Alcatraz Open Air 2023

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.609
3.151
God damn dat is een mooie worp zeg! Uiteraard Crippled Black Phoenix maar dan ook zomaar even Maybeshewill, Moonspell en The Ocean erbij. Erg knap.
Zeg dat wel!
Als we nog ruimte hadden op de affiche, hadden die alle vier zeker mogen overkomen, en en passant Be'lakor, Borknagar, Manes en Zeal & Ardor van daar meebrengen :)
 

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
373
529
@xydroh Uit jouw post in het Graspop-forum kan ik dus afleiden dat dit niet de oorspronkelijke headliners/plannen van Alcatraz waren?
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.535
Ik denk dat vrij duidelijk is dat de zondag niet het origineel plan was.

Zondag plan was gojira, dan is het Megadeth geworden en dan uiteindelijk electric callboy.
 

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
373
529
Spijtig dat de organisatoren van Alcatraz dan zoveel kritiek krijgen terwijl ze we degelijk geprobeerd hebben om een "grote"(re) headliner te boeken.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.364
10.196
Spijtig dat de organisatoren van Alcatraz dan zoveel kritiek krijgen terwijl ze we degelijk geprobeerd hebben om een "grote"(re) headliner te boeken.
Dat is toch ergens wel logisch? Normaal komt dit helemaal niet naar buiten. Sterker nog, wat Xydroh zegt had vast ook niet zo naar buiten mogen komen en de meesten weten het simpelweg ook niet. Een interview zoals Westerik van BKS heeft gedaan bijvoorbeeld over de totstandkoming van de line-up zou hierbij al helpen.
 
  • Leuk
Waarderingen: nikita

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.220
Spijtig dat de organisatoren van Alcatraz dan zoveel kritiek krijgen terwijl ze we degelijk geprobeerd hebben om een "grote"(re) headliner te boeken.
Ja aan de ene kant sneu maar aan de andere kant is de headliner die je krijgt wel de enige waarmee je het moet doen.
 

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
373
529
Klopt helemaal, ik ben zelf ook de eerste die zou toegeven dat ik dit erg zwakke headliners vind. Dat is nu immers de realiteit.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.535
uiteindelijk is electric callboy wel de band die het meeste kaarten verkoopt van heel de lineup hoor
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

jbj

Dagopener
11 okt 2022
522
716
Het mes snijdt aan twee kanten natuurlijk. Wij willen zoveel mogelijk waar voor ons geld, maar de organisatie moet roeien met die riemen die ze hebben natuurlijk. Lees: kunnen en willen betalen.
Gojira ging in mijn ogen de affiche volledig doen kloppen, terwijl EC gewoon niet strookt met de koers die Alcatraz steeds gekozen heeft.
Het is een risico dat iedere ondernemer loopt, en een keuze dat quasi iedere ondernemer vroeg of laat moet maken, ook al strookt die met de bedrijfsvisie bijvoorbeeld.
Ik snap ook dat ze niet kunnen zeggen: Gojira was te duur, Megadeth gaat naar Lokerse, dus hier presenteren we met trots: Electric Callboy!!
Dus ik ben in feite wel blij met de info van @xydroh, omdat die gewoon bevestigd dan Alcatraz wel degelijk een ander plaatje wilde.
 

Special Monkey

Geliefde act
13 apr 2021
1.995
2.564
Het mes snijdt aan twee kanten natuurlijk. Wij willen zoveel mogelijk waar voor ons geld, maar de organisatie moet roeien met die riemen die ze hebben natuurlijk. Lees: kunnen en willen betalen.
Gojira ging in mijn ogen de affiche volledig doen kloppen, terwijl EC gewoon niet strookt met de koers die Alcatraz steeds gekozen heeft.
Het is een risico dat iedere ondernemer loopt, en een keuze dat quasi iedere ondernemer vroeg of laat moet maken, ook al strookt die met de bedrijfsvisie bijvoorbeeld.
Ik snap ook dat ze niet kunnen zeggen: Gojira was te duur, Megadeth gaat naar Lokerse, dus hier presenteren we met trots: Electric Callboy!!
Dus ik ben in feite wel blij met de info van @xydroh, omdat die gewoon bevestigd dan Alcatraz wel degelijk een ander plaatje wilde.

Zelden communiceert een festival over de misgelopen namen, ik weet dat enkel Graspop ooit heeft gezegd dat FFDP niet mogelijk was.
Zo'n bericht leidt tot meer teleurstelling, in de trend van "waarom betaal je niet extra voor Gojira in plaats van goedkoop te zijn met EC" of "Verliezen jullie echt Megadeth aan zo'n mongol fesival als Lokerse Feesten?".
 
