Alcatraz Open Air 2022

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.649
5.113
Hm, de dagindeling brengt voor mij wellicht nog een extra optie, nl. een dagkaart kopen voor de zondag.
Met Arch Enemy, Korpiklaani, Tesseract, Eskimo Callboy en Lacuna Coil staan daar toch wel een hoop van de namen die ik het liefst zou willen zien.
Dat geldt ook zeker voor vrouwlief, die dit jaar Eskimo Callboy met stip helemaal bovenaan haar verlanglijstje heeft staan.
 
  • Leuk
Waarderingen: duck en Joslittel

redbaron

Gouden Tip
22 jan 2019
270
455
Hm, de dagindeling brengt voor mij wellicht nog een extra optie, nl. een dagkaart kopen voor de zondag.
Met Arch Enemy, Korpiklaani, Tesseract, Eskimo Callboy en Lacuna Coil staan daar toch wel een hoop van de namen die ik het liefst zou willen zien.
Dat geldt ook zeker voor vrouwlief, die dit jaar Eskimo Callboy met stip helemaal bovenaan haar verlanglijstje heeft staan.
Voor mij zal het ook de zondag worden... maar dan voor Cannibal Corpse, Aborted, Misery Index, Enforced en Suffocation.
Enkel spijtig van Behemoth dan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Robbr

Gouden Tip
10 jun 2021
291
313
Op vrijdag staat nog één plek open, de afsluiter van het nieuwe Helldorado podium. De hele dag staat er prog en stoner. Iemand een idee wat daar nog kan komen? Niet zo mijn stijl dus ikzelf zou het niet weten.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.175
10.512
Krijg nou wat joh, het hele tijdschema staat er al!! Hier ga ik nog ff lekker voor zitten dit weekend. Heel fijn dat het zo op tijd is, eerste selectie in de playlist maken
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness en duck

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.199
7.450
Staat de line up pagina niet op volgorde van de positie dat de band op het festival heeft?
Eskimo Callboy staat tweede op de line up pagina viel me op, naast Arch Enemy.
Maar ze spelen 4e laatste op de main stage?

Wel hoge spot voor deze band in ieder geval, ben benieuwd naar hun optreden in de Melkweg.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.175
10.512
Dat nieuwe podium gaat geen kleintje worden. Staan best grote bands met oa Solstafir, Watain, Enslaved en Katatonia. Erg benieuwd daarnaar!

Mijn gok voor die laatste plek is Blind Guardian.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.175
10.512
Wat een vol programma trouwens, ongekend. Elke dag van 10.35 uur tot 2.05 uur. Late afsluiting van de headliners. Ik ben er elk festival altijd van begin tot einde maar dat wordt echt strijden deze keer
 
  • Leuk
Waarderingen: redbaron en duck

Ollie

Nieuw lid
17 jan 2022
3
5
Ik denk (hoop) dat er een plekje is vrijgehouden voor Mercyful Fate. Staan de dag erna op Bloodstock, zou logische keuze zijn
 

duck

Gouden Tip
8 jan 2019
336
582
Wat een vol programma trouwens, ongekend. Elke dag van 10.35 uur tot 2.05 uur. Late afsluiting van de headliners. Ik ben er elk festival altijd van begin tot einde maar dat wordt echt strijden deze keer
Aan het tempo dat mijn maten drinken haal ik meestal de headliner afsluiter niet :oops:. Voor de vrijdag maakt dat niet zo veel uit. Satyricon zal de mijn afsluiter van de dag worden.
Maar zaterdag wil ik toch zeker Behemoth niet missen. Wel een vervelende overlap met Watain trouwens.
Voor de rest zie ik op het eerste zicht geen conflicten.
 

Robbr

Gouden Tip
10 jun 2021
291
313
Dat nieuwe podium gaat geen kleintje worden. Staan best grote bands met oa Solstafir, Watain, Enslaved en Katatonia. Erg benieuwd daarnaar!

Mijn gok voor die laatste plek is Blind Guardian.
Ik wil hier niemand tegen de schenen schoppen... maar ik kende tot voor kort Blind Guardian enkel van naam. Ik heb nu naar enkele live fragmenten gekeken en er valt mij echt iets op. Nogmaals, ik wil hiermee niemand beledigen, maar de zanger doet mij echt denken aan Alexander De Croo, de Belgische premier en het gezicht van het coronabeleid in België. Hiermee heb ik niets over de muziek gezegd. Als ik de fragmenten zo bekijk hebben ze een grote schare fans die elk nummer van begin tot eind meezingen. Metal voor die hard LOTR fans lijkt mij. Ik moet er in elk geval nog inkomen. Maar ik ga volgens mij heel de tijd een politieker op het podium zien dus ik heb liever een andere naam. Nogmaals, No Offence!
 
