Album releases 2025

• Onderwerp starter Onderwerp starter Brian
  • Startdatum Startdatum
Ik zou deze alvast cherrypicken ;)
Had deze al een hele tijd op de radar en wat een goede plaat is dit geworden.
Ik ben het album nu aan het luisteren en het is inderdaad een heel goede plaat. Voor al de nummers 'Depart/Dive', 'Leave/Let Go' en 'Haste/Ascend' bevallen mij tot nu toe prima. Bedankt voor de tip ;)

• Leuk
Waarderingen: B0G5 en johanra
Toch nog even gecherrypicked uit mijn vorige lijst:

Frida Kill – City Gurl [noiserock, postpunk]
Lekkere combi van noiserock en postpunk. Een heel aangename plaat.

Fuzzy Lights - Fen Creatures [postrock, psychrock]
Rustige vrouwenstem. Rustige opbouw van muziek met ruigere eindstukken. Heerlijke postrock met noise-invloeden.

Pebbledash - To Cast The Sea In Concrete [postpunk, shoegaze]
Prima combi van postpunk en (hardere) shoegaze met lekkere samenzang van zanger en zangeres. Af en toe ook heerlijk noisy.

Sorry – Cosplay [postpunk, altrock, post-rock]
Ik dacht dat ik deze band al een keer had gezien, maar toch niet. Moet het wel eens gaan doen, want dit is een meer dan prima album. Lekker ruig soms zelfs.

Sunflowers – You Have Fallen… Congratulations! [(post)punk, noiserock]
Dit is met recht noiserock te noemen. Wat een bak herrie, heel erg fijn dit.

• Leuk
Waarderingen: The_mindsweep
met vertraging nu aan het ontdekken met dank aan vorige posters:
The Devil's Trade - Nincs Szennyezetlen Szép (Pelagic Records)
Gísli Gunnarsson - Úr Öskunni
Kauan - Wayhome

en mogelijk nog niet vermeld:
voyeur - The Burden of Desire (bij momenten Sonic Youth invloeden)
Radiant Thought - Transcendence (drummer Leprous, invloeden Tool, NIN, Porcupine Tree)

Net het nieuwe album van Kadavar beluisterd, vorige vrijdag uitgekomen.
Blij dat Kids Abandoning Destiny Among Vanity and Ruin (of kort: K.A.D.A.V.A.R) terug gaat naar de roots in vergelijking met het album dat ze eerder dit jaar lanceerden en veel meer pop-invloeden had. Dat wil zeggen meer stoner, psychedelisch, donkerder en explosiever! Mooi album. Vrijdag 19/6/26 alvast te zien op Graspop.

• Leuk
Waarderingen: johanra
Deliluh - AUX Angel [postpunk, noiserock, experimenteel]
Canadese postpunkgroep die bekend staat om zijn doe-het-zelf-mentaliteit en een mix maakt van ‘spoken word’, postpunk en industriële noise. En dat klinkt heel erg aangenaam.
Lekkerste nummers: ‘Another Parade’, ‘The Reindeer Massacre’, ‘TBC’ en ‘Tourists’.

Deliluh - AUX Angel is mijn favoriet uit deze lijst.
(y)(y)(y)

• Leuk
Waarderingen: Lawaaipapegaai
Een karig lijstje dit keer:

Avralize – Liminal [metalcore]
Ben Quad – Wisher [altrock, indierock]
Cheem - Power Move [poppunk, nu-metal]
Chokecherry – Ripe Fruit Rots and Falls [indierock, shoegaze]
Citizen Soldier - Family Heirlooms [altrock, post-grunge]
Dharmacide - Tougher Than The Rest [shoegaze, dreampop]
Dick Move – Dream, Believe, Achieve [party punk, garagepunk]
Good Health Good Wealth – This Time Next Year We’ll Be Millionaires [alternatief, dance, indie]
Home Front – Watch It Die [punk, postpunk, oi]
Hotel Lux -The Bitter Cup [britrock, indierock, postpunk]
Ira Glass – joy is no knocking nation (EP) [noiserock, post-hardcore]
Jimmy Eat World – Something(s) Loud (EP) [altrock, emopop]
Mini Skirt - All That We Know [(garage)punk]
Negative Blast - Destroy Myself For Fun [hardcore punk]
Of Mice & Men – Another Miracle [metalcore]
Onyon – Pale Horses [postpunk]
Passengerprincess – Passengerprincess [garagepunk, poppunk]
Pictish Trail - Life Slime [altrock, new wave]
Picture Parlour - The Parlour [indierock]
Raw Brigade - 100% [hardcore punk]
Red Earth Theory - What's The Theory? [noiserock, postpunk, post-rock]
Seims – V [postrock, mathrock]
Shitnoise – Charades [garagerock, post-rock, noiserock]
Sister Ray Davies – Holy Island [indierock, shoegaze, dreampop]
Sponge – Electric Cattle Gods – The Lost Tracks [altrock, (post)-grunge]
Star Card – Trash World [indierock, slackerrock]
Stereosity - New Life Will Grow [altrock, indierock, progrock]
Sword II – Electric Hour [altrock, indierock]
The Devil Wears Prada – Flowers [metalcore]
The Hunna – blue transitions (EP) [indierock, altrock]
The Neighbourhood – (((((ultraSOUND))))) [altrock, britpop, indierock]
The Reticent – Please [post-metal, progrock, experimenteel]
Wyldest – The Universe Is Loading [indierock, shoegaze, dreampop]
Yawning Man – Paviment Ends [psychrock, retrorock, stoner]

