Albums van 2024

• Onderwerp starter Onderwerp starter Brian
  • Startdatum Startdatum
Laudare - Requiem
Cello/neoklassiek gecombineerd met aggressieve post metal en daar nog een prog sausje bovenop. De band noemt het zelf "Violent Poetry" , de Latijnse teksten heb ik nog niet vertaald dus over de poëzie kan ik niet oordelen, maar het klinkt in ieder geval wel heel goed met mooie clean gezongen stukken afgewisseld met screaming.

Als je't zo verkoopt kan die niet anders dan op m'n luisterlijstje komen!

• Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: johanra en Dr. Hannibal
Ik ben net te veel fan van Kendrick om een objectief oordeel over GNX te vellen, maar wat mij betreft is het gewoon weer een verzameling vet rake klappen hoor. Na een luisterbeurt of vier springen voor mij reincarnated, man at the garden, heart pt. 6 en tv off eruit, maar eigenlijk vind ik niet dat er missers tussen zitten. Hopen dat hij volgende (na)zomer toch weer een rondje Europa doet.

Ik ben net te veel fan van Kendrick om een objectief oordeel over GNX te vellen, maar wat mij betreft is het gewoon weer een verzameling vet rake klappen hoor. Na een luisterbeurt of vier springen voor mij reincarnated, man at the garden, heart pt. 6 en tv off eruit, maar eigenlijk vind ik niet dat er missers tussen zitten. Hopen dat hij volgende (na)zomer toch weer een rondje Europa doet.
Ik lees nog niks over squabble up hier, maar dat is gelijk een van mijn favorieten. Nummers die jij noemt springen er ook uit idd. Sowieso eens dat het weer een top plaat is! En zou hem ook graag eens live meepakken inmiddels...

• Leuk
Waarderingen: Novis95
Vind de nieuwe Kendrick echt supertof. Mr. Morale klikte niet echt met mij (buiten enkele nummers na) omdat ik niet de moeite wilde nemen om de dubbele lagen en teksten goed tot me te nemen. Het nieuwe album is wat behapbaarder en klinkt gemakkelijk in het gehoor. Doet me wat denken aan hoe Tyler Igor opvolgde met Call Me If You Get Lost (die ik ook heel tof vond).

Nog maar één keer opgehad maar op het eerste gehoor klinkt dit album inderdaad wat minder conceptueel en vooral een sterke collectie van leuke tracks. Daarmee gaat hij voor mij nooit tippen aan zijn meesterwerken maar ik kan dit ook zeker wel smaken, zitten enkele heel entertainende nummers tussen.
Ook bizar dat Jack Antonoff hier achter de knoppen zat, zou ik echt nooit verwacht hebben als ik het album zo hoor, terwijl die anders toch wel een enorm herkenbare sound heeft.

• Leuk
Waarderingen: Novis95
Ik lees nog niks over squabble up hier, maar dat is gelijk een van mijn favorieten. Nummers die jij noemt springen er ook uit idd. Sowieso eens dat het weer een top plaat is! En zou hem ook graag eens live meepakken inmiddels...

• Leuk
Waarderingen: Novis95 en Dr. Hannibal
Toch nog een aantal albums die ik vandaag eens ga beluisteren:
The Innocence Mission - Midwinter Swimmers
Good Morning - The Accident
total tommy - bruises
Juanita Stein - The Weightless Hour
Aisha Badru - The Sun Still Rises

Het is niet veel vandaag nee, kom tot nu toe eigenlijk nog op niks. Gisteren is het nieuwe album van Meaningful Stone wel nog uitgekomen. Een heel fijn Koreaans Dream/Indie-pop album met een aantal shoegaze nummers en zelfs nog een uitstapje naar techno en rap rock.

Vind de nieuwe Kendrick echt supertof. Mr. Morale klikte niet echt met mij (buiten enkele nummers na) omdat ik niet de moeite wilde nemen om de dubbele lagen en teksten goed tot me te nemen. Het nieuwe album is wat behapbaarder en klinkt gemakkelijk in het gehoor.
Hier trouwens volledig mee eens. Ik had ongetwijfeld meer uit dat album kunnen halen, maar ik kon de zin er niet echt voor vinden. GNX nu dan ook al veel meer geluisterd dan Mr. Morale. Ik weet nog niet zo goed hoe ik er over een paar jaar over denk, het is natuurlijk geen GKMC/TPAB, maar voor nu vind ik het vooral een leuk album. En ik denk ook een hele slimme zet vanuit zijn kant, na de gebeurtenissen van dit jaar.

• Leuk
Waarderingen: fred alweer..
Hier trouwens volledig mee eens. Ik had ongetwijfeld meer uit dat album kunnen halen, maar ik kon de zin er niet echt voor vinden. GNX nu dan ook al veel meer geluisterd dan Mr. Morale. Ik weet nog niet zo goed hoe ik er over een paar jaar over denk, het is natuurlijk geen GKMC/TPAB, maar voor nu vind ik het vooral een leuk album. En ik denk ook een hele slimme zet vanuit zijn kant, na de gebeurtenissen van dit jaar.
Het doet me het meeste denken nog aan DAMN, maar dan wel beter? En wat je zegt, past perfect in de lijn met de disstracks die hij gedropt heeft.

Schijnt trouwens dat er nog een tweede deel aankomt spoedig, ben benieuwd.

• Leuk
Waarderingen: Novis95 en Fluxion
Het is niet veel vandaag nee, kom tot nu toe eigenlijk nog op niks. Gisteren is het nieuwe album van Meaningful Stone wel nog uitgekomen. Een heel fijn Koreaans Dream/Indie-pop album met een aantal shoegaze nummers en zelfs nog een uitstapje naar techno en rap rock.
Gisteren ook toevallig ontdekt ja, leuke release! Verder ook niets op de lijst gezet. Geen probleem, tijd om wat dingen in te halen voor het eindejaarslijstje.

• Leuk
Waarderingen: Fluxion
Hidden Mothers - Erosion/Avulsion

Vers van de pers en rechtstreeks naar de hogere regionen van mijn AOTY lijst.
emotionele progressive post-hardcore met uitstapjes naar black-gaze, post-rock & post-metal
Het is iets voor fans van Thrice, Conjurer, Oathbreaker, Converge en Jeff Buckley :p (idealiter een combinatie van deze)

Album is geproduced door Joe Clayton bij sommigen hier wel bekend :)

Laatst bewerkt:
Hidden Mothers - Erosion/Avulsion

Vers van de pers en rechtstreeks naar de hogere regionen van mijn AOTY lijst.
emotionele progressive post-hardcore met uitstapjes naar black-gaze, post-rock & post-metal
Het is iets voor fans van Thrice, Conjurer, Oathbreaker, Converge en Jeff Buckley :p (idealiter een combinatie van deze)

Album is geproduceerd door Joe Clayton bij sommigen hier wel bekend :)

Alweer raak, haha. Requiem staat hier ook vaak op inmiddels, trouwens. Echt heerlijk. Deze valt ook weer goed. Ga zo door :)

• Geweldig
Waarderingen: johanra

Users who are viewing this thread