En deel 2:
Motion City Soundtrack – The Same Old Wasted Wonderful World: Motion City Soundtrack is een pop-punk band uit Minneapolis, 28 jaar bezig en dit is ‘pas’ hun 7e studioalbum. Motion City Soundtrack werd bekend tijdens de hoogtijdagen van de emo-beweging in de jaren 2000.
‘She’s Afraid’, Particle Physiss’,‘ Your Days Are Numbered’ en
‘Things Like This’ vind ik het meest prettig om naar te luisteren.
Nation of Language – Dance Called Memory: Synth-gedreven new wave, post-punk en shoegaze uit Brooklyn. Ook van deze band het 4e album en ook deze klinkt niet onaardig. Niet perse mijn ding, maar
‘In Another Life’ en
‘I’m Not Ready For The Change’ zijn best aangename nummers.
Native Sun – Concrete Language: Native Sun uit New York combineert de rauwe energie van vroege punk en garagerock. Ik hou hier wel van. De stem van Danny Gomez past ook perfect bij de muziek. Een prima debuutplaat van deze band.
‘Down My Line’,
‘This Mess’,
‘Adam’,
‘Go Out And Play’ en
‘No’ zijn de lekkerste nummers.
NewDad – Altar: Deze indierockband uit Galway timmert al een paar jaar aan de weg en ik heb ze op Pukkelpop en Loose Ends gezien. Het blijft een prima band. En ook hun tweede album is gewoon erg goed. Opener
‘Other Side’,
‘Roobosh’,
‘Entertainer’,
‘Mr Cold Embrace’ en
‘Vertigo’ vind ik de leukste nummers. Een prima opvolger van Madra.
pôt-pot – Warsaw 480km: pôt-pot uit Cork/Lissabon is geïnspireerd door psych- en krautrockbands als Neu!, CAN, Spacemen 3. Dit is hun debuutalbum en deze bevalt mij wel: af en toe bluesy, af en toe postpunkinvloeden, experimenteel, pulserende drums…. Vooral
‘Sextape’,
‘I Am’,
‘Can’t Handle It’ en
‘Hot Scene’ vind ik erg goed.
Public Opinion – Perpetual Motion Machine (EP): Public Opinion is een punkrockband met invloeden uit hardcore en garagerock uit Denver. Na een EP en een album nu weer een EP. Niet heel spannend, 3 nummers, waarvan ik
‘Laughing Academy’ de leukste vind. Waarschijnlijk ook omdat dit samen met Drug Church is.
The Happy Fits – Lovesick: Het eerste album van deze band in meer dan 3 jaar en de eerste zonder oprichter Ross Monteith en met gitaristen Nico Rose en Raina Mullen. Dit album is heel afwisselend: rustige nummers, rock-'n-roll, aanstekelijke popliedjes en enorm orkestraal. 15 nummers maar liefst.
‘Do You See Me?’,
‘The Nerve’ en
‘Superior’ vind ik de meest luisterwaardige. Af en toe hoor ik ABBA in nummers. Tsja.
The Oxys – Casting Pearls Before Swine: The Oxys is een punkrockband uit Austin. De band staat bekend om zijn snot punk (wtf is dat?), power pop en late jaren '70 rock. Op dit 3e album rammen ze erin 28 minuten 10 nummers doorheen. Het zijn wel pakkende nummers. Mijn favorieten:
‘Poison Apple’,
‘Long Shadows’,
‘Idiot Box’ en
‘Not Gonna Die’.
Total Wife – Come Back Down: Total Wife is het in Nashville gevestigde project van Luna Kupper en Ash Richter. Erg lekkere experimentele shoegaze vol aparte wendingen. Geen standaard shoegaze-cliché plaat. Als je het hebt gehad met shoegaze, zou ik toch deze eens proberen.
‘Peaches’,
‘Naoisa’,
‘Second Spring’,
‘Chloe’ en
‘Still Asleep’ zijn bijvoorbeeld heerlijke nummers.
TRSH - String Theory: TRSH is een band uit Springfield, dat bekend staat om hun fusie van punk en midwest emo. Dit is hun 2e album. Het schurkt tegen screamo aan en daar houd ik wel van. Hun doorbraak hit was de single ‘Dad Rock’. Dit is in dit genre best een aardige plaat, met voor mij
‘The Brozone’, ‘
Stained With T’s’
,’Dusty’ en
‘Fremont Hills’ als beste nummers.
Vanna - Time Is Violence (EP): Deze posthardcoreband uit Boston is in 2017 gestopt, maar brengen nu weer een comeback EP uit met 4 typische Vanna-nummers. ‘
Quiet Place’ vind ik de meest aangename.
Wednesday – Bleeds: Deze alternatieve rockband uit Asheville zag ik ooit in een propvolle Witloofbar en was direct onder de indruk. Wat een leuke band. En net als voorganger is dit ook weer een mooie plaat, waarbij ik
‘Reality TV Argument Bleeds’,
‘Candy Breath’,
‘Wasp’ en
‘Bitter Everyday’ het leukst vind.
we.own.the.sky - In Your Absence: Instrumentale, progressieve postrock uit Athene. Dit is hun 3e album en de eerste sinds 2019. Voor mij niet het album van deze week
@B0G5, maar wel een van de betere. Ik vind met name
‘The Urge To Prey’,
‘Swarm’,
‘Eclipse’,
‘Liminal Space’ en
‘Silhouette (met stiekem toch een beetje zang)’ erg goed.
Mijn favoriete album van deze serie is een lastige keuze, maar ik ga toch voor Total Wife – Come Back Down