Albums van 2022

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
We hebben hier nog geen topic voor. Dus.... bij deze
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Komende vrijdag een nieuw album van The Weeknd. Ook wel benieuwd naar Dope Lemon (Agnus Stone).
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.660
2.222
Hier kijk ik voorlopig het meest naar uit, tot er meer releases bekend zijn:
  • Black Country, New Road
  • Freddie Gibbs
  • Danny Brown
  • Rosalia
  • Charli xcx
  • 100Gecs
  • Beach House
  • Oxbow
  • Yard Act
  • Bob Uit Zuid
 
  • Leuk
Waarderingen: Brian

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.560
563
Benieuwd wat 2022 gaat brengen.

Albums die alvast op de radar staan:
Wet Leg - Wet Leg
Father John Misty - Chloe and the Next 20th Century
Eels - Extreme Witchcraft
Band of Horses - Things Are Great
Frank Turner - FTHC
Madrugada - Chimes at Midnight
Big Thief - Dragon New Warm Mountain I Believe In You
Bloc Party - Alpha Games
Hurray For The Riff Raff - Life on Earth
The Cure - ...
Interpol - ...
Metallica - ...
Spoon - Lucifer on the Sofa
Het vierluik dat Weezer op de planning heeft.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.328
Kendrick Lamar, The Smile, The Cure, Stromae. Naar deze 4 toch het meest benieuwd dit jaar.
 

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.647
2.215
Enkele die nog niet genoemd zijn en waar ik naar uitkijk:

Aurora (21/1)
Let's Eat Grandma (28/1)
Pinegrove (28/1)
Mitski (4/2)
Animal Collective (4/2)
Cate Le Bon (4/2)
Eddie Vedder (11/2)
Alt-J (11/2)
Spiritualized (25/2)
Sigrid (TBA)
Sky Ferreira (TBA)
Holly Humberstone (TBA)
Arcade Fire (TBA)
Björk (TBA)
Alvvays (TBA)
Jenny Hval (TBA)
Death Cab For Cutie (TBA)
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: mattman en DadRock

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Charli XCX, Let's Eat Grandma, Mitski, Beach House, Wet Leg, Charlotte Adigery & Bolis Pupul, Sasami, Rosalía...
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Dit kan dus niet anders dan een goed jaar worden. Heel veel waar ik naar uit kijk en dat worden er alleen maar meer als ik jullie lijstjes bekijk!
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.367
10.200
Kijk zelf ook enorm naar Beach House uit, net zoals sommige van jullie. Inderdaad ook Eddie Vedder! Verder nog:
Animals as Leaders - Parrhesia
Black Country, New Road - Ants from Up There
Jethro Tull - The Zealot Gene
St. Paul & the Broken Bones - The Alien Coast
Tears for Fears - The Tipping Point
Porcupine Tree - Closure/Continuation
En als het goed is, komt Rammstein ook nog met een album...
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Vandaag eerste album van 2022 geluisterd. Tape Toy - Honey, WTF. Nederlandse bubblegum poppunk, maar luisterde niet verkeerd weg en je moet je jaar toch ergens beginnen he ;)
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
Nieuwe Burial (Weliswaar op papier een EP, maar qua lengte een volwaardig album). Klinkt weer heel erg lekker vertrouwd en duister.

Ook de nieuwe Bonobo is erg de moeite waard.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Nieuwe Burial (Weliswaar op papier een EP, maar qua lengte een volwaardig album). Klinkt weer heel erg lekker vertrouwd en duister.

Ook de nieuwe Bonobo is erg de moeite waard.
Ik kon niet veel met Burial. Ik weet niet of het aan mijn mindset lag of dat ik de muziek gewoon slecht trok. Binnenkort misschien nog maar eens proberen.

Bonobo draaide heerlijk vandaag op de achtergrond tijdens het werken. Van genoten.

De nieuwe van The Weeknd bevalt ook goed. Leuk concept natuurlijk met de radio, maar ook gewoon goede popnummers. Dan zijn er nog een paar prima rockalbums. Spector (wel wat binnen de lijntjes) Blood Red Shoes (Royal Blood maar dan minder catchy) The Wombats (aardige poging tot relevant blijven).

Maar er is ook een geweldig album van vorige week uit heb ik vandaag ontdekt. Wilderun - Epigone. Alle soorten metal komen voorbij gecombineerd met hier en daar een koor of wat strijkers en een geweldige productie. Ik weet zeker dat er op dit forum een paar liefhebbers voor zitten, al is de kans natuurlijk dat @wenteldave dit al lang kent en al 10x geluisterd heeft ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.367
10.200
Maar er is ook een geweldig album van vorige week uit heb ik vandaag ontdekt. Wilderun - Epigone. Alle soorten metal komen voorbij gecombineerd met hier en daar een koor of wat strijkers en een geweldige productie. Ik weet zeker dat er op dit forum een paar liefhebbers voor zitten, al is de kans natuurlijk dat @wenteldave dit al lang kent en al 10x geluisterd heeft ;)
Ik denk twee keer, dus valt nog mee ;) Zitten wel echt pareltjes van een nummers tussen, maar van mij hadden ze de black-/death wel weg mogen laten. Dan was het voor mij gelijk kanshebber geweest voor AOTY, maar nu gaat dat niet gebeuren.
 
  • Leuk
Waarderingen: Brian

El Branco

Gouden Tip
18 feb 2017
416
373
Mijn lijstje waar ik benieuwd naar ben
Block Party
Porcupine Three
Goodbye June
Bodega
Placebo
Welke ik nu grijs draai is het Album Home van Siamese.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Welke ik nu grijs draai is het Album Home van Siamese.
Nee, niet mijn ding. Wel 3 nummers geprobeerd :)

Ik vond de nieuwe Elvis Costello verassend leuk. Ik had zo'n beetje een leuk achtergrond album verwacht maar daar gebeuren weer wat teveel leuke dingen voor.
 

Verwijderd lid 40157

Randprogramma
12 apr 2021
206
125
Beach House, Porcupine Tree, The Cure. Nieuwe Bonobo klinkt lekker, maar niet meer dan dat.
Verder is de nieuwe Wiegedood een meesterwerk in wording.
 

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.647
2.215
De nieuwe van Aurora 'The Gods We Can Touch' is er weer boenk op voor mij. Die vrouw kan muzikaal iets doen met mij wat noch ander vrouw noch man noch x muzikaal met mij kan doen. Iets poppier/toegankelijker dan haar vorig werk, maar behoudt wel weer die eigenheid die Aurora zo typeert. Plaat die weer heel erg hoog gaat eindigen in mijn eindejaarslijst. Trotse warriorandweirdo hier! ?
 
  • Leuk
Waarderingen: Brian

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Aurora, Yard Act, John Mellencamp, Boris en Miles Kane liggen op de luisterstapel vandaag. Eerst release radar ff doorduinen natuurlijk. Ook schijnt Foxtails van vorige week de moeite waard te zijn, dus die ook onderop de stapel gelegd. Zijn er nog aanvullende tips?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken