Alcatraz Open Air 2025

Alcatraz komt nu ook zelf met bericht dat er op donderdag 3 podia zullen gebruikt worden. Dus enkel mainstage/Prison dan niet.
Dit is gewoon zo onderhand een halve festivaldag dus. Geven ze wel waar voor ons geld mee! Want het is ook niet dat het alleen maar lokale bandjes zijn, die optreden. Bands als Overkill, Warbringer en Frog Leap zijn serieuze namen die niet misstaan op welk metalfestival dan ook.

Dit is gewoon zo onderhand een halve festivaldag dus. Geven ze wel waar voor ons geld mee! Want het is ook niet dat het alleen maar lokale bandjes zijn, die optreden. Bands als Overkill, Warbringer en Frog Leap zijn serieuze namen die niet misstaan op welk metalfestival dan ook.
Ik hoop evenwel dat ze niet het voorbeeld van Graspop gaan volgen en er 4 volledige festivaldagen van willen maken (met een pre-festivalavond er nog eens bij). Want dan loert het verhogen van de capaciteit om de hoek, en laat nu net dat de charme van Alcatraz zijn: het is nog niet uit zijn voegen gebarsten, je loopt er nog niet over de koppen, laat ons dat aub zo houden.

Ik hoop evenwel dat ze niet het voorbeeld van Graspop gaan volgen en er 4 volledige festivaldagen van willen maken (met een pre-festivalavond er nog eens bij). Want dan loert het verhogen van de capaciteit om de hoek, en laat nu net dat de charme van Alcatraz zijn: het is nog niet uit zijn voegen gebarsten, je loopt er nog niet over de koppen, laat ons dat aub zo houden.
Is nu al drie en halve dag. Vroeger was de donderdag de locals komen eens kijken dag.
Er zijn op dit moment geen tickets voor donderdag te koop, of heb ze nog niet gevonden. Dus is eingelijk echt een kadotje voor de combi’s. Benieuwd of er nog tickets te koop zullen komen. Met enkel combi’s zal het wel rustig zijn die avond.

Begrijp wat je bedoeld. Nergens echt lang moeten wachten, buiten toiletten. Goeie gezellige sfeer, vriendelijk. Hoe groter het festival, hoe moeilijker om het karakter van het festival te behouden.

Vier volle festivaldagen zie ik ook nog zo snel niet gebeuren, hoewel, met al het heerlijks wat rond augustus tourt, had een dagje Alcatraz extra uitzonderlijk altijd gemogen 😄

Moet wel zeggen dat dit me wél stevig doet denken aan de oude pre-party van Graspop, toen ook enkel de Jupiler Stage, Metal Dome en Marquee openden. In 2019, bijvoorbeeld, speelden er (inclusief DJ Carl en Goe Vur In Den Otto) toen ook 13 bands en dit was ook enkel toegankelijk voor combi's. De jaren daarvoor (2018 niet inbegrepen) was dit ook het geval.

Moet wel zeggen dat dit me wél stevig doet denken aan de oude pre-party van Graspop, toen ook enkel de Jupiler Stage, Metal Dome en Marquee openden. In 2019, bijvoorbeeld, speelden er (inclusief DJ Carl en Goe Vur In Den Otto) toen ook 13 bands en dit was ook enkel toegankelijk voor combi's. De jaren daarvoor (2018 niet inbegrepen) was dit ook het geval.
Inderdaad!
Hebben zo eens Amity Affliction en Beartooth gehad voor een metalcore avond.
Ook wel eens voetbal op groot scherm in de marquee, met erna nog Phil Anselmo die Pantera speelde dacht ik.

Op de radio gezegd dus mag ik het ook eindelijk zeggen. Het terrein gaat een stukje vergroot worden door wat optimalisatieoefeningen. Dit gaat een aantal honderden bezoekers meer opleveren die op het terrein kunnen.
Ik begreep dat de aanpassingen vooral ook bedoeld zijn om de trechtervorming bij die totempaal wat weg te nemen.

Juist even een @nikita gedaan op stubru. gevraagd naar de timetable en helaas zijn ze hier iets vager. We krijgen hem...
spoiler...

...

op tijd.
Ik vroeg het me al af, maar 'robin' is natuurlijk een veel voorkomende naam dus kon werkelijk eender wie zijn haha. Heb je overlaatst ook wel in de ochtend op StuBru gehoord bij hard voor 8 met electric callboy.

Helaas inderdaad een ontzettend vaag antwoord. Weten we niks meer mee.

• Leuk
Waarderingen: Pauly Robin
Op de radio gezegd dus mag ik het ook eindelijk zeggen. Het terrein gaat een stukje vergroot worden door wat optimalisatieoefeningen. Dit gaat een aantal honderden bezoekers meer opleveren die op het terrein kunnen.
Top info. Benieuwd wat je nog meer weet wat je niet mag zeggen.

Vorig jaar waren er ook aanpassingen naar optimalisatie toe, dit jaar opnieuw. Vind ik sterk dat ze dat blijven doen.
Er stonden daar nog wat bosjes en een modderpoel achter die rij etenstandjes. Zou dat dan weg zijn? Zal es op inspectie moeten.

Toevallig enig idee wie die mensen zijn op die naambordjes? 3 zijn wel zeer jong overleden.
Ik weet dat jaques merlevede eigenaar was van een metal platenwinkel in kortrijk. Hij was een icoon voor de metal in Kortrijk. Ben zelf nog wel in de winkel geweest. Ze hadden wel een mooie selectie, alle genres bijna. En hij kende bijna alles. Er zouden er hier op het forum enkele jaloers geweest zijn om zo’n shop in hun stad te hebben.

Users who are viewing this thread