Alcatraz Open Air 2023

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
373
529
gojira en megadeth pistes zijn weggevallen en de mensen en heel de organisatie rond electric callboy zijn ook gewoon heel erg leuke mensen, dat maakt het ook wel een stuk gemakkelijker.
Moet stiekem wel toegeven dat ik deze naam leuker vind dan de twee andere opties - Gojira zou ik al op Graspop zien headlinen. Megadeth is minder mijn "genre".
Denk gewoon dat ik een beetje verblind was door het feit dat In Flames en Avatar tourden rond die periode - dit zijn twee van mijn favoriete bands, dus dan hoop je daar altijd een beetje meer op, hahaha.

Seffens eens het tijdschema doorbladeren...
 
  • Leuk
Waarderingen: jonasvh

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.745
2.421
het is natuurlijk wel een naam waar mensen op zichzelf een kaart voor gaan kopen. er waren er vorig jaar genoeg die een dagkaart gekocht hadden en enkel EC wilden zien.
Daar zeg je 't. Vorig jaar.
Intussen staan ze nog in de lotto arena (waar er nog kaarten voor zijn).

Het spannende is er toch wel een beetje vanaf dan? We hebben het over een Duitse band die vanaf nu gerust jaarlijks ergens kunnen en zullen staan.
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.494
747
Damn wat is er ook lastig geprogrammeerd tijdens de headliners. Amorphis, Cult of LUna, Russian Circles allemaal gedeeltelijk tijdens headliners.
 
  • Verdrietig
Waarderingen: nikita

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.535
Daar zeg je 't. Vorig jaar.
Intussen staan ze nog in de lotto arena (waar er nog kaarten voor zijn).

Het spannende is er toch wel een beetje vanaf dan? We hebben het over een Duitse band die vanaf nu gerust jaarlijks ergens kunnen en zullen staan.
enkel zitplaatsen, en ik heb het persoonlijk moeilijk om te gaan zitten bij een party band.

als we het puur op kaartverkoop bekijken dan is electric callboy de band die van de huidige headliners het meeste kaarten verkoopt, ook van de headliners van vorig jaar.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.324
6.443
Tijdschema staat alvast online! Ze hebben direct alles gereleaset.

80 tot 90% van wat ik interessant vind op die line-up staat op zondag, da's wel waardeloos zeg. Onvermijdelijk dus ook dat veel overlapt. Blind Guardian en Stake bijvoorbeeld, pfff. Hoe moet ik daar tussen kiezen?
 
  • Leuk
Waarderingen: Pauly Robin

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.363
10.192
Tijdschema staat alvast online! Ze hebben direct alles gereleaset.

Zie eigenlijk niet zoveel clashes als ik zou gaan. Hooguit een kwartiertje Gaerea en King 810 en tien minuten Tribulation en Decapitated. De korte overlap met Russian Circles en Electric Callboy en EC en Cult of Luna (die is 45 minuten) is wel een zegen voor velen lijkt me.
 

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
373
529
Ze hebben zich wel aan hun woord gehouden.
Eerste band begint dagelijks om 11u20. De laatste bands eindigen om 01:25 - de headliner stopt steevast om 00:50.

@xydroh Heb je toevallig enig idee of er donderdag opnieuw een pre-party is?
 

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
373
529
Fijn! Dan weet ik dat ik met zekerheid op vrijdagmiddag Wind Rose en Gnome ga zien.

Ik bekijk het tijdschema straks meer in detail, maar heb al een vervelende clash gezien. Naast Stake / Blind Guardian merkte ik ook Svlabard / Bury Tomorrow op. Jammer!
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.555
Damn wat is er ook lastig geprogrammeerd tijdens de headliners. Amorphis, Cult of LUna, Russian Circles allemaal gedeeltelijk tijdens headliners.
Maar goed dat die headliners wat tegenvallen dan, niet? Ik zou wel weten welke keuze ik zou maken in ieder geval ;)
 

jbj

Dagopener
11 okt 2022
522
716
Op zich een tegenvallende boeking voor mij. Ik zag ze nog niet dus dat compenseert voor het feit dat ik ze niet per se hoefde te zien. Al snap ik het vanuit ticketverkoop wel volledig.
Moet wel zeggen, na dieper ingaan op de line-up heb ik toch een aantal clashes en een goed gevulde dag meestal.
 
Laatst bewerkt:

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
876
967
Nu de line-up compleet is...had ik er meer van verwacht.
Ik heb hun super early bird in de pocket, maar had ik de lineup op voorhand geweten, had ik er geen gekocht. Mijn vriendin is fan van Powerwolf, dus zou dagticketje geworden zijn. De rij onder de headliners is sterker dan de headliners. Ik begrijp ook wel dat EC meer tickets dan Trivium verkoopt, maar Alcatraz had al een bepaalde reputatie en imago opgebouwd. Dit jaar lijkt het me wat minder allemaal. Er staan wel nog wat goeie bands, maar ik zou er geen 175 euro voor gegeven hebben. Nuja, ik zit er nu wel mee..
edit: is natuurlijk eigen mening en smaak.
 
  • Leuk
Waarderingen: duck en jonasvh

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
89 euro voor een dagje is wel aan de dure kant ja.
2 volledige dagen dynamo is ook 89 euro, en dan heb je Megadeth en In Flames als headliners, die voor mijn gevoel groter zijn dan de headliners van Alcatraz.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.220
Ben je een weekendje in Brugge. Krijg je dit, het tijdschema! Ec is m voor mij niet als headliner. Erg vvan genoten dit jaar maar nog geen headlinermateriaal. Jammer van wolves ook maar Gaahls Wyrd een erg sterke vervanging.

Zo te zien veel meer overlap in het tijdschema. Zondag even rustig naar kijken en soms in huilen gaan uitbarsten
 
  • Leuk
Waarderingen: jonasvh en duck

Gebruikers die dit onderwerp bekijken