Alcatraz Open Air 2024

Sdg

Randprogramma
12 mrt 2023
166
204
Nah. Ik denk eerder dat daar een van de laatste grote namen nog tussen komt te staan. En de rest een plekje naar beneden schuift. Exodus staat normaal gesproken ook wat lager.
ik hoop echt dan dat daar behemoth of zeal ardor bijkomt!
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.637
5.090
Nah. Ik denk eerder dat daar een van de laatste grote namen nog tussen komt te staan. En de rest een plekje naar beneden schuift. Exodus staat normaal gesproken ook wat lager.
Ah, dat is natuurlijk ook nog een goede mogelijkheid, en eigenlijk nog een stuk logischer.
Ik had eerlijk gezegd niet meer verwacht dat er nog een dusdanig grote naam bij zou kunnen komen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.344
5.891
Ah, dat is natuurlijk ook nog een goede mogelijkheid, en eigenlijk nog een stuk logischer.
Ik had eerlijk gezegd niet meer verwacht dat er nog een dusdanig grote naam bij zou kunnen komen.
Ze hebben ons nog drie grote internationale namen beloofd. Hoe groot "groot" precies is, valt natuurlijk altijd nog te bezien, maar ik heb er wel vertrouwen in dat het niet teleur gaat stellen.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.637
5.090
Ze hebben ons nog drie grote internationale namen beloofd. Hoe groot "groot" precies is, valt natuurlijk altijd nog te bezien, maar ik heb er wel vertrouwen in dat het niet teleur gaat stellen.
Volgens mij hebben ze alleen 3 internationale namen beloofd, niet per se grote:
With a few international bands still to be announced it’s looking to be an exciting next few months as well!
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.344
5.891
Volgens mij hebben ze alleen 3 internationale namen beloofd, niet per se grote:
Wat ik zo snel op de insta pagina terug kan vinden, was de verwoording bij de aankondiging van Heideroosjes en Danko Jones in ieder geval "we've got a few heavyweights in store for you". Sindsdien is alleen die update met Belgische namen geweest, ik neem aan dat dat niet de bedoelde heavyweights waren. Maar we gaan het meemaken. Ik hoop dat Ministry nog steeds in het vat zit in ieder geval, na die eerste gelekte poster!
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.637
5.090
Wat ik zo snel op de insta pagina terug kan vinden, was de verwoording bij de aankondiging van Heideroosjes en Danko Jones in ieder geval "we've got a few heavyweights in store for you". Sindsdien is alleen die update met Belgische namen geweest, ik neem aan dat dat niet de bedoelde heavyweights waren. Maar we gaan het meemaken. Ik hoop dat Ministry nog steeds in het vat zit in ieder geval, na die eerste gelekte poster!
Ah, dat heb ik dan gemist. Nou, we zullen wel zien dan idd..
Ministry lijkt me echter in ieder geval niet de naam die dat 'gat' tussen Korpiklaani en Architects op main zouden moeten opvullen.
Kan ook niet zo snel bedenken wie dat dan wel zou moeten doen, wellicht toch een dubbelaar met GMM?
Behemoth lijkt me daarvoor net wat te groot (zijn al headliner geweest), en Zeal & Ardor zie ik niet echt op main staan.
Misschien dan toch Dimmu Borgir (al zie ik die ook eerder/liever in de Swamp staan)?
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.639
3.281
6/12 - batch van 11 namen
December is also holiday season month.
🎄
Now it may be a bit early for X-mas presents but last night we caught Santa as he was making his way down our chimney and believe it or not, he left us a note with another handful of band names scribbled on it.
🤘
Our 2024 line-up continues to take shape, this time with a clutch of 11 acts from a variety of genres, including several more Belgian bands. You won’t have to wait long for the next announcement and… we’ve got a few heavyweights in store for you. Be sure to check our socials from time to time to stay in the loop.


