Alcatraz Open Air 2026

Ja, blij met deze worp! Zitten toch weer best wat leuke dingen tussen. En zo het geheel zien in postervorm met nog slechts enkele namen die ontbreken is het toch weer een sterke editie geworden. Met name vrijdag en zaterdag beloven heel mooie dagen te worden, met gedurende de hele dag bands die ik graag wil zien. En op donderdag is Der Weg Einer Freiheit in La Morgue absoluut chef's kiss; daardoor mijn favoriete boeking van deze editie.

Alleen de zondagavond blijft voor mij tot Kylesa wel flink achter. Maar goed, op zich ook niet erg om dan wat uurtjes rust en gezelligheid op de camping in te bouwen.

Zin in!!

Ja, blij met deze worp! Zitten toch weer best wat leuke dingen tussen. En zo het geheel zien in postervorm met nog slechts enkele namen die ontbreken is het toch weer een sterke editie geworden. Met name vrijdag en zaterdag beloven heel mooie dagen te worden, met gedurende de hele dag bands die ik graag wil zien. En op donderdag is Der Weg Einer Freiheit in La Morgue absoluut chef's kiss; daardoor mijn favoriete boeking van deze editie.

Alleen de zondagavond blijft voor mij tot Kylesa wel flink achter. Maar goed, op zich ook niet erg om dan wat uurtjes rust en gezelligheid op de camping in te bouwen.

Zin in!!
Daar zit je dan tot echt alleen met je gezelligheid tijdens Lamb of God..

Personnellement, ça ne me dérange pas (je n'ai pas besoin de voir les deux), mais réunir Thy Art Is Murder et Slaughter To Prevail serait tout simplement aberrant. C'est comme si Graspop et BMTH se retrouvaient sous le même chapiteau.

Sinon, je suis satisfait de Masterplan. Et toutes les journées dans le marais sont excellentes.
Watain / Behemoth Alcatraz 2022

Watain / Behemoth Alcatraz 2022

Dat was even absurd en kreeg toen ook de nodige krtiek. Dit jaar stonden bijvoorbeeld Fear Factory en Dope tegelijk. Metal heeft zo ontzettend veel verschillende subgenres dat het toch mogelijk moet zijn om niet 2 keer hetzelfde tegelijk te laten spelen.

Maar goed, heel rare clashes is één van de weinige minpunten die overblijven bij Alcatraz, dus we nemen het erbij.

Als ik de affiches van de andere metalfests in augustus bekijk, ben ik niet echt onder de indruk van deze toevoegingen 😒 Er blijft weer veel moois links liggen. Line-up is wel ok, maar kon beter...

• Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal
Dat was even absurd en kreeg toen ook de nodige krtiek. Dit jaar stonden bijvoorbeeld Fear Factory en Dope tegelijk. Metal heeft zo ontzettend veel verschillende subgenres dat het toch mogelijk moet zijn om niet 2 keer hetzelfde tegelijk te laten spelen.

Maar goed, heel rare clashes is één van de weinige minpunten die overblijven bij Alcatraz, dus we nemen het erbij.
Zal zeker niet met opzet zijn. Manager van band eist headline positie van een stage, festival gaat akkoord. Staan ze dan tegelijk met de headliner van mainstage surprise pikachu. En laat dat net een band in zelfde genre zijn.

Zeg niet dat het zo gegaan is maar het gebeurd vaak genoeg dat het mij wel realistisch lijkt

Als ik de affiches van de andere metalfests in augustus bekijk, ben ik niet echt onder de indruk van deze toevoegingen 😒 Er blijft weer veel moois links liggen. Line-up is wel ok, maar kon beter...
Ja ik deel dit gevoel wel een beetje, hoewel ik mijn dagen toch alweer behoorlijk goed kan vullen inmiddels, op basis van die concept clashfinder. Er had meer in gezeten, zowel op basis van wat er tourt als op basis van wat Alcatraz de afgelopen jaren heeft laten zien. Niettemin ben ik toch wel weer enthousiast geworden voor komende editie, nu we zo in onze groepsapp alvast wat routes aan het plannen zijn en tips uitwisselen 😁

- Enthroned
- Wings of Steel
- Der Weg Einher Freheit
- Crimsons Glory
- Combichrist
- Bodycount
- Savatage
- Pentagram
- Crowbar
- The Ruins of Beverast
- Witch Club Satan
- A Thousand Suffering
- Testament
- Hatebreed
- Biohazard
- Hate
- Aura Noir
- Carach Angren
- Alcest
- Amorphis
- Primus
- Municipal Waste
- Terror
- Midnight
- Brutal Sphincter
- Coroner
- Castle Rat
- Mortal Scepter
- Powerwolf
- Lamb of God
- Saxon
- Bloodbound
- Satyricon
- Nergal
- Blackbraid
- Paleface Swiss
- Hemelbestormer

37 groepen voor mij!