Zal voor mij ook minder dan anders zijn. Mooi zo! Joshua Jamison al beluisterd en 't is redelijk, ook niet bijster bijzonder. Dacht trouwens dat het al vrijdag was, dus was al driftig te zoeken naar sommige albums, om er vervolgens achter te komen dat ze logischerwijs nog niet beschikbaar zijn.

1914 - Viribus Unitis (blackened deathmetal, doom)
Bell Witch and Aerial Ruin - Stygian Bough Vol. II (doommetal)
Chad Taylor Quintet - Smoke Shifter (avant-gardejazz)
Joshua Jamison - Black Well (country)
Lamp of Marmuur - The Dreaming Prince in Ecstasy (blackmetal)
Preyrs - The Wounded Healer (alternatieve rock)
Ragana & Drowse - Ash Souvenir (sludgemetal, slowcore)
Stereosity - New Life Will Grow (mathrock, indierock)

The Notwist - Magnificent Fall (indietronica)
Pavement - Hecklers Choice: Big Gums and Heavy Lifters - A Pavement Collection (indie rock)
Pavement - Pavements (Original Motion Picture Soundtrack) (indie rock)
Jim Jarmusch & Anika - Father Mother Sister Brother (Original Music From The Film) (experimental, ambient)

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: DadRock
Rosalia is normaal helemaal niet mijn ding, maar ik zal het toch eens aanzetten na al die lovende kritieken hier

Rosalia is normaal helemaal niet mijn ding, maar ik zal het toch eens aanzetten na al die lovende kritieken hier
ja doen, ik heb hetzelfde. Maar dit is wel een intrigerende plaat hoor. Ik ben er nog niet uit of ik het zelf ook goed en fijn vind, maar nodigt me wel uit om het vaker op te zetten

ja doen, ik heb hetzelfde. Maar dit is wel een intrigerende plaat hoor. Ik ben er nog niet uit of ik het zelf ook goed en fijn vind, maar nodigt me wel uit om het vaker op te zetten
Ik ben op zich fan van haar werk maar ben ook nog niet helemaal uit aan deze plaat. Voorlopig niet zo verslavend als Motomami voor mij.

Daarnaast ook na de vakantie wat inhaalwerk gedaan:
West End Girl van Lily Allen daarentegen al meerdere keren geluisterd. Helemaal verlekkerd aan de juicyness en inventiviteit.
Everybody Scream van F&TM is ook echt een machtige plaat geworden. Benieuwd ook hoe die live gaat uitpakken
Deadbeat van Tame Impala is stevig, goed om op los te gaan, maar geen plaat die ik vaak ga opzetten denk ik, op de singles na.

• Leuk
Waarderingen: JP5
Zeker doen als je niet vies bent van (neo)klassieke muziek en hier en daar een vleugje flamenco. Ik vind Motomami afschuwelijk, maar vind Lux een heel mooi album. Haar stemgeluid is nog steeds niet altijd mijn ding, om het zachtjes uit te drukken, maar de composities zijn over het algemeen dermate mooi dat ik daar wel doorheen kan luisteren. En daarnaast zijn er zelfs ook momenten dat ik haar stem mooi vind klinken.

Zeker doen als je niet vies bent van (neo)klassieke muziek en hier en daar een vleugje flamenco. Ik vind Motomami afschuwelijk, maar vind Lux een heel mooi album. Haar stemgeluid is nog steeds niet altijd mijn ding, om het zachtjes uit te drukken, maar de composities zijn over het algemeen dermate mooi dat ik daar wel doorheen kan luisteren. En daarnaast zijn er zelfs ook momenten dat ik haar stem mooi vind klinken.
Precies mijn ervaring. Prachtige composities, maar op de meeste nummers vind ik haar zang voor mijn smaak nog altijd te clean/gepolijst. Op een paar nummers gelukkig iets ruwer, bijna à la Kate Bush.

• Leuk
Waarderingen: Jamel
Relatief rustige dag, nog aantal aanvullingen op reeds genoemde albums:
The Bros Landreth - Dog Ear [roots rock]
Celeste - Woman of Faces [soul]
Kelsea Ballerini - Mount Pleasant [pop, country]
Tiberius - Troubadour [alt rock]
Matt Pryor - The Salton Sea [rock]
reno plum - patching [folk rock]
Anna Wydra - Lonely Motherfucker [rock pop]

NF ook met een nieuwe EP vandaag, maar is niet heel erg goed. Prima achtergrondmuziek, maar geen breakthrough moment... De nieuwe van Celeste weer mooi op niveau! Could Be Machine wel lekkere change of pace, die kant mag ze vaker eens opgaan van mij.

Laatst bewerkt:

Users who are viewing this thread