  • Haha
  • Leuk
Waarderingen: imac en Thisso

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.175
10.512
Het heeft me even wat tijd gekost maar mijn schema is enigszins klaar! Paar erg vervelende clashes maar over het algemeen hebben ze een topschema neergezet. Dikgedrukt zijn mijn hoogtepunten/

Vrijdag (wat een ontzettend goede dag is dit, een dag vol met bijna alleen maar bands die ik moet zien.)
  • Tallah (gelijk een vervelende clash met Urne maar ik ben een Nu-MEtal man dus tja)
  • Parasite Inc
  • Hangman's Chair
  • Bark
  • Rivers of Nihil (Kanshebber voor het hoogtepunt van mijn festival, gelijk om 13 uur op de eerste dag)
  • Lorna Shore
  • Uli Jon Roth/Pallbearer. Misschien wel de pijnlijkste clash. Echt nog geen idee wat ik hier moet gaan doen.
  • Suicidal Angels. In 2021 geweldig, graag nog een keer!
  • Unearth, ff chillen bij de main, eten en op krachten komen.
  • Cattle Decapitation
  • Vola
  • Insomnium
  • Stratovarius, weer even bijkomen bij de main na 2 topoptredens
  • Dark Funeral. Hele pijnlijke clash met My Sleeping KArma
  • The Darkness.
  • King Buffalo. In de kleine tent Morgue, kan niet anders dan magisch worden.
  • Solstafir. Dat wordt rennen na King Buffalo maar wat een klote clash met Hatebreed
  • Satyricon
  • To Be Confirmed. Wat het ook is, in ieder geval geen Accept

Zaterdag
  • Vended. Zoon klinkt erg als papa, moet ik zien
  • Von Detta
  • Dope. Dit lijkt me best vet eigenlijk
  • Fractured Insanity
  • Butcher babies/Uada. Vind ik best een vervelend clash, hangt af van het moment
  • Heathen
  • Harakiri for the Sky
  • Hippotraktor
  • Evil Invaders, vooral ff chillen bij de main
  • Eyehategod
  • Life of Agony/Necrophobic. Weer zo'n klote clash, wens van het moment zal de doorslag geven
  • Marche Funebre
  • Der Weg Einer Freiheit. Frontrow, wordt één van de hoogtepunten
  • The Black Dahlia Murder
  • As I Lay Dying. Het begin van een avond vol clashes. Katatonia ga ik in dePatronaat zien dus ik ga naar de main
  • Carcass
  • Testament. Weer zo'n stomme clash met Enslaved. Maar Testament nooit gezien en wil die toch echt eens zien.
  • Wolvennest. Superzonde van de clash met Exodus, zal een mooi feestje zijn in de Swamp. Maar een uur Wolvennest in de kleine Morgue klinkt als een garantie voor een magische show.
  • Behemoth. Hoe je het voor elkaar krijgt om die te laten clashen met Watain is me een raadsel.

Zondag
  • The Raven Age. Ik hoop echt dat ik 10.35 red want dit is een steengoede band!
  • Thanatos
  • Bloodywood. Speciaal voor @MetalLimbo
  • 1914. Belooft weer een hoogtepunt te worden, frontrow!
  • Loudness, even relaxen.
  • Panzerfaust
  • Diamond Head
  • Misery Index
  • Lacuna Coil. Mooie plek op de main gekregen
  • Benediction. Old school death metal!
  • Billy Bio. Ben benieuwd wat hij alleen doet.
  • Suffocation
  • Eskimo Callboy. Veel fouter kan je het niet krijgen, maar ik heb er wel zin in
  • Bear
  • Tesseract. Prachtige spot, verwacht hier veel van!
  • Abbath. Snel rennen voor een mooi plekje hier
  • Korpiklaani. Geen idee waarom zij sub zijn, maar wel een mooie kans om ze eindelijk eens live te zien.
  • Cannibal Corpse. Over old school death metal gesproken, heerlijk!
  • Arch Enemy. Hele fijne festival afsluiter! Nog een laatste keer de pit in gooien ter afsluiting van dit festivalseizoen.
 

won666

Support act
17 mei 2019
1.176
1.237
Rap ff gekeken, verlveldenste clashes op het eerste zicht lijken mij dit de vervelendste clashes

* Mordkaul met Vended: Mordkaul is hometown proud en een stevige portie death metal op een zondag ochtend is prachtig om mee wakker te worden maar Vended is Amerikaans en zal misschien niet al te snel terug komen hoewel het een piepjonge band is).

