Alcatraz Open Air 2022

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.367
10.202
Dan ben ik al met al best blij met de namen. Uli Jon Roth, Adje, Lacuna Coil, Night Flight Orchestra, vooruit, ook Korpiklaani (hopelijk verkloten ze het nu niet). Keurig hoor.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.536
Voor mij is dit hem toch ook niet. Te weinig bands die mij echt warm maken
 

lieven

Randprogramma
22 jul 2020
122
173
Pff, wat een zwakke affiche, laatste editie in Brielpoort (1 dag) 10 jaar geleden (1800 man) met ondermeer Immortal, Iced Earth, Testament en Hell vind ik straffer dan die 80/90 bands nu gespreid over 3 dagen. 0,0 PROGRESSIE..Geen Alcaltraz voor mij, grote desillusie, had toch gedacht dat na een sterk festival in 2021 er een degelijke oorlogskas was om eens stevig uit te halen...........Misschien.. brengen ze ons met deze zwakke undercard op een dwaalspoor en krijgen we headliners als SLIPKNOT (ipv op Pukkelpop) of Judas Priest ???
 

saurus

Dagopener
4 feb 2019
511
596
Dan ben ik al met al best blij met de namen. Uli Jon Roth, Adje, Lacuna Coil, Night Flight Orchestra, vooruit, ook Korpiklaani (hopelijk verkloten ze het nu niet). Keurig hoor.
dat heb ik dus ook altijd met korpiklaani...
ze hebben de perfecte nrs om een groot feestje te bouwen, maar telkens slagen ze erin om die nrs uit hun setlist te laten.
 

duck

Gouden Tip
8 jan 2019
336
582
Pff, wat een zwakke affiche, laatste editie in Brielpoort (1 dag) 10 jaar geleden (1800 man) met ondermeer Immortal, Iced Earth, Testament en Hell vind ik straffer dan die 80/90 bands nu gespreid over 3 dagen. 0,0 PROGRESSIE..Geen Alcaltraz voor mij, grote desillusie, had toch gedacht dat na een sterk festival in 2021 er een degelijke oorlogskas was om eens stevig uit te halen...........Misschien.. brengen ze ons met deze zwakke undercard op een dwaalspoor en krijgen we headliners als SLIPKNOT (ipv op Pukkelpop) of Judas Priest ???

Smaken verschillen … ik vind de undercard behoorlijk sterk.
Ik ga zelden voor de headliners. De voorbije editie heb ik zelfs geen enkele afsluiter van de mainstage gezien. En bands als Judas Priest hoef ik al helemaal niet meer te zien.

Maar als @saurus zijn headliner gokje klopt, zal ik wel een uitzondering maken
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.072
10.220
Smaken verschillen … ik vind de undercard behoorlijk sterk.
Ik ga zelden voor de headliners. De voorbije editie heb ik zelfs geen enkele afsluiter van de mainstage gezien. En bands als Judas Priest hoef ik al helemaal niet meer te zien.

Maar als @saurus zijn headliner gokje klopt, zal ik wel een uitzondering maken
Mee eens hoor. Ben het ook niet eens met die conclusie. Eerst zeggen dat er geen progressie is en dan Judas Priest voorstellen als headliner :)

Alcatraz heeft een goede mix van oude namen en nieuwe bands. Graspop vind ik dit jaar veel meer op de oude namen inzetten.
 

Audenda

Playlistbediener
6 okt 2021
10
11
De kleinere, voor mij onbekende, bands ontdekken doorheen de dag op een gezellige alcatraz-site is me toch nog nets iets meer waard dan hopen op een grote naam die in mijn kraam past. Of op een overweldigende GMM affiche met 5 podia incl continue overlappingen de bomen door het bos niet meer zien.
Elke grote band is klein begonnen. En ik vind het fijn om daar van bij de start bij te zijn.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.072
10.220
De kleinere, voor mij onbekende, bands ontdekken doorheen de dag op een gezellige alcatraz-site is me toch nog nets iets meer waard dan hopen op een grote naam die in mijn kraam past. Of op een overweldigende GMM affiche met 5 podia incl continue overlappingen de bomen door het bos niet meer zien.
Elke grote band is klein begonnen. En ik vind het fijn om daar van bij de start bij te zijn.
Volledig herkenbaar. Ik heb zin in Graspop om een aantal grote namen aan het werk te zien, maar dat affiche stelt voor mij qua diepte toch wat teleur. Alcatraz biedt een hele interessante mix aan oude en nieuwe namen van heel veel verschillende stromingen metal. Waarbij ze vooral de moeilijkere bands niet schuwen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Audenda en duck

