Alcatraz Open Air 2024

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
4.026
5.346
Benieuwd hoe ze het vrijdag gaan aankondigen de namen. In die podcast zei hij iets in de trend van: als je uw ogen open houdt, zal je al een 30tal namen kunnen ontdekken
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Ik denk dat Lokerse er zeker alles gaan aan doen om nu met een deftige affiche te komen voor terug een volwaardige metal dag te hebben volgend jaar. Dus ik denk dat die mannen echt wel een grote naam zullen hebben. Misschien ook wel de combinatie met Saxon mits in die periode ook terug toeren en dat ze dit jaar op alcatraz hebben gestaan.
Ik denk dat Durbuy Rock in april met Gojira gaat uitpakken, en dat GMM, Lokerse en Alcatraz achter het net gaan vissen.. 😉
Nee hoor, een van die 3 zal ze wel hebben, maar wie...? 🤷‍♂️
 
  • Haha
Waarderingen: Pauly Robin

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
982
1.069
Bekijk bijlage 9927
Toch vrij succesvol hoor
vorige edities was het telkens op zondag en maanden op voorhand uitverkocht. Toen waren het in mijn insziens kwalitatievere line ups, zeker niets afdoende van de line up van gisteren.
Ik vind Frank Carter fantastisch, maar als je die zo hoog moet zetten op een metaldag, dan mis je toch nog een grote band op de affiche voor de headliner, niet?
Nu was er Korn met (alle respect) opvulling.
Ik herriner me nog een line up met Limp Bizlit, Slayer, Parkway Drive en Steel Panther enkele jaren geleden. Dan kan je de affiche van dit jaar toch niet tegenover zetten.
Andere jaren waren uitverkocht op voorhand, nu helemaal niet. Dat was eigenlijk het main punt. Leek alsof ze plots Korn konden boeken en dan nog de rest van het dagprogramma wat snel hebben bij elkaar moeten zoeken.

nog editje, eigen mening mag uiteraard
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
4.026
5.346
vorige edities was het telkens op zondag en maanden op voorhand uitverkocht. Toen waren het in mijn insziens kwalitatievere line ups, zeker niets afdoende van de line up van gisteren.
Ik vind Frank Carter fantastisch, maar als je die zo hoog moet zetten op een metaldag, dan mis je toch nog een grote band op de affiche voor de headliner, niet?
Nu was er Korn met (alle respect) opvulling.
Ik herriner me nog een line up met Limp Bizlit, Slayer, Parkway Drive en Steel Panther enkele jaren geleden. Dan kan je de affiche van dit jaar toch niet tegenover zetten.
Andere jaren waren uitverkocht op voorhand, nu helemaal niet. Dat was eigenlijk het main punt. Leek alsof ze plots Korn konden boeken en dan nog de rest van het dagprogramma wat snel hebben bij elkaar moeten zoeken.
Ja dat was wel het geval denk ik, anders zou die metaldag ook niet eerst opeens weg zijn om dan opeens toch nog Korn te hebben, terwijl die zondag wel op zondag speelden in Nederland
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.446
8.676
Ik denk dat Durbuy Rock in april met Gojira gaat uitpakken, en dat GMM, Lokerse en Alcatraz achter het net gaan vissen.. 😉
Nee hoor, een van die 3 zal ze wel hebben, maar wie...? 🤷‍♂️

Qua data wijst het nu vooral richting Lokerse en Alcatraz, voornamelijk eind juli en begin augustus dacht ik.

En dan met alle verhalen rondom Alcatraz klinkt dat heel logisch, al kan Machine Head ook nog. Elk festival een van de twee?
 

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
982
1.069
Ja dat was wel het geval denk ik, anders zou die metaldag ook niet eerst opeens weg zijn om dan opeens toch nog Korn te hebben, terwijl die zondag wel op zondag speelden in Nederland
An sich zou een metaldag in de week een super line up kunnen opleveren. Er zijn geen andere festivals om mee te concurreren op een dinsdag, dus toch wat vreemd dat je dan dit krijgt.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.340
2.663
Ja wss wel, zou wel tof zijn om ze verspreid over het terrein te hangen, of op de bekers, aangezien ze herbruikbare moet gebruiken. Meteen ook een manier om meer drank te verkopen
Daar gaan veel bekers per ongeluk mee naar huis genomen worden.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: nikita

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Qua data wijst het nu vooral richting Lokerse en Alcatraz, voornamelijk eind juli en begin augustus dacht ik.

En dan met alle verhalen rondom Alcatraz klinkt dat heel logisch, al kan Machine Head ook nog. Elk festival een van de twee?
Zoals al gezegd, is nu nog niks over te zeggen. Kunnen overal staan.
 

Implar

Playlistbediener
24 okt 2023
10
35
Morgen vertrek ik ook naar Alcatraz. Voor het eerst in 9 jaar nog eens kamperen en eerste keer camping op Alcatra. Ik ben benieuwd hoe kapot ik zal zijn :p

Over welke podcast hebben jullie het trouwens ivm de nieuwe namen voor vrijdag?

Alvast mijn lijstje, al zal er a la minute wel nog aangepast worden.

Vrijdag:
Dyscordia
Dudsekop
Misery Index
Feuerschwanz
Sadus of Fen
Septicflesh
Channel Zero of Sylosis
Uada
Saxon
Amon Amarth
Cradle of Filth

Zaterdag:
Raven
Finntroll
Massacre
Night Flight Orchestra
Fleshgod Apocalypse
Benediction
Dio Disciples
Marduk
Testament

Red Fang
Watain
Europe
Satyricon

Zondag:

After All
Millhaven
Eternal Champion
Left to Die
Armored Saint
Hirax
Exodus
Cirith Ungol
Korpiklaani of Orange Goblin
Sacrifice
Baroness
Mayhem
Heathen
 

stengels

Playlistbediener
19 okt 2022
27
70
Door persoonlijke omstandigheden is mijn voorbereiding wat anders verlopen dan gehoopt, dus ik zit nog niet helemaal lekker in de sfeer. Maar de tas is (deels) gepakt en morgen na de lunch begint de reis. Mijn lijstje (for what it's worth):

Vrijdag (leuke variatie qua stijlen)
(mss Dyscordia)
Massive Wagons
Mental Cruelty
The Casualties
Cro-mags
Uada

Saxon
PL (misschien Madball)
Amon Amarth
Cradle of filth (misschien Life of Agony)

Zaterdag (rare dag indeling voor mij)
Vengeance
Raven
(hele lange break)
Fleddy Melculy
Dio Disciples
Testament
Watain (misschien stukje Heideroosjes)
Europe
Satyricon (misschien Hatebreed)

Zondag (met afstand DE dag voor mij)
Audrey Horne
Eternal Champion
Armored Saint
Unto Others
Green Lung
Orange Goblin
Dark Tranquility

Gene Simmons
Danko Jones
 

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
982
1.069
Ben waarschijnlijk de enige zonder een lange lijst.
Spiritbox, Architects en de rest zien we wel.
Vriendin wat volgen, is veel meer haar ding.
Voor mij is black metal ook zomermuziek, omdat ik het enkel luister op Graspop of Alcatraz...
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.876
5.271
Benieuwd hoe ze het vrijdag gaan aankondigen de namen. In die podcast zei hij iets in de trend van: als je uw ogen open houdt, zal je al een 30tal namen kunnen ontdekken
Zal met een banner zijn die op 1 van de hekken uithangt. Maar ik denk niet dat het 30 namen zal zijn.
 
  • Thinking
Waarderingen: Jamel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken