Alcatraz Open Air 2023

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.535
denk dat dit eerder voor praktische redenen is om zo weinig mogelijk piek momenten in volksverschuiving te creëren
 

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
373
529
Geen fan van het nieuwe tijdschema met al die deels overlappende shows. Veel te vaak moet ik nu kiezen tussen het begin of einde van een show missen van een act die ik wil zien.
Inderdaad. Zit ik ook mee.
Denk dat het ook bewust gekozen is om de optredens niet meer zo "vroeg" te laten starten en niet meer zo laat te laten eindigen. Hierdoor kunnen ze niet meer telkens 2 podia laten afwisselen met elkaar, wat ik wel echt betreur. Heb toch al 3 vreselijke clashes gespot en moet nog beginnen met het schema grondig te overlopen...
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en duck

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.551
4.836
Geen fan van het nieuwe tijdschema met al die deels overlappende shows. Veel te vaak moet ik nu kiezen tussen het begin of einde van een show missen van een act die ik wil zien.
Eens, had ik ook niet verwacht. Geen idee waarom ze dat nu ineens gaan doen.
Paar heel vervelende clashes, met name Electric Callboy - Hypocrisy - Cult Of Luna... 😩
 
  • Leuk
Waarderingen: duck

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.551
4.836
Stiekem hebben ze ook nog een bandje van de line-up afgesnoept.
Er stond nog een TBA-tje in La Morgue op zaterdag, maar die hebben ze blijkbaar maar geschrapt (nu gewoon een band minder).
 

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
373
529
Bij nader inzien spelen er iedere dag 9 bands per stage. Ze hadden de stages dus wel weer met elkaar kunnen afwisselen met telkens 2 bands die tegelijk zouden spelen.
 

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
373
529
Voorlopig de timetable al bestudeerd. Ik merk op dat ik nog veel Morgue bands moet inluisteren, hahaha. Daar ontbreekt mijn kennis het meest.

Geel = Must see.
Groen = Want to see.
Blauw = Als er niks anders speelt.

327967147_1467333973797971_8258237189452552162_n.png


Toch enkele vervelende clashes. Vooral zaterdag- en zondagavond zal moeilijk worden. Ik verwacht echter dat ik op zaterdag dan toch voor Heaven Shall Burn kies en op zondag Blind Guardian en Brutus ga bekijken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en duck

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.535
er speelt toch wel meer die mijn ding is dan eerder gedacht, het is geen geheim dat deathmetal, thrash metal, heavy metal etc mij niet zo zeer interesseren.

Maar met bury tomorrow, bleed from within, annisokay, killswitch engage, electric callboy, wind rose, alestorm, heaven shall burn, brutus, trivium, brand of sacrifice, shadow of intent, ..
komt er toch wel plots redelijk wat die mij aanstaat
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en duck

jbj

Dagopener
11 okt 2022
522
716
" We are also single-minded when it comes to billing: sometimes we like to venture off the trodden path, opting for depth instead of easy commercial appeal and favouring authenticity over simple convenience "

Deze woorden van KK's aankondiging zijn toch minder waard na de promotie van Electric Callboy vandaag 🤣 Nu, keuze genoeg op het tijdschema (mss zelfs te veel!) en vermoedelijk ga ik wel een ticketje voor Alcatraz boeken. Het is en blijft een gezellig festival 🙂
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.553
Het zijn natuurlijk wel 4 podia met vrij veel diversiteit. Al langer duidelijk dat ze die richting uit willen en niet voor slechts 2 podia met dan wat dikkere namen willen gaan.
Ik heb het blokkenschema gezien, het is ook niet echt verkeerd. Maar het heeft voor mij ook weinig écht speciaals. Als ik dan kijk naar een ArcTenGent bijvoorbeeld, ook echt geen hele grote namen, maar wel een heel stuk specialer en voor ongeveer hetzelfde geld (190 pond). De line up hier voelt gewoon als Graspop Light voor mij. En goed, met hun tickets voor 200 euro een aardig stuk goedkoper dus dat is dan wellicht best fair, ik zat gewoon eerder rond de 150 euro in mijn hoofd nu ik de namen zo bij elkaar zie. En daar draagt het rijtje Powerwolf - KK's Priest - Electric Callboy wel aan bij ja, headliners hoeven geen dikke namen te zijn maar het zijn wel de vlaggendragers van je festival natuurlijk, zet daar dan op zijn minst iets fatsoenlijks neer.
 
  • Leuk
Waarderingen: jonasvh en wenteldave

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.535
ik blijf er bij, deze band verkoopt bijna even goed als een bring me the horizon en ghost, verkoopt MEER dan gojira, MEER dan judas priest,verkoopt dubbel zoveel als een lineup met heaven shall burn, trivium en obituary samen. mij inziens is het vrij normaal dat alcatraz een band die zoveel verkoopt op de lineup wilt dan
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.219
Ik ben hier echt geen fan van dit tijdschema. Vooral voor het gebrek aan opties tijdens de headliner. Vond de headliners nooit zo sterk maar er was altijd een goed alternatief. Nu Exciter tijdens kk priest en dan opeens twee topbands tegelijk. Echt heel jammer en hopelijk maar een eenjarig experiment dit
 
  • Leuk
Waarderingen: duck

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.945
1.993
ik blijf er bij, deze band verkoopt bijna even goed als een bring me the horizon en ghost, verkoopt MEER dan gojira, MEER dan judas priest,verkoopt dubbel zoveel als een lineup met heaven shall burn, trivium en obituary samen. mij inziens is het vrij normaal dat alcatraz een band die zoveel verkoopt op de lineup wilt dan
En als je dan nog eens zag hoe overvol dat veld stond tijdens hun passage dit jaar...
Ik snap het ook wel.
 

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
373
529
Ik ben hier echt geen fan van dit tijdschema. Vooral voor het gebrek aan opties tijdens de headliner. Vond de headliners nooit zo sterk maar er was altijd een goed alternatief. Nu Exciter tijdens kk priest en dan opeens twee topbands tegelijk. Echt heel jammer en hopelijk maar een eenjarig experiment dit

Volledig mee akkoord. Los van de mogelijks zwakkere headliners, blijft het alsnog een zalige affiche. Toen ze enkele jaren terug de Swamp introduceerden, deden ze dit zonder enige overlap.
Dit was oprecht zalig.
Ik vond de timetable afgelopen jaar ook een erg grote aanwinst. Telkens 2 podia die elkaar afwisselden. Zo kon er her en der al eens een clash ontstaan, maar hoe het er nu uitziet, is oprecht abominabel. Telkens ongeveer een halfuur tussen ieder podia en ieder podium begint met een ander startuur waardoor je telkens zulke kleine overlappingen hebt. Op meerdere momenten spelen 4 bands tegelijk...
Helaas echt niet clashvriendelijk. Ik vind dit oprecht erg, erg jammer.
 

won666

Support act
17 mei 2019
1.142
1.197
Wie heeft het verzonnen van Sodom en The Exploited te laten overlappen!?
Verder valt het tijdschema mee voor mij. Kk's Priest samen met Exciter is vervelend maar ik zie wel de moment zelf wat. Zondagavond speelt er eigenlijk niks interessant meer voor mij dus wss om 22 h 20 naar huis en op tijd in bed en de volgende dag geen congé nodig.
Want Electric Callboy vorig jaar gezien. Een leuk nummer. Maar meer dan een keer hoeft niet voor mij. Had ook beter geweest in 2025 als headliner, nu zo vlak na dat ze als niet headliner hebben gespeeld. Avantasia komt qua genre beter overeen met de andere twee genres van headliners (=slecht voor de variatie dus) maar die had ik veel liever gezien als headliner. Of Helloween of Megadeth ma ja ...
 
  • Leuk
Waarderingen: jonasvh

Gebruikers die dit onderwerp bekijken