21/12 - enkele nieuwe Belgische namen in het overzicht met alle Belgische acts
We have a short but crucial update for all you inmates out there
🤘

Feast your eyes on the Belgian talent that will grace the various Alcatraz stages next summer!
🇧🇪

Also, the day splits will be posted tomorrow so you can start planning your Alcatraz experience.
Enjoy the festive season but remember to check our socials because at the start of next year we’re dropping three new international names as well!
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.344
5.891
Ah, dat heb ik dan gemist. Nou, we zullen wel zien dan idd..
Ministry lijkt me echter in ieder geval niet de naam die dat 'gat' tussen Korpiklaani en Architects op main zouden moeten opvullen.
Kan ook niet zo snel bedenken wie dat dan wel zou moeten doen, wellicht toch een dubbelaar met GMM?
Nee klopt, voor die positie moet je nog wel iets groters dan Ministry hebben.
Meshuggah speelt het weekend na Alcatraz op ArcTanGent in de UK, dat zou wel een hele dikke zijn.
Er tourt vast nog meer moois maar dat heb ik even niet paraat zo snel.
Edit: zie nu je toevoegingen, Dimmu Borgir lijkt me ook een goede kandidaat ja.
 

jbj

Dagopener
11 okt 2022
537
734
Dimmu borgir heeft nog ruimte allezins.
Zou ook in het donker vallen dus op zich wel een mogelijkheid voor de mainstage dan.
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.637
5.090
Nee klopt, voor die positie moet je nog wel iets groters dan Ministry hebben.
Meshuggah speelt het weekend na Alcatraz op ArcTanGent in de UK, dat zou wel een hele dikke zijn.
Er tourt vast nog meer moois maar dat heb ik even niet paraat zo snel.
Edit: zie nu je toevoegingen, Dimmu Borgir lijkt me ook een goede kandidaat ja.
Meshuggah zou ook nog kunnen idd, hebben in 2019 ook al op diezelfde plek op main gestaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.637
5.090
Dimmu borgir heeft nog ruimte allezins.
Zou ook in het donker vallen dus op zich wel een mogelijkheid voor de mainstage dan.
Dat is waar, in augustus is het al om 21:00 donker, dat voordeel heeft Alcatraz wel t.o.v. GMM.
Tja, waarom ook niet, als Behemoth of Meshuggah op main kunnen staan, kan Dimmu dat ook wel.

Toch zou ik nog niet automatisch ervan uitgaan dat er nog een naam tussen Korpiklaani en Architects komt te staan, in 2022 stond Korpiklaani immers ook zo hoog op de poster, en toen stonden ze wel 'gewoon' als subheadliner (22:35 - 23:35) voor Arch Enemy op main.

1705578250878.png
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.668
7.431
Het kan geen kwaad de verwachtingen wat te temperen voor we zo nog drie subheadliners erbij verwachten inderdaad :LOL:

Het is wel opvallend dat op de line up pagina zowel vrijdag als zaterdag ze beginnen met twee Prison namen, maar dat bij de zondag ze na de headliner meteen naar andere stages gaan.
 

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
376
534
Het is wel opvallend dat op de line up pagina zowel vrijdag als zaterdag ze beginnen met twee Prison namen, maar dat bij de zondag ze na de headliner meteen naar andere stages gaan.

Ook op de gewone website --> "Line-up" --> "All" valt op dat op vrijdag en zaterdag de 2 Prison headliners apart pronken, maar ze op zondag dan Architects en Opeth (waar nog altijd een foto van ontbreekt) tentoonstellen.

Zou Alcatraz dan nog een grote Prison-vis uit z'n hoed kunnen toveren? Ik zou stiekem zelf niet weten wie, maar ik ben wel best benieuwd.
 

jbj

Dagopener
11 okt 2022
537
734
Vandaag dan? 🥺🥺🥺
#start of next year is naar mijn gevoel al gepasseerd
 

Sdg

Randprogramma
12 mrt 2023
166
204
Vandaag dan? 🥺🥺🥺
#start of next year is naar mijn gevoel al gepasseerd
ik weet nie of het op andere plekken ook zo is maar in west vlaanderen zeggen ze altijd heel de maand januari is nieuwjaar :p! Ik wil je niet ontmoedigen.

Ik vind het ook wel vree rustig op hun socials. behalve die post dat de tickets snel gaan is er de laatste weken niet veel gepost.
 
  • Confetti
Waarderingen: jbj

Gebruikers die dit onderwerp bekijken