Een band die me niet ligt is Celeste. Op album doet het me niet veel en nu voor de tweede keer live ook niet.
Probleem is ook dat er geen (relatief) kalme uithoekjes van het festival meer zijn. Dat krijg je natuurlijk als je overal podia blijft toevoegen, maar je terrein niet wordt uitgebreid. Ze lopen tegen de limieten van hun huidige locatie. Moet wel zeggen dat ze een paar togen hebben verplaatst en dat stuk voor stuk verbeteringen zijn.Had wel het gevoel dat ze tegen het randje van te druk aan zitten. 15.000 per dag zou het maximum moeten zijn, zeker met maar twee toiletblokken. Dit lijkt voor velen een groot pijnpunt.
Was even zoeken, maar 9, 10 en 11 augustus.Ligt het nou aan mij of zie ik nergens de data staan van Alcatraz volgend jaar?
Jij maakt mijn leven erg gemakkelijk op deze day after, ik moet niet eens mijn eigen gedachten proberen ordenen.Dag 3 heeft de hoge verwachtingen vooraf ruim ingelost.
My Dilligence (helldorado) sterk begin van de dag met deze stoner band
Archspire (swamp)
Klonk goed, voor de bindteksten hebben ze blijkbaar een cursus gevolgd bij landgenoot Devin Townsend
Psychonaut (helldorado) top optreden. Publiek was volledig mee.
Mantah (swamp) eerder toevallig hier terechtgekomen en zeker niet beklaagd. Toffe cover van Korn ook
Celeste (helldorado)
eerste keer voor mij en ga ik nog wel kijken
Elder (helldorado)
Ook hier weer een strak optreden gezien
Blind Guardian (prison) Toen ik nog vol in de power metal zat was dit mijn favoriete band. Toffe greatest hits show.
Brutus (helldorado)
Ook hier weer een goede performance. Tent stampvol en publiek ook goed mee.
Russian Circles (helldorado)
Beste optreden van de dag !
Cult of Luna (helldorado)
Ook een sterk optreden maar kwam niet boven Russian Circles uit
Al bij al moet dit ongeveer de sterkste reeks optredens geweest zijn die ik ooit op 1 festivaldag gezien heb.
Haha, nu weet ik waarom mijn darmen zo moeilijk deden.Minpunten:
- primus! Mijn darmen protesteerden vrijdag al door de enkele pintjes donderdagavond Dan maar, na aanbeveling van Jos en z'n ma, overgeschakeld op ipa maar die voorraad was er bijgevolg zondagmiddag helemaal doorheen.
Geef alsjeblieft toch terug jupiler!
Bedankt voor al jullie uitmuntend werk!Mijn Alcatraz zag er iets anders uit dan ik had gedacht. Met uitzondering van vrijdag, was het bijzonder hard werken aan de toog (prison rechts).
Dus heb ik tijdens de pauzes tijd gemaakt om mijn oude knoken wat te laten rusten.
Mijn hoogtepunt vrijdag was ongetwijfeld Michael Schenker. Ik had na het concert kort de kans even in gesprek te gaan (backstage).
Powerwolf was ... Powerwolf. Je weet wat ze gaan doen, en ze doen dat goed. idem voor Trivium. Wind Rose was 's morgens een aangename verrassing.
Op zaterdag was Iron Mask goed om de dag te starten. Vanaf H.E.A.T. was het volle bak aan de toog, en kon ik mijn aandacht niet vestigen op het podium. Alestorm was weer een leuk feestje. KK's Priest was goed, al had ik er iets meer van verwacht.
Op zondag genoten van Grave Digger en Gloryhammer. Killswitch is mijn ding niet, en Electric Callboy was op zich niet slecht, maar teveel gezever tussenin. Op een bepaald moment was ik van gedacht dat ze een week te vroeg stonden (kamping kitsch). Maar goed, velen vonden het reuze, dus hebben zij gelijk.
Wat voor ons team héél aangenaam was, was het feit dat iedereen super vriendelijk was naar ons toe. Dat motiveert echt, zeker als het zeer druk is. Maar ook de mensen die alles organiseren achter de schermen, werken (of werkten vooraf) keihard om alles naar wens te laten verlopen.
Op naar Alcatraz 2024![]()
Oh man, andersom vind ik jullie juist dé helden van het festival, tezamen met de mensen van het rode kruis, de security en alle andere vrijwilligers die zich inzetten om ons festivalbezoek zo aangenaam mogelijk te maken. U en uw team hebben echt weer puik werk afgeleverd. Ik heb nergens langer dan 2 minuten aan moeten schuiven bij een toog. Een vriendelijk woordje en een glimlach is dan echt wel het minste wat ik terug kan doen, vind ik. Blij te lezen dat mijn mede-bezoekers daar blijkbaar net zo over dachten. Dan is het een perfect samenspel.Wat voor ons team héél aangenaam was, was het feit dat iedereen super vriendelijk was naar ons toe. Dat motiveert echt, zeker als het zeer druk is. Maar ook de mensen die alles organiseren achter de schermen, werken (of werkten vooraf) keihard om alles naar wens te laten verlopen.
Fijn als je dit kunt terugkoppelen maar focus vooral op het vele goede! Wat mij betreft hoeft het terrein echt niet groter en vooral niet naar een andere plek. Het huidige formaat is perfect en de continue hang naar groei van festivals vind ik zelf niet altijd goed. Alcatraz is goed zoals het is. Groter staat in dit geval niet gelijk aan beter.Wat de tribune betreft, die zal zo blijven vermoed ik. Het festivalterrein aan de prison is nu al 8 meter breder geworden. Maar dan betekent ook dat de ruimte achter de schermen nauwer is geworden. Uitbreiden kan bijna niet meer. Bovendien moet je nog ruimte genoeg hebben achter de schermen, want daar is zeer veel bedrijvigheid (aanleveren allerhande goederen van en voor artiesten, aanleveren eten en drinken, veilkige doorgang voor de hulpdiensten).
Ik ga de (weinige) klachten die ik hier lees, overmaken aan mijn verantwoordelijke op het festival. Die kan het dan meenemen voor de editie van 2024. Maar sommige zaken zullen moielijk aangepast kunnen worden, vanwege de ruimte. Uitbreiden zal niet gemakkelijk zijn. En een andere locatie nog veel moeilijker. Met de huidige regelgeving is dat geen eenvoudige klus.