* Solstafir met Hatebreed: Fuck deze shit. Mega grote fan van beide bands. Hatebreed zag ik zo hard zitten, effkes een uurke kei hard beuken zonder nadenken. Maar Solstafir is dan weer zo magisch. FUCK FUCK FUCK. Ik snap het wel om ze te laten clashen, twee totaal verschillende genres. Al zie ik nu reeds nog iemand (Joslittel) die ook baalt van deze clash.

*Arch Enemy met Sick Of It All: Had echt zin in wat hyperkinetische energiebommen met SOIA maar Arch Enemy had ik enorm graag ook eens gezien met de nieuwe show. Arch Enemy ben ik ook al veel langer fan van. Maar ga ik normaal gezien bekijken in Berlijn tijdens de tour met Behemoth.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

saurus

Dagopener
4 feb 2019
541
640
Rap ff gekeken, verlveldenste clashes op het eerste zicht lijken mij dit de vervelendste clashes

* Mordkaul met Vended: Mordkaul is hometown proud en een stevige portie death metal op een zondag ochtend is prachtig om mee wakker te worden maar Vended is Amerikaans en zal misschien niet al te snel terug komen hoewel het een piepjonge band is).

* Solstafir met Hatebreed: Fuck deze shit. Mega grote fan van beide bands. Hatebreed zag ik zo hard zitten, effkes een uurke kei hard beuken zonder nadenken. Maar Solstafir is dan weer zo magisch. FUCK FUCK FUCK. Ik snap het wel om ze te laten clashen, twee totaal verschillende genres. Al zie ik nu reeds nog iemand (Joslittel) die ook baalt van deze clash.

*Arch Enemy met Sick Of It All: Had echt zin in wat hyperkinetische energiebommen met SOIA maar Arch Enemy had ik enorm graag ook eens gezien met de nieuwe show. Arch Enemy ben ik ook al veel langer fan van. Maar ga ik normaal gezien bekijken in Berlijn tijdens de tour met Behemoth.
nog een limburger van regio bilzen/hoeselt/riemst hier?
 

won666

Support act
17 mei 2019
1.176
1.237
nog een limburger van regio bilzen/hoeselt/riemst hier?
Neen, Antwerpen, hun bassist en gitarist zijn van Antwerpen. En de andere leden ook denk ik, buiten de zanger. Is denk ik een volledig Antwerpse band, enkel de zanger is van de regio Bilzen geloof ik.
 

saurus

Dagopener
4 feb 2019
541
640
Neen, Antwerpen, hun bassist en gitarist zijn van Antwerpen. En de andere leden ook denk ik, buiten de zanger. Is denk ik een volledig Antwerpse band, enkel de zanger is van de regio Bilzen geloof ik.
tommy de zanger is idd van hoeselt
vincent de andere gitarist woont er ook
tony de drummer woont ook in limburg
de andere twee komen wel uit antwerpen.

voor mij persoonlijk ook de grootste overlapping op alcatraz want de mannen zijn al jarenlang vrienden van mij.
 
  • Leuk
Waarderingen: won666

won666

Support act
17 mei 2019
1.176
1.237
tommy de zanger is idd van hoeselt
vincent de andere gitarist woont er ook
tony de drummer woont ook in limburg
de andere twee komen wel uit antwerpen.

voor mij persoonlijk ook de grootste overlapping op alcatraz want de mannen zijn al jarenlang vrienden van mij.
Die andere twee zijn ex leden van bands als Diablo Blvd en bliksem ;-)
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.558
4.474
Ziet er toch een aantrekkelijk festival uit, weet alleen nog niet of ik kan gaan, dus hopelijk voor mij zijn er nog tickets tegen de zomer, mocht ik kunnen
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.175
10.512
voor mij persoonlijk ook de grootste overlapping op alcatraz want de mannen zijn al jarenlang vrienden van mij.
Grappig hoe dit per persoon kan verschillen. Mordkaul zegt me niks en is er ook met het luisteren niet uitgesprongen dus was een makkelijke keuze om Slipknot Junior aan het werk te zien.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.175
10.512
Ziet er toch een aantrekkelijk festival uit, weet alleen nog niet of ik kan gaan, dus hopelijk voor mij zijn er nog tickets tegen de zomer, mocht ik kunnen
Tot vorig jaar verkocht het volgens mij nooit uit of heel dicht tegen het festival aan. Maar volgens mij hebben ze fors aan klantenbinding gedaan door het doorgaan van de editie in 2021, dat zie je alleen al op dit forum. Zou me daarom niets verbazen als het veel eerder uitverkocht is dan de voorgaande jaren. Maar hopelijk kan je nog een ticket scoren, festival is erg aan te raden.
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness en duck

Gebruikers die dit onderwerp bekijken