Alcatraz Hard Rock & Metal Festival 2021

imac

Gouden Tip
1 jul 2019
336
289
ben eens benieuwd of er besmettingen uit gaan bloeien.
Ik denk dat je dat niet kan uitsluiten, wel integendeel. Zolang je gevaccineerd bent, moet je voor jezelf geen grote schrik hebben. Al kan je natuurlijk andere, niet gevaccineerde medemensen besmetten.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.220
Ik voorspel een uitgelaten sfeer en een recordaantal comazuipers.
Zoiets ja. Ik verwacht een uitgelaten sfeer met heel veel SLAAAAAYYYYEEEEERRRRSSSS!!!! er zullen vast mensen zijn die rustig aan doen maar 90% is klaar voor een feestje. Er zijn altijd wat malloten die te ver gaan en die zal je nu wat meer hebben, maar dat is de minderheid. Verwacht een goede sfeer met vooral veel blijheid
 
  • Leuk
Waarderingen: Joe en Pauly Robin

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.609
3.151
Ik verwacht ook dat de mensen die beslissen om te gaan, wel écht een festival willen zoals het hoort te zijn; zonder afstand, zonder angsten.
Risico's zijn er uiteraard, maar dat beseft toch wel iedereen die de keuze maakt om te gaan...
Ik verheug mij dan ook op een geweldige sfeer met een "eindelijk"-gevoel bij iedereen om er inderdaad ten volle van te genieten, wetende dat het leven na dat weekend weer terug eentje is mét mondmaskers én afstand én allerlei gekke regeltjes.
Heb mij wel al voorgenomen de week erna niet naar kantoor te gaan, bij mijn ouders weg te blijven en eigenlijk gewoon geen volk te zien om even af te wachten dat ik zeker niet ziek word en anderen zou besmetten. Al weet ik ook niet goed hoe hoog het risico is asymptomatisch te zijn na inentingen.

Nog even een praktisch vraagje; heeft Alcatraz nog dixies of doorspoelwc's hahahaha. Kwestie van mijn mindset daarop te programmeren.

HEB ER ZIN IN!!!!
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

duck

Gouden Tip
8 jan 2019
336
582
Ik ben er eerlijk gezegd ook niet 100% gerust in.
Maar mijn goesting om te gaan is groter dan de angst voor Covid. Ik ben dan ook wel volledig gevaccineerd.

Ik ga wel proberen om me de maandag na het festival te laten testen.
 
  • Leuk
Waarderingen: imac

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.324
6.443
Ik ben er eerlijk gezegd ook niet 100% gerust in.
Maar mijn goesting om te gaan is groter dan de angst voor Covid. Ik ben dan ook wel volledig gevaccineerd.

Ik ga wel proberen om me de maandag na het festival te laten testen.
Ik ga me ook laten testen na het festival, maar dan wel een paar dagen later vanwege de incubatietijd. Dus ik haal m'n test op donderdag of vrijdag.
 
  • Leuk
Waarderingen: duck en imac

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
963
988
Ik zie net dat Emperor in de tent staat lol. Gaat die tent groter zijn dit jaar?
Had ze ook op de main gehoopt. Vraag me af of die vuurkanonnen mogelijk zijn in de swamp.
Verschillende redenen waarom mensen die niet zouden zien en waarom de tent toch groot genoeg gaat zijn.
- Ik wil ze zien, maar kmoet aanschuiven voor heilunt.
- Ik wil ze zien, maar kwil op tijd zijn voor monkey3. Oh nee, kheb heilung gezegd damn.
- Zou ik hypocrisy ook laten vallen om op de eerste rij de bassen te voelen zoals op graspop enkele jaren terug? Hopelijk valt de electriciteit niet uit zoals toen.

Als het van mij afhangt wordt het een uitgelaten sfeer. Voor mij zonder alcohol. :D

Eindigen doen we met het weer:
vrijdag zaterdag zondag
21º ☼ 21º ☼ 21º ☼
Oh en nog wat wolkjes.
 

Iron Mädchen

Playlistbediener
29 jul 2021
14
27
Ik ben ook heel benieuwd naar de sfeer. En hoe het zal zijn om op die ene festivalweide te staan die deze zomer wél opengaat.

(@nikita vorige keren vooral doorspoel, op een paar dixi's in een uithoek van de camping na)
 
  • Leuk
Waarderingen: nikita

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.220
Ik zie Psychonaut opeens staan op de nog aan te kondigen locatie. Mooie toevoeging. Maar tegelijkertijd met Spoil Engine dus eigenlijk niet echt relevant.

Maar nog gekker: op de plek van Gloryhammer staat opeens Kissin' Dynamite. Dus blijkbaar een cancel van de heren? Laffe vervanger maar waarom moeten die zo hoog staan, schuif de rest lekker door.
 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.609
3.151
Ik zie Psychonaut opeens staan op de nog aan te kondigen locatie. Mooie toevoeging. Maar tegelijkertijd met Spoil Engine dus eigenlijk niet echt relevant.

Maar nog gekker: op de plek van Gloryhammer staat opeens Kissin' Dynamite. Dus blijkbaar een cancel van de heren? Laffe vervanger maar waarom moeten die zo hoog staan, schuif de rest lekker door.
Heerlijke ontdekking van je. Mijn keuze valt dan meteen op Psychonaut!
Die andere is inderdaad een redelijk bizarre plaatsing.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.364
10.196
Nou lekker dan, nog een clash erbij met Psychonaut - Spoil Engine. Denk dat de keuze voor White Heat dan opeens wel heel makkelijk is ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.220
Nou lekker dan, nog een clash erbij met Psychonaut - Spoil Engine. Denk dat de keuze voor White Heat dan opeens wel heel makkelijk is ;)
Voor mij wordt het hiermee een nog logischer pauzemoment. Suicidal Angels uitkijken, even eten en uitrusten. En dan mooi op tijd klaar staan voor Moonspell. Dus ben er eigenlijk niet ongelukkig mee. Als ze Unleash the Archers hadden doorgeschoven was de puzzel wel moeilijker geworden.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.324
6.443
Nou lekker dan, nog een clash erbij met Psychonaut - Spoil Engine. Denk dat de keuze voor White Heat dan opeens wel heel makkelijk is ;)
Inderdaad.. Damn, dat Psychonaut klinkt wel heel lekker! Kutzooi, want ik had Spoil Engine wel willen zien.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.324
6.443
Is het trouwens al bij Nederlanders hier gelukt om hun QR-code te scannen met de CovidScanBE app? Ik probeer net de mijne te scannen, maar hij vindt mijn QR-code niet, staat er...
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.220
Is het trouwens al bij Nederlanders hier gelukt om hun QR-code te scannen met de CovidScanBE app? Ik probeer net de mijne te scannen, maar hij vindt mijn QR-code niet, staat er...
Niet geprobeerd eerlijk gezegd.. Zouden ze daarvoor niet gewoon de Nederlandse scan app (neem aan dat dit ook bestaat) gebruiken bij Alcatraz?
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.324
6.443
Niet geprobeerd eerlijk gezegd.. Zouden ze daarvoor niet gewoon de Nederlandse scan app (neem aan dat dit ook bestaat) gebruiken bij Alcatraz?
Er staat specifiek dat ze enkel die CovidScanBE app gebruiken om de QR-codes te scannen. Ik heb ticketmaster al een mail gestuurd.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.220
Er staat specifiek dat ze enkel die CovidScanBE app gebruiken om de QR-codes te scannen. Ik heb ticketmaster al een mail gestuurd.
Ben benieuwd naar de reactie! De Alcatraz organisatie zelf reageert ook heel snel op mailtjes, dat zou je ook kunnen proberen met dezelfde mail.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.324
6.443
Ben benieuwd naar de reactie! De Alcatraz organisatie zelf reageert ook heel snel op mailtjes, dat zou je ook kunnen proberen met dezelfde mail.
Ja, kreeg direct een mail van Ticketmaster dat ik bij Alcatraz zelf moet zijn. Die heb ik net gemaild. Ik laat het hier weten zodra ik antwoord heb.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Joszwa

Support act
Access All Areas
13 nov 2012
770
878
Yes, zie deze post:

 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.220
Een paar losse constateringen (je moet wat tijdens het thuis werken in het reces, overigens perfecte timing om de playlist uit mijn hoofd te leren)
- Alcatraz mag nog een cursus social media hypen gaan volgen. Weinig berichten, bijvoorbeeld nog geen communicatie over Psychonaut en GLoryHammer. Ter vergelijking net gekeken op sm van Bloodstock, enorm veel leuke berichten over oa Devin Townsend die geland is in Londom, Judas Priest die oefent in de studio voor het optreden. Zo creëer je een buzz.
- Begin meer en meer te balen van de overlap Psychonaut vs Spoil Engine. De eerste band net opgezet en dit ligt volledig in mijn straatje. Maar we worden op Alcatraz niet echt verwend dit jaar met -core optredens (eigenlijk alleen SE en Fleddy) dus die wil ik dan wel graag meepakken. Dilemma.
- Er zijn wat kleinere bands die ik nu beter heb kunnen luisteren die bijvoorbeeld op Graspop zouden wegvallen tussen al het geweld van de grote namen. Het meest in het oog springend zijn The Vintage Caravan en Burning Witches. Zou ik ander hebben weggezet als standaard bluesrock en hardrock maar luister ik nu erg veel naar. Met name Burning Witches begin ik leuker en leuker te vinden. Lekker stevig, goede zang en fijne melodieën.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken