Alcatraz Open Air 2023

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.520
10.692
Misschien is m'n smaak aan het veranderen, maar ik vind het allemaal wel meevallen eigenlijk...
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.630
3.239
In volle verwachting om Graspop zijn eerste aankondiging(en) te zien doen en dan dropt Alcatraz hier even 49 namen.
Blind guardian is inderdaad wel een verrassing, ik had ze toch eindelijk nog wel eens op Graspop verwacht.
Elder en Wolves in the throne room dit weekend nog op Desertfest gezien, beiden erg fijne shows (ook al deed Red Fang er na Elder nog een schepje bovenop en stopte wolves een kwartier te vroeg en was het einde superbizar, alsof je midden in een show op een stop-knop duwde). Unto others zie ik mogelijk nog komende zondag in Mechelen.

Ik hou inderdaad dat zinnetje met 'nog topnamen te komen' in m'n achterhoofd, want bovenaan de affiche zou ik zeker nog wel wat moois bij willen om echt overtuigd te geraken.

En ik vind het erg netjes dat ze in hun aankondiging al meteen verwijzen naar de 'verbeterpuntjes' waar ze mee bezig zijn. Hoera voor terug een kortere camping-terreinroute!!! En inderdaad de uren van de optredens waren pittig vroeg en pittig laat, maar ik hoop dat ze in ruil dan wel een soort afterparty bieden, want geen bier op de camping voelde toch ook telkens wat zieligjes aan hahaha.
 
Laatst bewerkt:

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.593
4.954
En ik vind het erg netjes dat ze in hun aankondiging al meteen verwijzen naar de 'verbeterpuntjes' waar ze mee bezig zijn. Hoera voor terug een kortere camping-terreinroute!!! En inderdaad de uren van de optredens waren pittig vroeg en pittig laat, maar ik hoop dat ze in ruil dan wel een soort afterparty bieden, want geen bier op de camping voelde toch ook telkens wat zieligjes aan hahaha.
Misschien gaan ze tijden hanteren zoals hun vrienden van Summer Breeze.
Die laten al hun headliners spelen van 21:15 tot 22:45, en subheadliners van 19:10 tot 20:30.
Na de headliner komen dan nog 2 bands op main stage tot 2:00, en is er nog een laatste optreden op het 2e podium van 2:15 tot 3:00 (vaak interessante namen als VOLA of Igorrr).
Het scheelt natuurlijk wel dat het in augustus al rond 21:00 donker is, een uur eerder dan in juni.
Persoonlijk vond ik het wel een mooie tijd voor headliners, je zit al lekker in de sfeer, maar bent toch nog relatief fit.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.593
4.954
Negatief. Vind het allemaal niet zo bijzonder, nee.
Eens, zoals ik al in het GMM-topic zei.
Vooralsnog loop ik vooral warm voor Blind Guardian, Gloryhammer, Tribulation en Unto Others.
Voor de rest toch wel veel 'meh', en ook zoals altijd de nodige onbekende namen.
Maar grote kans uiteraard dat het er na een paar luisterrondes alweer een stuk beter uitziet. 🙂

Toch hoop ik ook nog op wat mooie namen die al op andere affiches prijken, zoals:
Be'lakor (!)
Paradise Lost
Dropkick Murphys
Wardruna
Zeal & Ardor
Delain
Equilibrium
Ensiferum
Eluveitie
In Flames
Powerwolf
Hypocrisy
Orbit Culture
Beartooth
Jinjer
Megadeth
 
  • Leuk
Waarderingen: nikita

duck

Gouden Tip
8 jan 2019
336
582
Ik ben blij met Blind Guardian, Heaven Shall Burn, Elder, Wolves in the throne room en Gaerea. Een aantal bands moet ik nog ontdekken.
Niet slecht maar ook niet wow.

Mijn vrouw super blij met Dynazty.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.133
10.411
Misschien gaan ze tijden hanteren zoals hun vrienden van Summer Breeze.
Die laten al hun headliners spelen van 21:15 tot 22:45, en subheadliners van 19:10 tot 20:30.
Na de headliner komen dan nog 2 bands op main stage tot 2:00, en is er nog een laatste optreden op het 2e podium van 2:15 tot 3:00 (vaak interessante namen als VOLA of Igorrr).
Het scheelt natuurlijk wel dat het in augustus al rond 21:00 donker is, een uur eerder dan in juni.
Persoonlijk vond ik het wel een mooie tijd voor headliners, je zit al lekker in de sfeer, maar bent toch nog relatief fit.
Jaar ervoor speelden de headliners geloof ik tot ongeveer 0.00 uur en daarna nog afsluiters in de tenten. Dat was dikke prima. Hopelijk komt dat weer terug.

Hoe meer ik ernaar kijk hoe beter dit wordt. Bleed from Within staat hoog op.mijn lijstje om nog eens te zien, Whitechapel is echt bruut en Dying Fetus was magnifiek op Graspop. Dynazty ken ik bijvoorbeeld niet. Eleine is een prima symfo metal band, ken ze van Sweden Rock.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.630
3.239
Blind guardian meldt zelf alvast dat ze op de 13e augustus op Alcatraz staan, dus op zondag.
 

toizumi

Nieuw lid
25 jun 2019
3
2
Als Death Metal fan is deze eerste lijst geweldig..
Obituary, Deicide, I am Morbid (Morbid Angel), Vital Remains, Gatecreeper, Bloodbath, etc.

Graspop lijkt steeds minder extreme acts te hebben en Alcatraz is een goede tegenhanger.
 
  • Leuk
Waarderingen: duck en Joslittel

wess

Randprogramma
30 jun 2021
135
128
Als Death Metal fan is deze eerste lijst geweldig..
Obituary, Deicide, I am Morbid (Morbid Angel), Vital Remains, Gatecreeper, Bloodbath, etc.

Graspop lijkt steeds minder extreme acts te hebben en Alcatraz is een goede tegenhanger.
Vergeet dying fetus niet eens te checken op alcatraz....op graspop waren ze bangelijk goed...
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.133
10.411
Zit alle verhaaltjes van de 49 artiesten door te lezen en Gaupa klinkt wel boeiend. Iemand bekend met deze band?
 
  • Leuk
Waarderingen: duck

duck

Gouden Tip
8 jan 2019
336
582
Als het lijkt op Gaerea moet Gaupa moet goed zijn!
Misverstand, het lijkt helemaal niet op elkaar.
Ik had Gaerea vermeld omdat ik denk dat @Joslittel dat soort van Black Metal wel weet te appreciëren.
Gaupa is heel iets anders. Moeilijk te omschrijven. Er zit vanalles iets in, Prog, Rock, Stoner, … Ik verwacht er wel iets van
 
  • Verdrietig
Waarderingen: wenteldave

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.593
4.954
Alleen qua naam maar wil ze graag gaan ontdekken. Lijkt inderdaad perfect in mijn straatje te passen.
Gaerea werd me dit weekend nog van harte aanbevolen door een vriend die ze vrijdag op Soulcrusher in Nijmegen heeft gezien, en heel erg onder de indruk was. Eerste luisterbeurten zijn wel veelbelovend inderdaad!
Opvallende verschijning ook met hun mutsen met symbolen:

 
  • Leuk
Waarderingen: duck en Joslittel

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.593
4.954
Misverstand, het lijkt helemaal niet op elkaar.
Ik had Gaerea vermeld omdat ik denk dat @Joslittel dat soort van Black Metal wel weet te appreciëren.
Gaupa is heel iets anders. Moeilijk te omschrijven. Er zit vanalles iets in, Prog, Rock, Stoner, … Ik verwacht er wel iets van
Volgens hun eigen Bandcamp-pagina:
"GAUPA (lynx in swedish) is a rock band from Sweden, Falun.
Surreal lyrics, an energetic singer, and a sound of progressive stoner rock with doom/folk/psychedelic influences."
Heerlijk, zulke beschrijvingen.. 😅
 
  • Leuk
Waarderingen: duck

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.133
10.411
Weten jullie waar ik nu al zin in heb?

De avond dit Bloodbath en Obituary na elkaar de Swamp mogen afsluiten op de death metal dag.
 
  • On fire
  • Leuk
Waarderingen: nikita en duck

Gebruikers die dit onderwerp bekijken