Ik ben verder ook wel benieuwd naar je verdere voorkeuren. Ik bedoel dat zeker niet bashend of iets dergelijks. Maar de VVD is toch eigenlijk niet meer liberaal te noemen, maar veel eerder rechts?Eerlijk gezegd weet ik eigenlijk niet waar we het dan zo over oneens zijn. Het staat je overigens vrij om haar naam te verbasteren, en je houd het ook nog best netjes, dus ik neem er absoluut geen aanstoot aan, maar ik geef enkel aan dat ik het, hier op het forum, eigenlijk onnodig vind. Be the bigger person zou ik zeggen. Maar goed, als het oplucht, lekker doen hoor.
Wat betreft dat liegen, ook daar geef ik je geen ongelijk in. Ik denk echter dat dit over het hele spectrum, bij alle politici van links naar rechts, in meer en mindere mate gebeurt. Het is maar net bij wie je er wel aanstoot aan neemt, en bij wie niet. En het is niet zo dat ik het accepteer onder de noemer "ja maar zij doen het ook", het blijft een enorm zwaktebod. Maar om het alleen bij Yesilgöz zo aan te stippen vind ik te selectief. Al ben ik natuurlijk ook gekleurd hierin als VVD'er.
Verder moeten we zeker van populistische politiek en politici af, alleen denk ik dat er nogal wat mensen in de rij staan waar ik dat etiket eerder op zou plakken dan Yesilgöz. Maar inderdaad: als lijsttrekker van de VVD stelt ze mij ook teleur. Maar de VVD is natuurlijk wel meer dan Dilan. We kunnen er de focus op blijven gooien hoe fout hun leidsvrouw is/overkomt, maar de ideologie van die partij maakt dat ze een belangrijke schakel blijven in het coalitie proces, en een belangrijke afgevaardigde vormen voor een hele grote groep rechts georiënteerde mensen. Dermate belangrijk, dat D66 en CDA blijkbaar niet om de VVD heen kunnen, zelfs niet in de wetenschap dat er eerder gebeurde wat je in je side note vermeld...
Misschien dat er met een Karremans of wat anderen in de top 10 nog wel een economisch liberaler beleid wordt voorgestaan (kleinere overheid hoor ik vaker opgedreund worden), maar zeker sinds Rutte weg is, maar eigenlijk al sinds hij er zat, is er toch nog weinig liberaals aan. Hooguit liberaal voor grootverdieners.