Album releases 2025

• Onderwerp starter Onderwerp starter Brian
  • Startdatum Startdatum
Nyxy Nyx - Cult Classics vol. I (sludge-pop/slowcore)
Art Trip and the Static Sound - Cassette (psych-punk)
Dancer - More or Less (art-rock/post-punk)
Lastelle - Exist vol II EP (post-hardcore)

Laatst bewerkt:
Toppers van de dag zijn voorlopig Maruja (gaat meedoen om AOTY bij mij) en Legss is ook een zeer aangename kennismaking. Bijvoorbeeld een nummer als 'Eversince' bouwt heerlijk op.

Ik lees al een tijdje mee en ben altijd heel blij met de lijstjes die hier voorbij komen. Dus hierbij doe ik ook eens een duit in het zakje.
Silky Roads - Wallflower (Electro-funk-pop) voor de fans van Parcels

• Leuk
Waarderingen: The_mindsweep
Ik lees al een tijdje mee en ben altijd heel blij met de lijstjes die hier voorbij komen. Dus hierbij doe ik ook eens een duit in het zakje.
Silky Roads - Wallflower (Electro-funk-pop) voor de fans van Parcels
Parcels hebben vandaag ook een nieuwe uit genaamd LOVED

• Leuk
Waarderingen: alsnog
Ook tijd gehad om het allemaal eens te noteren. Geen idee hoe jullie aan zulke korte lijstjes komen. Maruja is fantastisch, Robin Kester is erg sterk, snuggle is een heel erg fijn album om op te zetten. Ook blij met LÜT. (samenwerking met de drummer van Die Ärzte ook, tof voor zo'n kleine band). En even, hoe houdt die Marshall Allen het vol om op die leeftijd nog zo zijn ding te doen?

Acopia - Blush Response (dreampop, indierock)
Algernon Cadwallader - Trying Not To Have A Thought (emo, mathrock)
Anika Nilles - False Truth (progressieve pop, jazz)
Arjen Anthony Lucassen - Songs No One Will Hear (progressieve rock)
Beharie - When the Silence Gets Too Loud (soul, R&B)
Between the Buried and Me - The Blue Nowhere (progressieve metal)
Camilla Sparksss - ICU RUN (hip-hop, pop, darkwave, industrieel)
Dance Gavin Dance - Pantheon (swancore, mathrock)
Der Weg Einer Freiheit - Innern (atmosferische blackmetal, post-blackmetal)
Guerilla Toss - You're Weird Now (neo-psychedelica, artpunk)
Hockey Dad - The Clip (indierock, powerpop)
Jane Remover - Dreamflasher (experimentele hip-hop)
Jo Quail - Notan (cello, ambient, industrieel)
Jornada del Muerto, Alas & Karnabahr - 3-Way Split (EP) (blackened screamo)
Josh Ritter- I Believe in You, My Honeydew (folkrock)
LÜT - LÜT (punk)
Marshall Allen & the Ade Ilu Ensemble - The Omniverse Oriki (freejazz, avant-garde)
Maruja - Pain to Power (post-punk, jazzrock)
Nashville Pussy - Pleased to Eat You (punkrock, psychobilly)
Raven Black - Black Sonata (theatermetal)
Robin Kester - Dark Sky Reserve (donkere pop)
Sangre de Muerdago - O Xardin (neofolk)
Shuteen Erdenebaatar & Nils Kugelmann - Under the Same Stars (jazz)
Slomatics - Atomicult (stonermetal)
snuggle - Goodbyehouse (dreampop, indiepop)
Spidergawd - From Eight to Infinity (From 8 to ∞) (hardrock)
The Rasmus - Weirdo (alternatieve rock)
Tomas Fujiwara - Dream Up (avant-gardejazz)
Venera - Exinfinite (post-industrieel)
Zero Bats - Machine (EP) (wave, synthpunk)

Laatst bewerkt:
Hoe is de nieuwe David Byrne hier bij iedereen gevallen??

