Album releases 2025

• Onderwerp starter Onderwerp starter Brian
  • Startdatum Startdatum
Die van Weval klinkt zeker lekker, Suede ook (al hoeft van mij niet ieder nummer op plaat over te komen als een nieuw episch einde van een 3 uur durende stadionrockshow; wat dat betreft vind ik Suede nog wat fijner als liveband, waar die constante energie wel heel aanstekelijk werkt).

Maar de reacties op Big Thief vind ik hier wel wat lauw? Sowieso een band om wat vaker aan te hebben staan om te horen wat de muziek uiteindelijk echt met je doet, maar vooralsnog lijkt deze plaat mij niet onder te doen voor de voorgangers.
Het ding met Big Thief is, het is een band die qua genre en qua sound eigenlijk veel boxjes aanvinkt die rationeel heel goed in mijn straatje passen, maar het wil gewoon niet. Ik kan niet zeggen dat ik het een slecht album vind, absoluut niet(zeker na 2e keer luisteren), maar voor mij werkt het gewoon net niet.

• Leuk
Waarderingen: Davidd en Matthijs
Weval wel aardig, maar niet heel spannend wat mij betreft.
De nieuwe Blood Orange maakt bij mij wel indruk, met Thinking clean en Mind Loaded(wauw!) als absolute uitschieters.
Merk wel dat ik wat tijd tekort kom om alles echt bij te houden. Verder kijk ik wel heel erg uit naar de nieuwe platen van Tame Impala en the Last Dinner Party.

• Leuk
Waarderingen: spongebobsong
Vind die van Big Thief ook best sterk! Alleen bij mij is het dan weer zo dat ik niet zo gek veel eerder werk heb beluisterd. Vond het live wel fijn, maar denk dat ik als ik te veel naar die eerdere albums luister dat het wat gezapig wordt.

Hier ook wel fan van het nieuwe Big Thief album. Klinkt goed, misschien wel sterker dan de vorige met die lange naam (New Dragon nog wat?)

• Leuk
Waarderingen: BeWario
Voor mij favorieten van afgelopen vrijdag tot nu toe:

Shallowater - God's Gonna Give You a Million Dollars: Slowcore, heel geduldige opbouw in veel van de nummers maar daardoor komen de hardere explosievere stukken nog beter binnen. Gelijk een van mijn favoriete albums dit jaar.

Lucrecia Dalt - A Danger to Ourselves: Net zoals haar vorige album weer fantastische gekke en supermooie art pop

Fleshwater - 2000: In Search of the Endless Sky: Deze stijl metal doet me normaal gesproken niet heel veel, de nieuwe Deftones klikte ook niet helemaal voor mij, maar deze band pakt me wel echt weer. Net zo goed als hun vorige album en hopelijk blijven ze zo doorgaan!

Nieuwe Big Thief vond ik ook erg mooi klinken maar moet ik toch nog wat vaker luisteren denk ik voordat die helemaal aankomt

Algernon Cadwallader - Trying Not To Have A Thought (Emo/Math Rock)
Lorna Shore - I Feel The Everblack Festering Within Me(Symphonic Deathcore)
Between The Buried And Me - The Blue Nowhere(Progressive Metal)
Spite House - Desertion (Punk-Rock)
saturdays at your place - these things happen(Emo/
Punk)
Silverstein - Pink Moon(Post-Hardcore/Emo)

Aanvullend.

Maruja - Pain to Power [jazz rock]
King Princess - Girl Violence [pop]
Fruit Bats - Baby Man [folk]
Twenty One Pilots - Breach [electro pop rock]
Laveda - Love, Darla [indie rock]
Carson McHone - Pentimento [folk]
Liquid Mike - Hell Is An Airport [alt rock]
Asher White - 8 Tips For Full Catastrophe Living [alt indie]
Robin Kester - Dark Sky Reverse [pop noir]
Mud Grief - Mud Grief [alt rock]
The Chameleons - Arctic Moon [brit pop]
Ed Sheeran - Play [pop]
Legss - Unreal [indie rock]
Hazlett - last night you said you missed me [folk]
Ruston Kelly - Pale, Through The Window [alt country]
Imaginary People - Alibi [indie roots]
Bass Drum Of Death - Six [garage punk]
Ariel Pink - With You Every Night [indie]
Whitney K - Bubble [alt country]
Will Paquin - Hahaha [indie rock]
Guerilla Toss - You're Weird Now [pop rock]
snuggle - Goodbyehouse [dreampop]
Gruff Rhys - Dim Probs [indie]

• Leuk
Waarderingen: alsnog
Algernon Cadwallader - Trying Not To Have A Thought (Emo/Math Rock)
Lorna Shore - I Feel The Everblack Festering Within Me(Symphonic Deathcore)
Between The Buried And Me - The Blue Nowhere(Progressive Metal)
Spite House - Desertion (Punk-Rock)
saturdays at your place - these things happen(Emo/
Punk)
Silverstein - Pink Moon(Post-Hardcore/Emo)
Dit zo'n beetje plus Dance Gavin Dance voor mij vandaag!

Aantal grote releases maar zo op het oog zit er niet zoveel bij voor mij deze week.

Ik zit nog steeds een beetje vast in Weval. Krijg die plaat niet van de speler af deze week. (oke, alleen om hem om te draaien.)

• Leuk
Waarderingen: StevieU2
Enige dingen waarmee ik mij vandaag ga bezighouden:
Twenty One Pilots - Breach [rock, pop, post-punk, emo, ???]
Chaeyoung - LIL FANTASY vol. 1 [bedroom pop, k-pop]

Zeer positief over beide, zelfs zonder mijn roze fanbril op. Dingen als Maruja en King Princess zullen moeten wachten tot volgende week.

• Leuk
Waarderingen: NoLifeIzegem en Fluxion
Barrens - Corpse Lights (Post-Rock/Metal - Pelagic Records)
Spidergawd - From Eight To Infinity (Heavy Rock met Stoner/Grunge invloeden)

Laatst bewerkt:
  • Geweldig
Waarderingen: Dr. Hannibal
In verband met ontbreken van wifi hier, deze week helaas geen bijdrage van mij. Had gehoopt iig Maruja goed te beluisteren.

• Verdrietig
Waarderingen: B0G5
Check vandaag zeker de nieuwe Der Weg Einer Freiheit als je van prachtig gecomponeerde post-black metal houdt. Ik heb hem gisteravond al twee keer zitten luisteren en is het voor mij absoluut één van de kandidaten voor AOTY.

• Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal en johanra
Yong Yello - Bennie & De Banaliteit van het Bestaan

Blijft een meesterlijke rapper/verhalenverteller. Net als de debuutplaat weer eentje vol parels, diepe lagen en rake teksten. ❤️

• Leuk
Waarderingen: submarine en johanra
Silverstein is weer goed hoor! Precies de stijl waar ik van hou.

Ergens wel jammer dat er al 3 van de 8 nummers uit waren, dan voelt het toch een beetje minimaal aan vandaag. Eerder dit jaar brachten ze Antibloom uit, die ik zelfs nog een tandje beter vind. Ik snap de strategie wel van 2 korte albums uitbrengen binnen een half jaar, maar als dit gewoon 1 langer album was geweest, dan was dat écht een parel geweest.

Users who are viewing this thread