En deel 2 van mijn bijdrage met een op het laatste moment toevoeging van Hundreds Of Au:
Hundreds Of Au – Life In Parallel: Screamoband uit New York die bestaat uit ex-leden van Hell Mary, The Assistant, You and I, The Banner, Pellinore, Capacities, Estella en meer. Hun 5e album alweer en ook deze bestaat uit opzwepende melodieën en onsamenhangende chaos: screamo dus. In het eerste geweldige nummer
‘Life In Parallel’ horen we Geoff Rickly van Thursday. Andere heerlijke nummers:
‘Scorched Earth Harvest’,
‘Endless Beige’,
‘Bluejay’ en
‘Waves of Piety’.
Spaceface – Lunar Manor: Spaceface is een psychedelische rockband uit Memphis met 2 ex-leden van The Flaming Lips. In hun muziek maken ze onder andere gebruik van aparte soundscapes, zoals op
‘Everything Is Money’ en
‘Wonder About You’. Ondanks dat kabbelt de plaat mij te veel voort. Verder is het wel jammer van het verkrachten van
‘Bittersweet Symphony’ van The Verve.
Sugar Spine – Violent Heaven (EP): Deze hardcore-infused metalcore uit Sydney is mij te heftig. Het enige nummer dat mij nog enigszins kan boeien is
‘To Fade Quietly’ .
Superchunk – Songs in the Key of Yikes: Superchunk is een Amerikaanse indierockband uit Chapel Hill. Ze bestaan al sinds 1989 en hebben inmiddels 12 studioalbums uitgebracht. Dit is hun 13e en het schurkt ook wel een beetje tegen punkrock aan. Hun inspiratie halen ze uit bands als Buzzcocks, Sonic Youth, Dinosaur Jr. en Hüsker Dü om maar wat namen te noemen. Ik vind vooral
‘Bruised Lung’,
‘No Hope’ en
‘Train On Fire’ zeer aangenaam.
Teenage Dads – My Memento (EP): Teenage Dads is een Australische indierock/indiepopband en staat bekend om hun zonnige en zomerse indierockliedjes, zoals bijvoorbeeld
‘Fire Fire’ en
‘Tidal Waves’. Een beetje als Hockey Dad en Circa Waves.
The Goo Goo Dolls - Summer Anthem (EP):
‘Iris’ is by far het meest bekende en beluisterde nummer van deze alternatieve rockband/poprockers. Geen enkel nummer van The Goo Goo Dolls zal daarbij in de buurt gaan komen, maar dat maakt niet uit want het is ondertussen ook wel een beetje uitgekauwd. Nu komen ze dan met de EP. En daar staan best aardige nummers op, zoals
‘Ocean’,
‘Nothing Lasts Forever’ en
‘Misery’. Al met al vind ik het geen verkeerde EP
.
The Planet Smashers – On the Dancefloor: “Kings Of Ska(punk)" uit Montreal. Al bezig sinds 1994 met hun aanstekelijke popmelodieën en swingende blazersriffs. Dit is hun eerste album sinds 2019 en aanstekelijk is het zeker met nummers als
‘Wasted Tomorrows’,
‘Things You Do’,
‘Torpedo’,
‘Lies’ en
‘Wiping Out’. Daar kan wel een aardig feestje op gebouwd worden op elk willekeurig festival.
The Stargazer Lilies - Love Pedals: De New Yorkse band Stargazer Lilies maakt muziek met zware gitaren, minimalistische, dromerige zang van Kim Field en heerlijke baslijnen. Het is een combi van shoegaze, new wave en psychrock.
‘Ambient Light’,
‘By Your Side’,
‘Trans Med’ en
‘Hold Tight’ zijn daar prachtige voorbeelden van. Dit is een heel prettig album.
The World is a Beautiful Place & I Am No Longer Afraid to Die - Dreams of Being Dust: TWIABP is een emo/indierockband uit Willimantic. Ze zijn inmiddels toe aan hun 5e full album en het is een verdomd goede plaat met een variëteit aan stijlen. Direct met
‘Dimmed Sun’ wordt de toon gezet.
‘Se Sufre Pero Se Goza’ is heerlijk emo.
‘No Pilgrim’ is vervolgens lekker loom. Verder vind ik
‘Captagon’,
‘Dissolving’ en
‘Reject All And Submit’ erg prettige nummers. Deze plaat verveelt eigenlijk nergens.
Three Days Grace – Alienation: Deze Canadese rockband is al 28 jaar bezig en dit is hun 8e studioplaat. Het is geen wereldschokkende plaat en het is wellicht een dooddoener, maar er zijn er zoveel vergelijkbare in dit genre. Tuurlijk is het wel luisterwaardig en vooral
‘Dominate’,
‘Mayday’,
‘In Cold Blood’ en
‘The Power’ vind ik wel fijne nummers.
Water From Your Eyes - It's A Beautiful Place: Water From Your Eyes is een experimenteel rockduo uit New York. De twee maken experimentele muziek met indierock en postpunk-invloeden, minimalistische zang en korte heftige instrumentale intermezzo’s, zoals in
‘Life Signs’,
‘Born 2’ en vooral
‘Playing Classics’. Enig smetje: op 10 nummers 1 prelude en 2 interludes en 1 postlude, maar verder ben ik wel onder de indruk van deze plaat.
We Came As Romans – All Is Beautiful... Because We're Doomed: Deze post-hardcore/metalcore mannen in 2012 in Trix gezien samen met Alesana en Iwrestledabearonce. Ik vond ze niet perse verkeerd en ook dit album klinkt grandioos en dan met name
‘Bad Luck’,
‘Lake Of Fire’,
‘One By One’,
‘Where Did You Go?’, ‘Knowing Pain’ en
‘Because We’re Doomed’.
Winter – Adult Romantix: Samira Winter is opgegroeid in Curitiba en LA en maakt dromerige indierock met een vleugje shoegaze. Ik vind dit een heel plezierig album met voor mij als favorieten
‘Just Like A Flower’,
‘Misery’,
‘Sometimes I Think About Death’,
‘Without You’ en
‘Candy #9’.
Wolf Alice – The Clearing: Indierock/dreampop uit Londen rondom zangeres en oprichter Ellie Rowsell. The Clearing is hun 4e studioalbum en daarop wordt af en toe teruggegrepen naar rock uit de jaren 70 en funky pianomuziek. Ik vind het een teleurstellend album. Om met de woorden van
@elo te spreken: “gaaaap “. Eigenlijk vind ik alleen
‘White Horses’ enigszins de moeite waard.
Wreck and Reference - Stay Calm: Wreck and Reference is een zeer experimentele en raadselachtige tweemansband uit LA. De muziek die ze maken is een combi van noiserock, post-hardcore, post-metal en doomy shoegaze. En ze doen het allemaal zonder snaarinstrumenten: alle geluiden worden gemaakt met drums, zang/schreeuw en een sampler. Gedurende de 9 nummers kun je eigenlijk niet ‘rustig blijven’. Toppers wat mij betreft:
‘Burning’,
‘A Cure’,
‘Dogtracking’,
‘The Flood’ en
‘Be Careful’.
Mijn albums van deze week: Deftones – Private Music en The Stargazer Lilies - Love Pedals