Actualiteit

Ik lees dat ze spreekt van etnische profilering, omdat het vaak jongeren met dezelfde achtergrond zijn die gebruik maken van de fatbike. Ik vraag me alleen af of ze daarmee niet zelf profileert. Zie er idd redelijk veel Marokkaans ogende jongeren op fietsen, maar verder ook mensen van allerlei pluimage en - voor de aard en look van het vervoermiddel - ook verrassend wat oudere (witte) mensen 😅
Ja, etnische profilering is natuurlijk een heel kwalijk iets. Maar dit is misschien niet echt de way to go om dat te bestrijden..

Nee, dit is op z'n zachtst gezegd niet zo slim. Maar goed. Als één domme of onhandige uitspraak geen reden meer is om een partij tof te vinden dan blijft er weinig over.

Nee, dit is op z'n zachtst gezegd niet zo slim. Maar goed. Als één domme of onhandige uitspraak geen reden meer is om een partij tof te vinden dan blijft er weinig over.
Ik kan in België eigenlijk niet echt een politieke partij vinden die ik tof vind.

Ondertussen gaat het er in Den Haag om spannen vandaag; wordt Femke Wiersma's droom van nóg veel meer mest in de Nederlandse sloten dan eindelijk werkelijkheid of wordt deze sloopkogel nu toch eindelijk eens uit dit dubbeldemissionaire rampkabinet gezet? 😅

Ondertussen gaat het er in Den Haag om spannen vandaag; wordt Femke Wiersma's droom van nóg veel meer mest in de Nederlandse sloten dan eindelijk werkelijkheid of wordt deze sloopkogel nu toch eindelijk eens uit dit dubbeldemissionaire rampkabinet gezet? 😅
Zou toch wat zijn, dat je als VVD zonder mandaat blijft zitten als enige partij in een tripel-demissionair kabinet? Kunnen we dan niet per direct al mensen van D66/CDA gaan installeren ter vervanging?

Of nog beter, een zakenkabinet? Met daadwerkelijke experts op hun gebieden? Zodat we tenminste wel een keer luisteren naar wat goed zou werken? 🙊

• 100
Waarderingen: AngieH
Zij er nog meer mensen die aan het genieten zijn van de live radio op tv van Serious request 3fm? Mijn tv staat in ieder geval weer continue aan op 3FM.

Blijft toch een sweetspot voor mij, dat samenhorigheidsgevoel en radio/tv.

• Leuk
Waarderingen: MarkvD
Zij er nog meer mensen die aan het genieten zijn van de live radio op tv van Serious request 3fm? Mijn tv staat in ieder geval weer continue aan op 3FM.

Ikzelf krijg in Maastricht vrij weinig mee, maar mijn Bossche familie zit er echt vol in. Echt tof om te horen hoe die stad dit initiatief heeft omarmd en er vol voor gaat.

Ik kan er ook altijd wel van genieten en laat ook elk jaar wel een traantje door alle ingrijpende verhalen. En besef even al bijna 12,5 miljoen, bizar! Soms lijkt het in dit lang wel alsof we allemaal een verschrikkelijke hekel aan elkaar hebben maar uiteindelijk als het moet zijn we er met ons allen!

• Leuk
Waarderingen: Davidd
Ja en het blijft mooi om te zien hoe er zoveel verschillende generaties aanwezig zijn op zo'n plein, van baby tot bejaarde, en allemaal genieten van muziek! Laat altijd mooi zien hoe goed muziek mensen kan verbinden

Heb het ook vrij veel gevolgd deze week. Vanmorgen ook met tranen in de ogen zitten luisteren naar het meisje dat vertelde over haar zeldzame aandoening. Voor haar was eigenlijk weinig perspectief, maar ze zette zich in voor de andere kinderen, zodat zij wel de hulp kunnen krijgen die nodig is. Heel ontroerend.

De komende twee dagen gaat toch wel duidelijk worden wat de nieuwe coalitie gaat worden, lijkt me.

Wat denken jullie, met of zonder JA21?

Ik denk dat het een minderheidscoalitie gaat worden, omdat D66 met de gebeurtenissen in de VS (Venezuela, ICE die een protesterende moeder in het gezicht doodschiet) toch wel het momentum meeheeft om een ferm veto uit te spreken tegen JA21, die Trump in het (recente) verleden toch wat teveel hebben bejubeld (Trump was de "morele" winnaar van de verkiezingen in 2020, JA21 wil een 'ministerie van overheidsefficiëntie a la DOGE etc).

De komende twee dagen gaat toch wel duidelijk worden wat de nieuwe coalitie gaat worden, lijkt me.

Wat denken jullie, met of zonder JA21?

Ik denk dat het een minderheidscoalitie gaat worden, omdat D66 met de gebeurtenissen in de VS (Venezuela, ICE die een protesterende moeder in het gezicht doodschiet) toch wel het momentum meeheeft om een ferm veto uit te spreken tegen JA21, die Trump in het (recente) verleden toch wat teveel hebben bejubeld (Trump was de "morele" winnaar van de verkiezingen in 2020, JA21 wil een 'ministerie van overheidsefficiëntie a la DOGE etc).
Ik ben al te vaak tegen de lamp gelopen met deze uitspraak, maar "ik kan het me echt niet voorstellen" (dat ze JA21 formeel erbij pakken). Ik verwacht dat ze voor de minderheidsvariant gaan opteren met een lulkoek verhaal dat we het "allemaal samen moeten doen". De vraag is dan of we in 2026 of 2027 weer verkiezingen hebben.

Met die megalomane idioot in de VS maakt het misschien ook niet meer zo heel veel uit wat we hier doen.

Ik ben al te vaak tegen de lamp gelopen met deze uitspraak, maar "ik kan het me echt niet voorstellen" (dat ze JA21 formeel erbij pakken). Ik verwacht dat ze voor de minderheidsvariant gaan opteren met een lulkoek verhaal dat we het "allemaal samen moeten doen". De vraag is dan of we in 2026 of 2027 weer verkiezingen hebben.

Met die megalomane idioot in de VS maakt het misschien ook niet meer zo heel veel uit wat we hier doen.
Eens met het lulkoekverhaal. Wat betreft de 'maga'lomane idioot: Jetten laat toch wel blijken de internationale rechtsorde te willen handhaven/de toestanden in Venezuela te veroordelen, waar Bontebal en Yesilgöz eigenlijk nu al laten doorschemeren de acties van Trump niet meteen te willen veroordelen. De Rutte-aanpak dus. Met Eerdmans erbij ben je dan wel heel erg in je uppie, terwijl Trump letterlijk aan de poorten van Groenland staat te rammelen...

Eens met het lulkoekverhaal. Wat betreft de 'maga'lomane idioot: Jetten laat toch wel blijken de internationale rechtsorde te willen handhaven/de toestanden in Venezuela te veroordelen, waar Bontebal en Yesilgöz eigenlijk nu al laten doorschemeren de acties van Trump niet meteen te willen veroordelen. De Rutte-aanpak dus. Met Eerdmans erbij ben je dan wel heel erg in je uppie, terwijl Trump letterlijk aan de poorten van Groenland staat te rammelen...
Ja, dat verbaasde me wel enigszins (van Jetten). Die leek in alles toch wel de nieuwe Teflon Mark te willen worden.

Wat ook wel een enge gedachte is, is dat de tekst "volgens de Amerikaanse regering" (deze in het kader van die ICE moordenaar), tegenwoordig dezelfde waarde heeft als "Poetin zegt" "Netanyahu zegt", "Kim Jong Un zegt", "[insert random totalitair leider, al dan niet met markante snor] zegt".

Ja.. en dat we het einde van de NAVO gewoon binnen korte termijn tegemoet kunnen gaan zien. Absurde tijden.

Ja.. en dat we het einde van de NAVO gewoon binnen korte termijn tegemoet kunnen gaan zien. Absurde tijden.
Ja, nog los van de vraag wat de NAVO waard is met een ongeleid projectiel als de VS. In die zin kun je met Rusland en China nog beter om tafel zitten.

Laatst bewerkt:
Ja, nog los van de vraag wat de NAVO waard is met een ongeleid projectiel in de VS. In die zin kun je met Rusland en China nog beter om tafel zitten.
Kijk dat kan je van Kim Jong Un niet zeggen, dat het een ongeleid projectiel is, je weet precies wat je er aan hebt (precies niets)

Ja, nog los van de vraag wat de NAVO waard is met een ongeleid projectiel in de VS. In die zin kun je met Rusland en China nog beter om tafel zitten.
Die constatering an sich is al van de zotte toch, waar zijn we beland 17,5 jaar nadat Obama aantrad en de toekomst zoveel hoopvoller voelde?

• Leuk
Waarderingen: Oasiss

Users who are viewing this thread