Ik heb altijd al wel meer liefde voor zijn Talking Heads repertoire gehad maar ik kom hier nu eigenlijk amper doorheen. Zo’n nummer als Moisturizer Thing, mijn god, wel heel veel flauwe gekkigheid bij elkaar. Die lichtheid helpt ook niet echt verbloemen dat Byrne regelmatig niet over het allerprettigste stemgeluid beschikt… 🙉

Venera - Exinfinite (post-industrieel)
Hele goede plaat dit. Het is een zijproject van Munky de gitarist van Korn maar volledig elektronisch doet wat denken aan Perturbator & Front Line Assembly. Het grootste deel is instrumentaal maar op de 3 tracks met vocals kunnen de guests wel tellen met FKA Twigs , Chelsea Wolfe & Dis Fig .

Slomatics - Atomicult (stonermetal)
Ook een goede plaat deze.

Hele goede plaat dit. Het is een zijproject van Munky de gitarist van Korn maar volledig elektronisch doet wat denken aan Perturbator & Front Line Assembly. Het grootste deel is instrumentaal maar op de 3 tracks met vocals kunnen de guests wel tellen met FKA Twigs , Chelsea Wolfe & Dis Fig .

Ook een goede plaat deze.
Die tweede kan ik mij bij aansluiten, die eerste gaat hier ook gelijk maar eens aan dan

• Leuk
Waarderingen: johanra
Eindelijk het nieuwe 21Pilots album eens kunnen beluisteren op het werk en moet zeggen dat het wel mijn ding is. Soms wat te "gemakkelijk" naar mijn smaak, maar in vergelijking met het nieuwe album van mgk nemen zij toch duidelijk de bovenhand!

• Leuk
Waarderingen: festibob
Eindelijk het nieuwe 21Pilots album eens kunnen beluisteren op het werk en moet zeggen dat het wel mijn ding is. Soms wat te "gemakkelijk" naar mijn smaak, maar in vergelijking met het nieuwe album van mgk nemen zij toch duidelijk de bovenhand!
Vind er wel wat aardige nummers op staan (Garbage, The Contract, Days Lie Dormant), maar over het algemeen wordt het nergens héél erg spannend. Helaas heb ik dit altijd wel met 21 Pilots, steevast een paar leuke tracks op een album, maar over de hele linie te mager om me echt te overtuigen.

Vind er wel wat aardige nummers op staan (Garbage, The Contract, Days Lie Dormant), maar over het algemeen wordt het nergens héél erg spannend. Helaas heb ik dit altijd wel met 21 Pilots, steevast een paar leuke tracks op een album, maar over de hele linie te mager om me echt te overtuigen.
Hetzelfde gevoel. Voor mij springt het openingsnummer City Walls er meteen uit. Erna kabbelt het wat voort, maar is gelukkig wel gevarieerd genoeg om enigszins te blijven boeien

nog eentje van vorige week: Yoo Doo Right, Population II & Nolan Potter - Yoo II
Experimental rockers Yoo Doo Right (Montréal, QC) team up with multi-instrumentalist virtuoso, Nolan Potter (Austin, TX) and psychedelic rock trio Population II (Montréal, QC) to record a one-of-a-kind long-player meshing elements from krautrock, free jazz, and noise.

Gaat ie weer

Wednesday - Bleeds [indie rock]
Lola Young - I'm Only F**king Myself [pop]
Múm - History Of Silence [indietronica]
Boo Boos - The Toughest Bitch I Know [indie rock]
The Divine Comedy - Rainy Sunday Afternoon [baroque pop]
Briscoe - Heat Of July [folk]
Sam Shackleton - Scottisch Cowboy Ballads & Early American Folk Songs [gaelic folk]
Bones Owens - Best Western [roots rock]
GANS - Good for the Soul [post punk]
Lera Lynn - Comic Book Cowboy [americana noir]
NewDad - Altar [indie rock]
Babes In Canyon - The New Loud [indie pop]
Black Lips - Season of the Peach [garage rock]
Wicca Phase Springs Eternal - Mossy Oak Shadow [alt country]
Winter McQuinn - Where Are We Now? [psych country]
Motion City Soundtrack - The Same Old Wasted Wonderful World [pop punk rock]
Jordan Patterson - The Hermit [alt folk pop]
Lawn - God Made The Highway [rock]
Bones Shredder - Morbid Little Thing [rock]