imac

Gouden Tip
1 jul 2019
336
289
Ik ben meer liefhebber van klassieke metal. En daar staan er momenteel te weinig namen die me aanspreken. Tenzij men nog een paar namen uit de hoge hoed kan schudden, is deze affiche voor mij te extreem. Maar goed, over smaak en goesting … Ik heb één voordeel, ik moet mijn werkweekend deze keer niet kwijt geraken.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.555
4.844
Ik ben meer liefhebber van klassieke metal. En daar staan er momenteel te weinig namen die me aanspreken. Tenzij men nog een paar namen uit de hoge hoed kan schudden, is deze affiche voor mij te extreem. Maar goed, over smaak en goesting … Ik heb één voordeel, ik moet mijn werkweekend deze keer niet kwijt geraken.
Voor de een is het te extreem, voor de ander niet extreem genoeg. Zou de balans dan toch goed zijn..? ?;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Audenda

imac

Gouden Tip
1 jul 2019
336
289
Voor de een is het te extreem, voor de ander niet extreem genoeg. Zou de balans dan toch goed zijn..? ?;)
Ik geef alleen mijn persoonlijke mening en smaak. Mij hoor je niet zeggen dat het een slechte affiche is. Alleen is de balans tussen wat voor mij interessant is en wat niet niet in evenwicht. Maar goed, ik durf ook eerlijk toe te geven niet meer alles volg zoals ik vroeger wel deed. Het overaanbod is bij momenten enorm. Ik heb er de tijd en goesting niet meer voor.

En waar ik vroeger tijdens mijn vele fietsritten steevast naar muziek luisterde, doe ik dit nu nooit meer. Na meer dan 40 jaar naar allerhande Metal te luisteren, probeer ik mijn oren nog wat te beschermen, want het gaat jammer genoeg een stuk minder ...
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

Robbr

Gouden Tip
10 jun 2021
291
313
Op de affiche van Brutal Assault zijn veel overeenkomsten met Alcatraz (zelfde weekend). Als ik die bekijk zie ik toch één naam die volgens mij nog naar Alcatraz MOET komen. Venom!
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.536
op de bloodstock affiche zie ik trouwens lorna shore staan, jammer dat die niet op de woensdagaankondiging waren.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.072
10.220
1 november is geweest en de prijsverhoging is doorgevoerd. Ik ben benieuwd of dit betekent dat we deze maand ook enkele van de headliners mogen verwachten.

Zojuist wat nummers geluisterd van de nieuwe Cradle of Filth (voor een energieke start van de werkdag). Maar man, wat een lekkere plaat. Ik hoop dat zij nog terugkomen op het affiche maar dan waren ze denk ik al aangekondigd. Of ze moeten headliner zijn? Maar dat betwijfel ik, is de ideale Swamp afsluiter natuurlijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: duck

wess

Randprogramma
30 jun 2021
135
128
De kleinere, voor mij onbekende, bands ontdekken doorheen de dag op een gezellige alcatraz-site is me toch nog nets iets meer waard dan hopen op een grote naam die in mijn kraam past. Of op een overweldigende GMM affiche met 5 podia incl continue overlappingen de bomen door het bos niet meer zien.
Elke grote band is klein begonnen. En ik vind het fijn om daar van bij de start bij te zijn.
Ik deel volkomen je mening....De energie van de kleinere bands tegenover de grotere zijn mij ook meer waard...
 
  • Leuk
Waarderingen: Audenda en duck

duck

Gouden Tip
8 jan 2019
336
582
1 november is geweest en de prijsverhoging is doorgevoerd. Ik ben benieuwd of dit betekent dat we deze maand ook enkele van de headliners mogen verwachten.

Zojuist wat nummers geluisterd van de nieuwe Cradle of Filth (voor een energieke start van de werkdag). Maar man, wat een lekkere plaat. Ik hoop dat zij nog terugkomen op het affiche maar dan waren ze denk ik al aangekondigd. Of ze moeten headliner zijn? Maar dat betwijfel ik, is de ideale Swamp afsluiter natuurlijk.
Hoeveel is de prijs omhoog gegaan?
ik zie dat er nog steeds geen dagtickets beschikbaar zijn.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken