Alcatraz Open Air 2022

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.147
10.439
@Joslittel, twijfelen tussen Butcher Babies en Uada ?
Ik heb Butcher Babies 2x gezien en vond het beide keren verschrikkelijk.
Haha ja dat lees ik vaker. Maar toch.. Mijn programma is bijna alleen maar gevuld met 'moeilijkere' muziek waarbij aandacht en focus nodig is om er echt van te kunnen genieten. Uada is ook zo'n band. Soms is wat lichtere kost tussendoor even fijn om op te laden en weer vol door te kunnen gaan, een mens moet de stevige lunch toch ergens wegwerken. Daarom laat ik de stemming bepalen. Energie over betekent Uada, beetje gaar en ff bijkomen Butcher Babies. Misschien vloeken in de kerk maar ik vind dat die band een paar aardige nummers heeft.
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en duck

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.605
5.007
Ik wil hier niemand tegen de schenen schoppen... maar ik kende tot voor kort Blind Guardian enkel van naam. Ik heb nu naar enkele live fragmenten gekeken en er valt mij echt iets op. Nogmaals, ik wil hiermee niemand beledigen, maar de zanger doet mij echt denken aan Alexander De Croo, de Belgische premier en het gezicht van het coronabeleid in België. Hiermee heb ik niets over de muziek gezegd. Als ik de fragmenten zo bekijk hebben ze een grote schare fans die elk nummer van begin tot eind meezingen. Metal voor die hard LOTR fans lijkt mij. Ik moet er in elk geval nog inkomen. Maar ik ga volgens mij heel de tijd een politieker op het podium zien dus ik heb liever een andere naam. Nogmaals, No Offence!
Dan toch doet Alexander De Croo eerder denken aan Hansi Kürsch (die 9 jaar ouder is en ook heel wat meer fans zal hebben over de wereld). ;)
Blind Guardian en Helloween zijn waarschijnlijk de meest bekende, invloedrijke, en volgens velen beste power metal bands ooit, en worden alom gezien als grondleggers van dat genre. Natuurlijk niet ieders 'cup of tea', maar zeker toch wel grootheden. :)
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.147
10.439
Ik blijf wel nieuwsgierig naar die laatste act op het nieuwe podium. Dat podium moet best een aardig formaat hebben als oa Solstafir daar staat, sowieso ga ik daar veel te vinden zijn. Ik had opeens een ingeving over wie de special act zou kunnen zijn, meer hoop dan realisme, dat wel. Star One! Nieuwe album is net uit en de Ayreon shows zijn doorgeschoven naar 2023, misschien wil Arjen toch nog iets doen op een podium deze zomer? Ik zou dat echt een hele toffe zet vinden.
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en duck

Robbr

Gouden Tip
10 jun 2021
291
313
Static-X en Dope cancellen "Due to the ongoing situation in Europe and Russia". Blijkbaar is Europa voor de Amerikanen dus één groot oorlogsgebied. Hopelijk wordt dit geen trend, want dan hebben we weer een zomer zonder festivals.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.534
10.974
Static-X en Dope cancellen "Due to the ongoing situation in Europe and Russia". Blijkbaar is Europa voor de Amerikanen dus één groot oorlogsgebied. Hopelijk wordt dit geen trend, want dan hebben we weer een zomer zonder festivals.
Volgens mij hebben ze echt geen flauw idee hoe ver hier alles van elkaar af ligt.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.148
7.354
Zijn dit dan bands die veel shows hadden staan in Rusland/Oekraïne en daar van afhankelijk waren ofzo?
Wel een bizarre reden om te cancellen ja, vooral 5 maanden vantevoren.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.148
7.354
Misschien verkeerde topic maar als we het over cancellations hebben, vond ik de reden van de cancel van Avenged Sevenfold ook wel een beetje lame eerlijk gezegd.

Hoezo plan je vorige zomer een tour door Europa, om er een half jaar later achter te komen dat je show en album niet op tijd klaar zijn voor die show? Kan toch ook wel beter gepland worden zou je denken.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.158
5.476
Misschien verkeerde topic maar als we het over cancellations hebben, vond ik de reden van de cancel van Avenged Sevenfold ook wel een beetje lame eerlijk gezegd.

Hoezo plan je vorige zomer een tour door Europa, om er een half jaar later achter te komen dat je show en album niet op tijd klaar zijn voor die show? Kan toch ook wel beter gepland worden zou je denken.

Is eigenlijk gewoon een excuus omdat ze er geen zin in hebben. Die band is wel meer een probleem, al vaker een tour gecanceld.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.444
4.598
denk dat ze gewoon serieus onderschat hebben hoe veel werk er wel niet is als je alles self signed wil doen zonder label
 

Robbr

Gouden Tip
10 jun 2021
291
313
De tour-pagina van Bloodywood geeft Alcatraz ook niet weer. Ik weet niet of Alcatraz er initieel op stond maar nu in ieder geval niet. Bloodstock staat er echter wel nog op :unsure: Hopelijk zijn ze vergeten om Alcatraz erbij te zetten en gaat dit niet om weeral een annulering.
 
  • Wow
Waarderingen: Pauly Robin

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.148
7.354
Fouten in de tour pagina zijn vrij normaal, bands hebben heel veel moeite met het bijhouden hiervan. Denk niet dat dat met cancellations te maken heeft.
 

Robbr

Gouden Tip
10 jun 2021
291
313
En op Graspop dan weer Killswitch Engage die wegvalt. En dat in de week dat de Stones een tour aankondigen. Gekke wereld!
 

Robbr

Gouden Tip
10 jun 2021
291
313
Rob Zombie heeft net een Noord-Amerikaanse zomertour aangekondigd met ... (tromgeroffel) ... Static-X :cautious:
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.147
10.439
Rob Zombie heeft net een Noord-Amerikaanse zomertour aangekondigd met ... (tromgeroffel) ... Static-X :cautious:
Ja ik weet niet helemaal goed wat ik er van moet denken. Ik snap dat touren in Europa momenteel voor bands een stuk uitdagender is dan in hun eigen Amerika. Maar het kan wel als je wilt. Blijkbaar kiezen ze voor het gemak maar toch enigszins een middelvinger naar de Europese fans. Ik snap wel dat ze een alternatief inplannen en niet de hele zomer op de bank gaan zitten.

Dus Solstafir vult de mysteriespot op, mooi alternatief voor tijden Accept en een heerlijke manier om de eerste dag af te sluiten. Ook gelijk de clash met HAtebreed opgelost, kan ik die ook gaan zien! Nog 3 bands aan de onderkant van het affiche erbij, ben benieuwd waarmee ze komen. Vovoid is een nette aanvulling overigens, al ken ik hun muziek niet erg goed.
 

Robbr

Gouden Tip
10 jun 2021
291
313
Het tijdschema is aangepast en nu staan er op zaterdag plots 2 "bands to be announced" op de Prison stage. Gisteren was dit er nog één. Ik zie niet welke band er weggevallen is.
 

duck

Gouden Tip
8 jan 2019
336
582
Het tijdschema is aangepast en nu staan er op zaterdag plots 2 "bands to be announced" op de Prison stage. Gisteren was dit er nog één. Ik zie niet welke band er weggevallen is.
Ik denk dat dit een foutje is. De tweede band to be announced heeft dezelfde time slot als Il Nino.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken