Alcatraz Open Air 2025

Mijn redenatie over Briqueville was dat ik ze al gezien had maar aangezien ik niet meer wist hoe goed of slecht ik het vond, ze waarschijnlijk niet veel indruk hadden gemaakt en dat ik ze dus ook niet opnieuw moet gaan zien op Alcatraz.

Nu ben ik eens goed gaan nadenken, en realiseerde ik me dat ik tijdens het optreden van Briqueville buiten voor de muziekgieterij mijn eten zat op te eten en hierdoor helemaal niets van die show gezien heb, dit verklaart wel waarom ze geen indruk hebben gemaakt.

realiseerde ik me dat ik tijdens het optreden van Briqueville buiten voor de muziekgieterij mijn eten zat op te eten
Nee hoor. Wij zijn vertrokken bij Briqueville en dan pas eten gaan halen. Je was tijdens (een groot deel van) hun show dus aan het wandelen en aan het wachten op eten. Toen je buiten zat had Karin Park net gedaan (daar ben ik eerder voor terug gekeerd).

• Wow
Waarderingen: Loek123
Ik dacht juist gehoord te hebben dat die niet zo overtuigend waren live, maar jij hebt dus andere ervaringen?
Je moet je bij de juiste bronnen informeren :) Ik weet bijna zeker dat het iets voor jou is eigenlijk.
De muziek wordt laagje per laagje opgebouwd om dan af te ronden door er nog een paar flinke lagen op te leggen.
Heb van Briqueville nog geen slechte show gezien eigenlijk. Het is ook essentieel helemaal vooraan te staan recht voor die gitaristen.

Tegenwoordig lijken ze vaak af te sluiten met Akte IV was niet zo op Pelagic maar de andere 2 keer dat ik ze dit jaar zag wel en die is live toch wel crushing al zeg ik het zelf.
Deze opname is al wat ouder maar heeft Akte IV ook als afsluiter begint zo rond de 42 minuten om dan zeker vanaf minuut 46 altijd maar heavier te worden.

Steek het maar op ons ja, lekker makkelijk!
Ik heb het ook gehoord ;)

Ietwat controversieel hier, maar: doordat Rotting Christ en Emperor omgedraaid zijn, geeft het mij wel de kans om toch voor de set van Briqueville in La Morgue te kiezen... Niet vertellen aan @Joslittel pls!
Die keuze zal ik nooit kunnen en willen begrijpen als je ook Dimmu Borgir en Emperor kunt kijken

• Haha
Waarderingen: Jamel
Das geen gekke
Daar denkt @duck anders over. ;)

Maar goed, betreft het Alcatraz loopschema. Cult of Luna vooraan beleven is een zekerheidje. Maar daarna zijn er wat overlappingen en verschillende opties. Als ze dezelfde settijden aanhouden als afgelopen editie, dan komt het neer op dit:

Optie A: Cult of Luna volledig -> Dimmu Borgir voor de helft -> Emperor voor de helft -> Machine Head vanaf het begin (Imperium is mijn favoriet van hen en daar beginnen ze altijd mee)
Optie B: Cult of Luna volledig -> Dimmu Borgir voor de helft -> Emperor volledig -> Imperium missen bij Machine Head
Optie C: Cult of Luna volledig -> Briqueville volledig -> Machine Head vanaf het begin

Zo gek vind ik optie C niet. Heb ik in elk geval de kans om een volledige set te zien, ipv wat halve sets en heen en weer rennen. En al helemaal niet omdat als Briqueville toch weer tegenvalt ik genoeg tijd heb om nog te switchten naar optie A of B.

Maar goed, betreft het Alcatraz loopschema. Cult of Luna vooraan beleven is een zekerheidje. Maar daarna zijn er wat overlappingen en verschillende opties. Als ze dezelfde settijden aanhouden als afgelopen editie, dan komt het neer op dit:

Optie A: Cult of Luna volledig -> Dimmu Borgir voor de helft -> Emperor voor de helft -> Machine Head vanaf het begin (Imperium is mijn favoriet van hen en daar beginnen ze altijd mee)
Optie B: Cult of Luna volledig -> Dimmu Borgir voor de helft -> Emperor volledig -> Imperium missen bij Machine Head
Optie C: Cult of Luna volledig -> Briqueville volledig -> Machine Head vanaf het begin

Zo gek vind ik optie C niet. Heb ik in elk geval de kans om een volledige set te zien, ipv wat halve sets en heen en weer rennen. En al helemaal niet omdat als Briqueville toch weer tegenvalt ik genoeg tijd heb om nog te switchten naar optie A of B.
Optie D: Cult Of Luna volledig -> Briqueville volledig -> Machine Head Imperium (dan vaststellen dat het nieuw materiaal toch minder is ) -> Earthless -> Machine Head (Davidian/Halo) nog meepikken van aan de swamp -> Rotting Christ

Optie D: Cult Of Luna volledig -> Briqueville volledig -> Machine Head Imperium (dan vaststellen dat het nieuw materiaal toch minder is ) -> Earthless -> Machine Head (Davidian/Halo) nog meepikken van aan de swamp -> Rotting Christ
Dat kan ook nog, ja. Maar voor Rotting Christ wil ik wel weer op tijd in de Swamp zijn, om de energie van die band nog even goed mee te krijgen. Mijn favoriete band van Graspop '24 en Samhain '24 als afsluiter van Alcatraz '25, dat kan bijna niet anders dan geweldig worden.

Ik zal voor A gaan waarschijnlijk, Emperor en Dimmu Borgir zijn natuurlijk toch wel legendarische black metal bands die ik nog nooit gezien heb dus voor mij toch wel een fantastische combi om die achter elkaar te kunnen zien op zo'n avond.

Hopelijk ben ik ook nog welkom bij de groep ben als ik Rotting Christ skip voor Static-X :)

EDIT: Het is wel hilarisch dat ik dit bericht tegelijk post met @Jamel zijn bericht over Rotting Christ.

Ik zal voor A gaan waarschijnlijk, Emperor en Dimmu Borgir zijn natuurlijk toch wel legendarische black metal bands die ik nog nooit gezien heb dus voor mij toch wel een fantastische combi om die achter elkaar te kunnen zien op zo'n avond.

Hopelijk ben ik ook nog welkom bij de groep ben als ik Rotting Christ skip voor Static-X :)

EDIT: Het is wel hilarisch dat ik dit bericht tegelijk post met @Jamel zijn bericht over Rotting Christ.
Ik ga mee naar Static X vermoed ik.
Die zijn een stuk zeldzamer.
Daarnaast is het op het einde van het weekend, dus zelfs al zijn we niet meer welkom door die keuze, maakt het toch niet meer uit ;)

Ik heb zelf niets met Static-X, dus voor mij is het een heel eenvoudige keuze. Maar objectief gezien is dat optreden een stuk exclusiever. Stonden sinds 2009 slechts eenmaal in de Benelux: in 2019 in Trix, Antwerpen. Terwijl Rotting Christ vrijwel elk jaar wel ergens te zien is en vaak zelfs op meerdere plekken.

• Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal en Loek123
Ik ga mee naar Static X vermoed ik.
Die zijn een stuk zeldzamer.
Daarnaast is het op het einde van het weekend, dus zelfs al zijn we niet meer welkom door die keuze, maakt het toch niet meer uit ;)
Ah gezellig :) ik dacht al dat ik daar alleen zou staan.
Ik heb Rotting Christ ook geskipped op Graspop, mag natuurlijk enkel mits goede reden, als Static-X voor jou een goede reden is mag het. ;)
Zoals @theblackmadness en @Jamel terecht aangeven is Static-X een stuk zeldzamer, hun laatste Belgische festivalopreden was in 2009. Was voor mij ook één van de redenen om een ticket te halen (toen er slechts 15 namen bekend waren). Rotting Christ vond ik ook fantastisch op Samhain en had ze graag nog eens gezien, maar helaas.

• Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal en Jamel
Ah gezellig :) ik dacht al dat ik daar alleen zou staan.

Zoals @theblackmadness en @Jamel terecht aangeven is Static-X een stuk zeldzamer, hun laatste Belgische festivalopreden was in 2009. Was voor mij ook één van de redenen om een ticket te halen (toen er slechts 15 namen bekend waren). Rotting Christ vond ik ook fantastisch op Samhain en had ze graag nog eens gezien, maar helaas.
Wel echt een ontzettend zure clash voor jou. Was beter geweest als Emperor 'gewoon' de afsluiter was, of als RC of Static-X op een andere dag stond. Maar goed, gelukkig heb je inmiddels ook genoeg ander moois kunnen ontdekken op de line-up.

Lang leve de Koekdoos methode!

Wel echt een ontzettend zure clash voor jou. Was beter geweest als Emperor 'gewoon' de afsluiter was, of als RC of Static-X op een andere dag stond. Maar goed, gelukkig heb je inmiddels ook genoeg ander moois kunnen ontdekken op de line-up.
Ja het is inderdaad wel balen, maar gelukkig valt het verder wel mee met de clashes. Op zo'n festival heb je altijd wel een paar nare clashes.
Verder staan mijn must sees ook nog wel mooi verspreid over het weekend, dus dat helpt wel.

• Leuk
Waarderingen: nikita en Jamel

Is me wel een avondje dat he. En eigenlijk kan je niet fout kiezen want er speelt alleen maar kwaliteit sie avond. Earthless in de Morgue lijkt me ook fantastisch. Voor mij zijn er twee zekerheden: Dimmu wil ik volledig zien (nog maar 1 keer gezien en een van mijn favo bands) en MH ook helemaal vooraan. De rest klei ik daar omheen. Alleen erg jammer dat Emperor en Cult of Luna daarvan slachtoffer lijken te worden. Afsluiten met RC kan niets anders dan magisch worden.

Users who are viewing this thread