Alcatraz Open Air 2023

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.535
Kunnen we nog iets van Alcatraz verwachten? Line-up is compleet, maar kan me niet van de indruk ontdoen dat er budget over is. Megadeth of Gojira is toch duurder dan EC en Kk's samen? Extra animatie, decor?
Of best gewoon sparen? Festivals zullen financieel wel onder druk staan dit jaar.
niet onderschatten hoe veel productie Electric callboy mee heeft en hoeveel kosten er aan zo'n productie hangen. dat wordt een van de grootste producties die ze al ooit gezien hebben op alcatraz
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.215
Ik wil graag die zondag gaan, omdat er zoveel bands staan die ik te gek vind. Maar met clashes als Stake - Blind Guardian, Brutus - Killswitch, Bloodbath - Russian Circles en Cult of Luna - Hypocrisy valt bijna de helft van mijn mustsees al weg omdat ik moet kiezen. Met name die eerste en die derde clash vind ik bijna onmogelijk om een keuze tussen te maken. Heel teleurstellend.
Ja de clashes zijn echt heel vervelend ja. Al blijft Heaven Shall Burn vs Amorphis voor mij de ergste, de rest ben ik wel uit. Al deed het schrappen van Russian Circles voor bloodbath ook zeer veel pijn.
 

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
876
967
niet onderschatten hoe veel productie Electric callboy mee heeft en hoeveel kosten er aan zo'n productie hangen. dat wordt een van de grootste producties die ze al ooit gezien hebben op alcatraz
Klopt wel, maaaaaaaar zijn die kosten voor de organisatie of zit dat meteen in de gage van de band? Vermoed dat ze steeds goedkoper zijn dan de gekende namen van gojira en de dave mustain band. Al kan ik het niet zeker weten.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.535
Klopt wel, maaaaaaaar zijn die kosten voor de organisatie of zit dat meteen in de gage van de band? Vermoed dat ze steeds goedkoper zijn dan de gekende namen van gojira en de dave mustain band. Al kan ik het niet zeker weten.
de band zelf vraagt niet uitzonderlijk veel daar heb je wel een punt maar kosten voor productie, transport etc etc die blijven natuurlijk wat ze zijn en die geven natuurlijk de doorslag in het totaalprentje
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.215
Ben ik de enige die steeds denkt dat er opeens een nummer van White Lies in de playlist staat als er een nummer van Unto Others voorbij komt?
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
373
529
Hoe stevig zijn de "La Morgue" openers op vrijdag?! Eerst openen met Predatory Void, een debuterende band met o.a. Tim de Gieter (Amenra, Doodseskader) en Lennart Bossu (Amenra, Oathbreaker) als meest bekende leden. Samen met zangeres Lina, drummer Vincent (Carnation) en gitarist Thijs (Cobra The Impaler) brengen ze heerlijke blackened doom metal. Gisteren is hun derde single "Grovel" gereleaset. Hun eerste album verschijnt volgende maand.

Na deze heerlijke groep is het tijd voor "Gnome", een band die meer in de kijker sprongen na hun single "Wenceslas", hilarische muziekvideo inbegrepen. Ook naar deze band van eigen bodem kijk ik uit!

Na dit Antwerpse omweggetje, tijd om terug naar Oost-Vlaanderen te trekken voor "Kludde". Deze black metal band vindt de inspiratie voor hun teksten in de Vlaamse folklore of in eigen ervaringen. Daarnaast zingen ze in hun eigen dialect uit Aalst. Zeker een unieke ervaring.

Toch 3 stevige bands van eigen bodem die ik allemaal erg graag wil zien. Daarna staat Svalbard voor ons klaar, ook een groep die ik van m'n lijstje wil schrappen...
 

stefiono

Playlistbediener
4 apr 2023
43
30
Weet niet of het hier hoort maar vond geen andere topic . Hoe zit het voor de camping op alcatraz . Kan je daar ook voor 1 nacht blijven ? Of kan je ook de donderdag al gaan als je vrijdag dagticket hebt ?
 

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
373
529
Weet niet of het hier hoort maar vond geen andere topic . Hoe zit het voor de camping op alcatraz . Kan je daar ook voor 1 nacht blijven ? Of kan je ook de donderdag al gaan als je vrijdag dagticket hebt ?

Je kan 1 nacht blijven, maar de camping is wel betalend, ook al ga je slechts 1 dag.
Vorig jaar was de camping op donderdag al geopend. Ik weet niet of dit ieder jaar al zo is/was, maar vorig jaar was wél het eerste jaar met een pre-party.
Toen ik destijds een dagticket had, ging ik de avond ervoor rustig m'n tentje opzetten (en genieten van het geluid van de audio) en vertrok ik de dag nà m'n dagticket pas. Maar meestal ging ik op een zaterdag of zondag i.p.v. een vrijdag;..
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.215
Hoe stevig zijn de "La Morgue" openers op vrijdag?! Eerst openen met Predatory Void, een debuterende band met o.a. Tim de Gieter (Amenra, Doodseskader) en Lennart Bossu (Amenra, Oathbreaker) als meest bekende leden. Samen met zangeres Lina, drummer Vincent (Carnation) en gitarist Thijs (Cobra The Impaler) brengen ze heerlijke blackened doom metal. Gisteren is hun derde single "Grovel" gereleaset. Hun eerste album verschijnt volgende maand.

Na deze heerlijke groep is het tijd voor "Gnome", een band die meer in de kijker sprongen na hun single "Wenceslas", hilarische muziekvideo inbegrepen. Ook naar deze band van eigen bodem kijk ik uit!