  • Leuk
Waarderingen: Querulante Partij

jbj

Dagopener
11 okt 2022
522
716
Zelden communiceert een festival over de misgelopen namen, ik weet dat enkel Graspop ooit heeft gezegd dat FFDP niet mogelijk was.
Zo'n bericht leidt tot meer teleurstelling, in de trend van "waarom betaal je niet extra voor Gojira in plaats van goedkoop te zijn met EC" of "Verliezen jullie echt Megadeth aan zo'n mongol fesival als Lokerse Feesten?".
Inderdaad wat ik bedoel :)
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.535
Zelden communiceert een festival over de misgelopen namen, ik weet dat enkel Graspop ooit heeft gezegd dat FFDP niet mogelijk was.
Zo'n bericht leidt tot meer teleurstelling, in de trend van "waarom betaal je niet extra voor Gojira in plaats van goedkoop te zijn met EC" of "Verliezen jullie echt Megadeth aan zo'n mongol fesival als Lokerse Feesten?".
de zakken van lokerse feesten zijn dan ook vele malen dieper dan die van alcatraz.
 

HerveBe

Randprogramma
3 nov 2022
108
235
Graspop heeft toch gewoon Gojira afgesnoept van Alcatraz door meer te betalen? Ik ben in dat geval uitermate tevreden dat Alcatraz zich financieel niet laat verleiden tot financiële risico's. Ze hebben hun les met Limp Bizkit wel geleerd denk ik.

Laat ze maar breed programmaren en bepaalde bands de eerste maal hun headliner positie geven.
 
  • Leuk
Waarderingen: Somekindofdylan

Special Monkey

Geliefde act
13 apr 2021
1.995
2.564
Graspop heeft toch gewoon Gojira afgesnoept van Alcatraz door meer te betalen? Ik ben in dat geval uitermate tevreden dat Alcatraz zich financieel niet laat verleiden tot financiële risico's. Ze hebben hun les met Limp Bizkit wel geleerd denk ik.

Laat ze maar breed programmaren en bepaalde bands de eerste maal hun headliner positie geven.
EU festival tour eindigt voor Gojira op 02 juli, vanaf 09 augustus zitten ze in de USA.
Ik denk niet dat er getouwtrek was tussen GMM en Alcatraz, Gojira heeft gewoon zelf gekozen om in juni te touren in de EU.
 
  • Leuk
Waarderingen: jonasvh en nikita

jbj

Dagopener
11 okt 2022
522
716
Misschien wel een andere marketing-strategie proberen? 2019-tickets zijn niet meer beschikbaar 🤣
 

Bijlagen

  • Screenshot_2023-03-01-12-35-18-19_a23b203fd3aafc6dcb84e438dda678b6.jpg
    Screenshot_2023-03-01-12-35-18-19_a23b203fd3aafc6dcb84e438dda678b6.jpg
    807,2 KB · Weergaven: 19

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.364
10.196
Wat kleine wijzigingen door organisatorische redenen:
  • Show van Powerwolf is wat eerder.
  • Michael Schenker speelt vrijdag i.p.v. zaterdag.
  • H.E.A.T. speelt op zaterdag i.p.v. vrijdag.
  • Tygers of Pan Tang is als laatste toegevoegd aan de line-up.

Als je speciaal voor Schenker of H.E.A.T. een ticket voor de originele dag had gekocht, mag je 'm omruilen.
 

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
373
529
Michael Schenker zou na Powerwolf spelen. Met andere woorden: dan spelen Anthrax en Trivium ook een stuk eerder, bijvoorbeeld?
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.535
Michael Schenker zou na Powerwolf spelen. Met andere woorden: dan spelen Anthrax en Trivium ook een stuk eerder, bijvoorbeeld?
denk dat het enkel powerwolf is voor logistieke redenen, dat de walk on tijden wat zullen ingekort worden ofzo maar inderdaad alles die tussen heat en powerwolf stond zal dus waarschijnlijk impact ondervinden
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.220
Wat kleine wijzigingen door organisatorische redenen:
  • Show van Powerwolf is wat eerder.
  • Michael Schenker speelt vrijdag i.p.v. zaterdag.
  • H.E.A.T. speelt op zaterdag i.p.v. vrijdag.
  • Tygers of Pan Tang is als laatste toegevoegd aan de line-up.

Als je speciaal voor Schenker of H.E.A.T. een ticket voor de originele dag had gekocht, mag je 'm omruilen.
Hm oke dan. Bands die me allemaal niet veel boeien. Dan kan het nieuwe tijdschema ook niet lang meer duren.
 

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
373
529
Met hopelijk wat minder overlap zodat we weer volledige shows kunnen zien à la vorig jaar :D (zonder het begin van de volgende band te missen)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken