?

De laatste jaren ook steeds meer platte acts, helaas. Ellie Goulding en Bastille zie ik ook bvb vlak onder de sub staan.

Overigens heb ik me laten vertellen dat Linkin Park zowat elk jaar relatief hoog in de wishlists eindigt voor Pukkelpop, dus dan zouden ze daarmee kunnen uitpakken op hun verjaardagseditie... Maar goed, met LP weet je gelukkig nooit in Belgie. Net als bij Werchter zijn die al tig keer in de buurt geweest tijdens Pukkelpop zonder er ooit te staan, dus met wat geluk...

Mattman dat is net het leuke aan Pukkelpop, voor ieder is er wel iets. Ik ga akkoord met het feit dat je niet op de grond gaat zitten tijdens een optreden. Dat doe je gewoon ergens achteraan ofzo. Maar Eminem was zeker niet slecht! Ik heb enorm genoten van de show enzo.

Helaas valt PKP gelijk met Krakow Live Music Festival in Polen op 20-22/08... LP kennende zullen ze Polen over België verkiezen :( (Beide festivals in hetzelfde weekend zie ik niet snel gebeuren).
Ik hoop alleszins van harte dat ze naar PKP komen!

Users who are viewing this thread