Alcatraz Open Air 2024

rocktorhout

Playlistbediener
26 feb 2015
12
17
Ik zou nog wel een dagje willen meepikken voor Opeth, mocht toevallig die dag ook Epica, Cradle of Filth en Paradise Lost spelen, zou dat wel héél mooi meegenomen zijn 🤩 Zeker Paradise Lost zou wel echt super zijn. Maar ook Amon Amarth zou ik toejuichen!
 
  • Leuk
Waarderingen: duck en Joslittel

won666

Geliefde act
17 mei 2019
1.276
1.348
Nieuwe namen voor Wacken: onder andere Dragonforce, April Art, Zebrahead en Insomnium. Testament bv staat er ook bij maar die zijn reeds aangekondigd voor Alcatraz
 

jbj

Dagopener
11 okt 2022
576
787
Nieuwe namen voor Wacken: onder andere Dragonforce, April Art, Zebrahead en Insomnium. Testament bv staat er ook bij maar die zijn reeds aangekondigd voor Alcatraz
Dragonforce lijkt mij nog een goeie naam om door te komen voor de power-fans. Insomnium ook altijd leuk! 🙂
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en won666

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.097
8.215
Even alle tour pagina's (voor zover aanwezig) van bands langs gegaan om te kijken of er al wat bands per dag bekend zijn:

Vrijdag (twijfelachtig of ze gewoon de eerste dag hebben gepakt, of daadwerkelijk op deze dag spelen (behalve AA)
- Amon Amarth
- Channel Zero
- Beast in Black (inclusief 'venue' "Main stage")
- Madball
- Eclipse
- Cirith Ungol (staat bij "updated 30 november")
- Massive Wagons

Zaterdag
- Spiritbox
- Testament
- Raven

Zondag
- Architects
- Finntroll
- After the Burial

Opvallende zaken:
- Epica heeft op de tourpagina ook een Duits festival staan met als data de zaterdag en zondag van Alcatraz. M'era Luna, waar verder niet wordt benoemd op welke dag ze staan, maar lijken wel headliner te zijn. Aan de hand van de poster, misschien daar de zondag, maar moeilijk te bepalen.


Bloodstock heeft de dag indeling al wel, dat betekent:
- Opeth, Cluth en Hatebreed, Green Lung niet op de vrijdag
- Korpiklaani en Whitechapel niet op de zaterdag
- Beast in Black niet op de zondag
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.632
631
Wel heel pijnlijk als je de locatie van je grote concurrent verward met je eigen locatie.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.482
8.135
Breaking news! Leak! Bij het lezen van de bandintroducties van Alcatraz, heb ik kunnen ontdekken dat Alcatraz komend jaar van locatie gaat veranderen!

of een leak dat ze ook op Graspop staan:ROFLMAO:
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.800
5.439
Dat ze überhaupt de eerste keer zouden passeren, klopt ook al niet. Ze stonden immers in 2021 al op Alcatraz.
Heel leuk optreden toen!
Samen met Massive Wagons, The Night Flight Orchestra en Unto Others zijn dit toch heel fijne 'palate cleansers', lekkere tussendoortjes die al het metalgeweld eromheen juist nog meer doen smaken. :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.611
7.669
Heel leuk optreden toen!
Samen met Massive Wagons, The Night Flight Orchestra en Unto Others zijn dit toch heel fijne 'palate cleansers', lekkere tussendoortjes die al het metalgeweld eromheen juist nog meer doen smaken. :)
Vooral Unto Others vind ik echt een hele fijne ontdekking. Heerlijk man, die gothic rock sound doet me denken aan van die typische bands uit de jaren '80.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.800
5.439
Vooral Unto Others vind ik echt een hele fijne ontdekking. Heerlijk man, die gothic rock sound doet me denken aan van die typische bands uit de jaren '80.
Absoluut, na metal zijn jaren '80 new/dark wave en post-punk en jaren '90 gothic misschien wel mijn favoriete genres.
Heb Unto Others ontdekt als voorprogramma van Arch Enemy, Behemoth en Carcass in de Mainstage in Den Bosch. Heel vreemde boeking, paste totaal niet bij de rest, maar ik vond het een heerlijk (maar uiteraard te kort) optreden. Dat kan alleen maar nog beter zijn op Alcatraz!
Klinkt als een band dat ik eens moet inluisteren, hoe jullie Unto Others beschrijven
Zeker doen, denk aan een iets hardere versie van White Lies. :)

 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken