Alcatraz Open Air 2023

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.609
3.151
Ik ben hier echt geen fan van dit tijdschema. Vooral voor het gebrek aan opties tijdens de headliner. Vond de headliners nooit zo sterk maar er was altijd een goed alternatief. Nu Exciter tijdens kk priest en dan opeens twee topbands tegelijk. Echt heel jammer en hopelijk maar een eenjarig experiment dit
Helemaal eens. Dit schema is echt geen oplossing voor het later starten 's ochtends en vroeger eindigen 's avonds. Nu mis je telkens het begin of einde van een show en moet je, als je een goede plaats wil, lekker irritant door het publiek lopen wringen terwijl de show al/nog bezig is. Kiezen tussen 2 bands met een volle overlap is niet altijd fijn, maar dit is het helemaal niet.

Wel blij dat de veronderstelde clash Blind Guardian - Russian Circles niet bestaat, al is deze nu vervangen door Blind Guardian - Stake, maar Stake is makkelijker op te lossen dan één van die andere 2 bands.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: duck en Joslittel

dingskewhiskas

Randprogramma
22 nov 2019
239
336
De line up hier voelt gewoon als Graspop Light voor mij.
Ik begrijp wat je bedoelt, maar het is dan toch eerder Graspop Hard. Ze vissen in dezelfde vijver, maar Graspop gaat voor de eenvoudigere vissen en is meer een gateway naar de metalwereld, Alcatraz voor de wat minder toegankelijk vissen en toch al iets meer voor de ervaren metalhead.

Weet niet of Alcatraz zou uitverkopen als ze eigenzinniger en méér niche zouden gaan.

Ben het wel eens over de flauwheid van headliners. Al prefereer ik dan wel weer deze 3 boven een dubbele Graspop/Alcatraz boeking voor Gojira of In Flames. Liefst 0,0% overlap tussen de 2.
 
  • Leuk
Waarderingen: duck en Joslittel

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.555
Ik begrijp wat je bedoelt, maar het is dan toch eerder Graspop Hard. Ze vissen in dezelfde vijver, maar Graspop gaat voor de eenvoudigere vissen en is meer een gateway naar de metalwereld, Alcatraz voor de wat minder toegankelijk vissen en toch al iets meer voor de ervaren metalhead.

Weet niet of Alcatraz zou uitverkopen als ze eigenzinniger en méér niche zouden gaan.

Ben het wel eens over de flauwheid van headliners. Al prefereer ik dan wel weer deze 3 boven een dubbele Graspop/Alcatraz boeking voor Gojira of In Flames. Liefst 0,0% overlap tussen de 2.
Bedoelde met “Light” niks te zeggen over hoe hard de bands zijn heh, alleen maar over hoe groot. Ben het best met je eens dat er best wat mooie dingen in die undercard staan, al ken ik er ook een hoop niet goed genoeg. Ben nog niet ervaren genoeg als metalhead denk ;)

Nee maar mn punt is vooral dat áls je dan zo’n festival voor liefhebbers wilt zijn, zet dan ook liefhebbers namen aan de top. Want met deze flauwe bovenrij is het festival als geheel net niks, naar mijn mening. Maar goed, als de organisatie inderdaad liever een rijtje Gojira - Megadeth - In Flames neer had gezet, en dat simpelweg niet gelukt is, snap ik het ook. Soms lopen dingen zo.
 

HerveBe

Randprogramma
3 nov 2022
108
235
Een brede muzieksmaak hebben is echt lastig met dit schema.

The exploited dat niet gecanceld is dan weer goed nieuws. De bands waarmee ze clashen daarentegen is wel dikke merde
 

Rellikagem

Playlistbediener
8 mei 2022
17
27
Hier weinig clashes, wel veel overlappen en enkel misschiens, dit jaar dus niet echt een topjaar voor mij.
Maar daar kan mijn nog steeds evoluerende muzieksmaak voor wat tussenzitten.

Vrijdag:
Zeker:
Wind Rose, Kludde, Metal Church, Gaahls Wyrd, Possessed en Powerwolf.

Misschien:
Serial Butcher, Rise Or The Northstar, Vomitory en Unleashed.

Zaterdag:
Zeker:
Taake, Midnight (kijk ik het meest naar uit), Belphegor, Sodom, Alestorm en Obituary.

Misschien:
Schizophrenia, Maceration, Angelus Apatrida, Vixen, Sepultura, Tribulation, Decapitated en Exciter.

Zondag:
Zeker:
Psychonaut, Gloryhammer, Stake, Blind Guardian, Deicide, Brutus en Hypocrisy.

Misschien:
Serpents Oath, Grave Digger, Overkill, Dying Fetus en Electric Callboy.

Nogal uiteenlopend, maar eigenlijk maar echt een handvol waar ik echt fan van ben, dan weer enkele die gewoon amusant zijn en dan enkele als opvulling en/of nieuwsgierigheid.

Ben voornamelijk nieuwsgierig hoe Marc Lopes het doet als vervanger van Mike Howe voor Metal Church.

Midnight voor mijn nieuwe obsessie van het al dan niet Blackened Speed genre en kan mij toch echt wel fan noemen.

En dan mijn de feestbende Wind Rose, Powerwolf, Alestorm, Gloryhammer en dan gezien vorig jaar toch ook een dik feest was, Electric Callboy.
Geen fan van Electric Callboy MAAR de sfeer en het feest dat die mannen weten te doen ontstaan is aanstekelijk. In schuif na iets over de helft door naar Hypocrisy waar ik keer op keer meer van begin te genieten.

Dit jaar voor de tweede keer op de camper camping, toch een heel pak meer comfort en nachtrust.
Fris bier, goed bed, schaduw, fris bier, geen powerbanks, volwaardige maaltijden en voornamelijk fris bier.
 

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
963
988
Vind iemand het tijdschema nog online?
Ben ontzettend blij met electric callboy. Ik ken ze al vele jaren en zijn alleen maar gegroeid. Voor degene die het neit wisten: Ze bestaan al sinds 2010.
Ik heb maar een klein stuk van het tijdschema kunnen zien. Ik baal echt van die overlappingen ja en 4 bands tegelijk. En met KK's priest zal ik me vervelen zeker. Kzie wel. Mss valt de zang wel mee. Of zijn ze het tijdschema aan het aanpassen? Ik baal wel van blind guardian en stake. Ik hoop dat er niks speciaal speelt tijdens psychonaut en de te ontdekken bands russian circles en shadow of intent.
 

theblackmadness

Sunset slot
9 sep 2019
3.463
4.245
Vind iemand het tijdschema nog online?
Ben ontzettend blij met electric callboy. Ik ken ze al vele jaren en zijn alleen maar gegroeid. Voor degene die het neit wisten: Ze bestaan al sinds 2010.
Ik heb maar een klein stuk van het tijdschema kunnen zien. Ik baal echt van die overlappingen ja en 4 bands tegelijk. En met KK's priest zal ik me vervelen zeker. Kzie wel. Mss valt de zang wel mee. Of zijn ze het tijdschema aan het aanpassen? Ik baal wel van blind guardian en stake. Ik hoop dat er niks speciaal speelt tijdens psychonaut en de te ontdekken bands russian circles en shadow of intent.
 
  • Leuk
Waarderingen: Pauly Robin

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.535
Dit zie je dus nergens anders he, publiek heeft kritiek, ze bekijken die en nemen meteen actie als ze vinden dat het publiek gelijk heeft. Zag je vorig jaar al waar meteen aangekondigd werd dat ze de camping route gingen aanpassen en de vroeg en laat sets aanpassen.
 
  • Leuk
Waarderingen: nikita

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.609
3.151
Zat ik ook aan te denken ja. Heb ze er ook nog een mail over gestuurd. Aan de ene kant zou ik dat heel netjes vinden aan de andere kant kan ik dan weer opnieuw beginnen met mijn playlist haha
Tijd genoeg om die playlist opnieuw te maken als ze er een beter tijdschema van kunnen maken 😊
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.609
3.151
Er is maar 1 ding dat echt gefixt moet worden van mij en dat is de clash tussen Amorphis en HSB. Ook die overlap Russian Circles en Blind Guardian mag er wel uit als ze toch bezig zijn
De clash Russian Circles - Blind Guardian was er niet uiteindelijk. Die bestond enkel in de testversie die hier door iemand gemaakt was op basis van de volgorde. In hun uiteindelijke schema was het Blind Guardian - Stake.

Mijn overlap valt verder ook goed mee, dus hopelijk maken ze het inderdaad niet erger door aanpassingen.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.219
De clash Russian Circles - Blind Guardian was er niet uiteindelijk. Die bestond enkel in de testversie die hier door iemand gemaakt was op basis van de volgorde. In hun uiteindelijke schema was het Blind Guardian - Stake.

Mijn overlap valt verder ook goed mee, dus hopelijk maken ze het inderdaad niet erger door aanpassingen.
Hm, dan clashte ze met een andere band die ik voorrang gaf, Bloodbath?
 

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
373
529
Als Alcatraz hun timetable zou aanpassen omdat er (in mijn ogen op sommige moment terecht) "geklaagd" wordt over de vele overlappingen, vind ik dit een absolute topmove. Respect.
Naargelang mijn mening kan je nog altijd een perfect tijdschema hebben met slechts 2 overlappende bands per keer door dagelijks de Swamp ook om 12:10 te laten starten (samen met de Morgue) en de Helldorado om 11:20 (samen met de Prison).
 
  • Leuk
Waarderingen: Pauly Robin en Joslittel

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.219
Als Alcatraz hun timetable zou aanpassen omdat er (in mijn ogen op sommige moment terecht) "geklaagd" wordt over de vele overlappingen, vind ik dit een absolute topmove. Respect.
Naargelang mijn mening kan je nog altijd een perfect tijdschema hebben met slechts 2 overlappende bands per keer door dagelijks de Swamp ook om 12:10 te laten starten (samen met de Morgue) en de Helldorado om 11:20 (samen met de Prison).
Ja helemaal mee eens. En hoe langer dit duurt, hoe meer het er op gaat lijken dat ze echt het tijdschema aan het aanpassen zijn. In dat geval verdienen ze alle lof want dan doen ze wel heel direct iets met de kritiek die gegeven is. Zal wel aardig wat belletjes zijn achter de schermen om die puzzel opnieuw te leggen.
 
  • Leuk
Waarderingen: duck

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.609
3.151
Toch enige jaloezie in deze...
Waarom is de Alcatraz affiche al (zo goed als) rond?! 🥺

331640044_600333064815997_2050252387076916960_n.jpg
 
  • Geweldig
Waarderingen: Joslittel

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.219
Toch enige jaloezie in deze...
Waarom is de Alcatraz affiche al (zo goed als) rond?! 🥺

331640044_600333064815997_2050252387076916960_n.jpg
God damn dat is een mooie worp zeg! Uiteraard Crippled Black Phoenix maar dan ook zomaar even Maybeshewill, Moonspell en The Ocean erbij. Erg knap.
 
  • Leuk
Waarderingen: nikita

Gebruikers die dit onderwerp bekijken