Hoe stevig zijn de "La Morgue" openers op vrijdag?! Eerst openen met Predatory Void, een debuterende band met o.a. Tim de Gieter (Amenra, Doodseskader) en Lennart Bossu (Amenra, Oathbreaker) als meest bekende leden. Samen met zangeres Lina, drummer Vincent (Carnation) en gitarist Thijs (Cobra The Impaler) brengen ze heerlijke blackened doom metal. Gisteren is hun derde single "Grovel" gereleaset. Hun eerste album verschijnt volgende maand.
Na deze heerlijke groep is het tijd voor "Gnome", een band die meer in de kijker sprongen na hun single "Wenceslas", hilarische muziekvideo inbegrepen. Ook naar deze band van eigen bodem kijk ik uit!
Na dit Antwerpse omweggetje, tijd om terug naar Oost-Vlaanderen te trekken voor "Kludde". Deze black metal band vindt de inspiratie voor hun teksten in de Vlaamse folklore of in eigen ervaringen. Daarnaast zingen ze in hun eigen dialect uit Aalst. Zeker een unieke ervaring.
Toch 3 stevige bands van eigen bodem die ik allemaal erg graag wil zien. Daarna staat Svalbard voor ons klaar, ook een groep die ik van m'n lijstje wil schrappen...