In een ideale wereld zonder clashes ...

- Der Weg Einer Freiheit
- Imminence
- Alien Weaponry
- Mikkey Dee
- Soulfly
- Channel Zero
- Alestorm
- Slaughter To Prevail
- Vended
- Amenra
- Igorrr
- Pentagram
- Ill Nino
- Chelsea Grin
- Witch Club Satan
- Modder
- Miracle Of Sound
- Amorphis
- Orbit Culture
- Alcest
- Carach Angren
- Primus
- Psychonaut
- Mushroomhead
- Brutal Sphincter
- Ronker
- Powerwolf
- Lamb Of God
- Of Mice & Men
- Misthyrming & Nergal (Jammer dat ze hun eigen materiaal niet brengen!)
- Anaal Nathrakh
- Blackbraid
- Paleface Swiss
- Fit For An Autopsy
- Northlane
- Animals As Leaders
- Sanguisugabogg
- Hemelbestormer

Benieuwd hoeveel namen een clash gaan veroorzaken ... Ben alleszins eigenlijk wel écht tevreden over deze line-up en programmering. Had misschien enkel nog een In Flames erbij gewild, gebaseerd op wat tourt (en wat in me opkomt).

Ja Godsmack en In Flames zijn de grootste gemissen en in de kleinere namen Saor en Draconian.

Maar dat gezegd hebbende ben ik weer erg tevreden met wat ze neergezet hebben. En het is niet te onderschatten hoe vet en uniek de Primus boeking is. Hier zat ik al sinds Graspop 2017 op te wachten. Hoop morgen ff tijd te vinden voor de playlist en een voorlopig loopschema. Eerste indruk is dat het er weer lekker druk uitziet.

Had na de drop nog wat hetzelfde gevoel als eerder, nl. dat er nog iets ontbrak voor het echte wow-gevoel. Maar als ik dan snel eens door de clashfinder ga, kom ik toch vlot tot 4 hele mooie dagen. Conclusie: Dit is opnieuw een uitstekende line-up! Zeker voor Belgium's finest moet je absoluut op Alcatraz zijn volgend jaar - echt sterk.

Hoop dat ze terug Prison en Swamp met elkaar afwisselen zoals dit jaar. Dat zou al enkele clashes als Arch Enemy vs. Amorphis oplossen.

Vraagje: Ik zag gisteren op social media een reclame van Alcatraz van een advent kalender. Ik dacht leuk voor mijn wederhelft. Tot ik de prijs zag o_O
Heeft iemand deze wel eens besteld en is het de moeite waard of kun je beter op het festival een extra rondje doen?

• Leuk
Waarderingen: RubenJS
Vraagje: Ik zag gisteren op social media een reclame van Alcatraz van een advent kalender. Ik dacht leuk voor mijn wederhelft. Tot ik de prijs zag o_O
Heeft iemand deze wel eens besteld en is het de moeite waard of kun je beter op het festival een extra rondje doen?
Ik zou persoonlijk nooit zoiets kopen (of cadeau willen krijgen), geef m'n geld 100x liever uit aan dingen waar ik daadwerkelijk iets aan heb, zoals tickets.

Is volgens mij het eerste jaar dus moeilijk in te schatten. Je gaat sowieso wat extra betalen voor het logo etc maar het is ook geen scam ofzo want de organisatie zet er wel zijn schouders onder. Volgens mij gaan die Alcatraz cadeaubonnen wel gewoon nog steeds de beste verkopers zijn in de catalogus om onder de kerstboom te leggen.

• Leuk
Waarderingen: karlijn
Wat betreft de 'clashfinder'.
Er ontbreken 3 groepen.
Ik weet niet of ze op donderdag of vrijdag worden toegevoegd, dus het blijft vrij onduidelijk.

Users who are viewing this thread