Na dit Antwerpse omweggetje, tijd om terug naar Oost-Vlaanderen te trekken voor "Kludde". Deze black metal band vindt de inspiratie voor hun teksten in de Vlaamse folklore of in eigen ervaringen. Daarnaast zingen ze in hun eigen dialect uit Aalst. Zeker een unieke ervaring.

Toch 3 stevige bands van eigen bodem die ik allemaal erg graag wil zien. Daarna staat Svalbard voor ons klaar, ook een groep die ik van m'n lijstje wil schrappen...
Ja dikke bands he! Van Predatory Void heb ik alleen nog geen muziek gevonden, jij wel? Met die lesen kan het niet slecht zijn
 
  • Leuk
Waarderingen: BlackRamIndian

BlackRamIndian

Randprogramma
15 dec 2022
121
215
Predatory Void heb ik alleen nog geen muziek gevonden
Ja dat zijn idd een portie super bands! Voor de Predatory Void zijn de verwachtingen hoog, wat ze tot nog toe uit hebben gebracht klinkt erg goed.
Ik heb hun aankomende album “Seven Keys to the Discomfort of Being” in preorder, volgens de order info is de release datum 21 april a.s.
 

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
373
529
Ja dikke bands he! Van Predatory Void heb ik alleen nog geen muziek gevonden, jij wel? Met die lesen kan het niet slecht zijn

Ze hebben voorlopig ook "slechts" 3 nummers uitgebracht. Hun eerste release was *(struggling..)
Hierna brachten ze hun 2de single Endless Return to the Kingdom of Sleep uit.
Tot slot hebben ze 2 weekjes geleden hun derde single Grovel uitgebracht.

Zoals reeds hierboven aangekondigd komt hun debuutplaat deze maand uit! Ben benieuwd.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.215
  • Leuk
Waarderingen: jvandeweyer

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
963
988
Ik dacht net mijn ticket van alcatraz eindelijk eens te bestellen totdat ik op de camping food pagina kwam.
Ik wou voor vrijdag, zaterdag en zondag een camping buffet. En omdat er geen andere keus is voor maandag een ontbijtpakket. Kan ik geen ontbijtpakket voor 1 dag bestellen? En zo nee, war is er ergens eten te vinden als ik met de trein terug ga? Wss enkel kortrijk station?
 

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
373
529
Ik dacht net mijn ticket van alcatraz eindelijk eens te bestellen totdat ik op de camping food pagina kwam.
Ik wou voor vrijdag, zaterdag en zondag een camping buffet. En omdat er geen andere keus is voor maandag een ontbijtpakket. Kan ik geen ontbijtpakket voor 1 dag bestellen? En zo nee, war is er ergens eten te vinden als ik met de trein terug ga? Wss enkel kortrijk station?
Je kan een ontbijtpakket voor 1 dag bestellen, ja. Of begrijp ik je vraag verkeerd?
Aan het station van Kortrijk heb je een gezellig frituurtje. Hier aten mijn kameraad en ikzelf altijd bij aankomst in Kortrijk. Anders heb je ook een leuk bowlingzaakje waar je wat hapjes/ribbetjes kan nuttigen. "De Max!" heet het.
Misschien niet de meest gezonde opties om je dag mee te beginnen, maar aan de stationsbuurt heb je een varia aan zaakjes om iets te eten.
 

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
963
988
Je kan een ontbijtpakket voor 1 dag bestellen, ja. Of begrijp ik je vraag verkeerd?
Aan het station van Kortrijk heb je een gezellig frituurtje. Hier aten mijn kameraad en ikzelf altijd bij aankomst in Kortrijk. Anders heb je ook een leuk bowlingzaakje waar je wat hapjes/ribbetjes kan nuttigen. "De Max!" heet het.
Misschien niet de meest gezonde opties om je dag mee te beginnen, maar aan de stationsbuurt heb je een varia aan zaakjes om iets te eten.
Je begrijpt mijn vraag goed. Raad je me dan aan om eerst alles incl ontbijtbuffet te bestellen? En dan daarna een ontbijtpakket appart voor één dag te bestellen? Want ik weet niet waar je voor 1 dag kan bestellen. In de 30 euro kan niet voor één dag zijn. Dat is volgens bij maal 3 om een combi ontbijtbuffet ineens te kopen, toch?
 

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
373
529
Je begrijpt mijn vraag goed. Raad je me dan aan om eerst alles incl ontbijtbuffet te bestellen? En dan daarna een ontbijtpakket appart voor één dag te bestellen? Want ik weet niet waar je voor 1 dag kan bestellen. In de 30 euro kan niet voor één dag zijn. Dat is volgens bij maal 3 om een combi ontbijtbuffet ineens te kopen, toch?

Ik adviseer je idd om het ontbijtbuffet te bestellen. Die 30 euro is inderdaad voor het hele weekend. Je kan een ontbijtpakket voor 1 dag normaal op de camping zelf bestellen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Pauly Robin

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.550
4.835
Het was al jammer dat Be'lakor niet op Alcatraz staat, maar nu nog extra jammer om te zien dat ze een week later in Kortrijk een zaal show doen..

341870421_776222264122572_5072235019506204793_n.jpg
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.535
Fans van anthrax mogen nog maar eens op hun honger zitten wachten.

Vervanger Forbidden vind ik wel gewaagd maar langs de andere kant, exclusiever dan dit wordt het niet. Een European exclusive reünieshow van Forbidden.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken