Albums van 2023

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.650
105
Spinvis heeft al een eerste single gelost van een nu nog titelloos album, welke op Goede Vrijdag uitkomt.
'Lente '22' is een prima nummer, meer niet.

Spotify
 

Raoul

Dagopener
17 jun 2015
539
490
1 januari - Moby - Ambient23
6 januari - Iggy Pop - Every Loser
13 januari - Gaz Coombes (frontman Supergrass) - Turn the Car Around
20 januari - Måneskin - Rush
23 januari - Elle King - Come Get Your Wife
27 januari - The Smashing Pumpkins - Arum: Act Two
27 januari - Uriah Heep - Chaos & Colour
27 januari - White Reaper - Asking For a Ride
27 januari - You Me At Six - Truth Decay
27 januari - Sam Smith Gloria

Zijn m.i. de interessantste voor deze maand. Werken die mij zeker tof lijken zijn Iggy Pop & Uriah Heep.

Genoeg te ontdekken deze maand.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

PLSZ

Playlistbediener
18 nov 2016
31
18
Voor de punk liefhebber: komende vrijdag ook de nieuwe van Anti-Flag - Lies They Our Children.
Singles klinken erg lekker, benieuwd naar deze plaat.

 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Rustige release dag dus. Iggy Pop, Robin Kester (EP)(voor alle Phoebe Bridgers liefhebbers een aanraden @Bert ;) ) en Anti-Flag geef ik misschien ook wel een kans.

Als mensen vandaag nog iets leuks ontdekken, laat het weten :)
 

Bert

Support act
14 nov 2014
832
753
Rustige release dag dus. Iggy Pop, Robin Kester (EP)(voor alle Phoebe Bridgers liefhebbers een aanraden @Bert ;) ) en Anti-Flag geef ik misschien ook wel een kans.

Als mensen vandaag nog iets leuks ontdekken, laat het weten :)
Heb haar in 2021 ontdekt. Was het tweede concert in Vera onder het mom van testen voor toegang
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.378
529

Lijkt me een leuk compilatiealbum met nummers van o.a. Julie Doiron, Mount Eerie, The Notwist, Asuna, Tenniscoats, Little Wings en Karl Blau. Voorlopig alleen nog naar het nummer van Mount Eerie geluisterd (en gekocht), echt een nice nummer.

Is van het Japanse label 7e.p.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lion

Raoul

Dagopener
17 jun 2015
539
490
Die nieuwe Iggy ... Wow!

Ik kon Post Pop Depression en Free goed waarderen maar dat waren heel andere platen dan we van Iggy gewend waren (hoewel ik verder vooral goed bekend mijn met A Million In Prizes the Anthology waar veelal hits op staan).

Hij werkt met Chad Smith op drums en Duff McKagen op bass.

Verder zijn er gastverschijningen van een mooi rijtje namen: Josh Klinghoffer, Dave Navarro, Stone Gossard, Travis Barker, Eric Avery, en op twee tracks Taylor Hawkins.

Aanrader voor de liefhebbers van old school Iggy Pop ofwel godfather of punk. Je hoort ook regelmatig de invloeden van de gastartiesten terug.

Absolute banger en een heerlijk album om de eerste week van 2022 mee af te sluiten.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Stapeltje vandaag. Belle and Sebastian, Gaz Coombes, Circa Waves, Margo Price en Obituary.

Qua singles vond ik de nieuwe Néomi het lekkerste klinken op eerste gehoor. Ook een nieuwe Paramore en Spoon die wel redelijk waren.
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.151
3.671
Katatonia - Sky Void of Stars

Komt officieel pas komende vrijdag uit, maar ik heb de promo nu ruim 2 weken in huis. Waanzinnig sterk album. Voor mij het beste Katatonia album zelfs.
Meer afwisseling en vooral ook meer bombastische stukken, waardoor de spanning een stuk hoger is dan bij de vorige 2 albums. Deze gaat hoog eindigen in mijn eindlijst van 2023.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Geen idee of dit al bekend was, maar ik kreeg een mailtje om het tweede album van Boygenius te pre-orderen. 31 maart uit en 3 singles nu uit (alledrie sinds vandaag?).

 
  • Geweldig
Waarderingen: mattman

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.766
8.331
Geen idee of dit al bekend was, maar ik kreeg een mailtje om het tweede album van Boygenius te pre-orderen. 31 maart uit en 3 singles nu uit (alledrie sinds vandaag?).

Boygenius, The National en Arlo Parks. Drie nieuwe albums aangekondigd waarop Phoebe Bridgers te horen is.

En naar alledrie kijk ik uit.
 
  • Leuk
Waarderingen: reaper en Brian

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Boygenius, The National en Arlo Parks. Drie nieuwe albums aangekondigd waarop Phoebe Bridgers te horen is.

En naar alledrie kijk ik uit.
Hoi Paul.

Die van Arlo Parks had ik even gemist, maar heb nu haar nieuwe single erop staan. Klinkt goed! Fijn dat die ook met Phoebe gaat samen werken, hadden al een goede band vanaf Glasto dacht ik.
$20 springt er qua mij betreft bovenuit van Boygenius!
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.766
8.331
Hoi Paul.

Die van Arlo Parks had ik even gemist, maar heb nu haar nieuwe single erop staan. Klinkt goed! Fijn dat die ook met Phoebe gaat samen werken, hadden al een goede band vanaf Glasto dacht ik. $20 springt er qua mij betreft bovenuit van Boygenius!
En beide ook op deze wonderschone Radioheadcover.

Hoi Brian.

 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
Het nieuwe album van traumahelikopter is weer ouderwets strak en lekker. Heerlijke band.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lion

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.560
563
Voorlopig al weer enthausiast over Ghost Woman - Anne, If. Vond het vorige album van vorig jaar ook al erg goed.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken