Ik zou er niet te hoge verwachtingen van hebben. Het lot van de Gazanen/Palestijnen interesseert hem niet, is al vaak gebleken.Wat wel moet gezegd worden, Trump zit er (voorlopig) duidelijk kort op.
Hij wisselt ook wel lekker constant van standpunt zegTrump heeft weer eens gebeld met Poetin. Wat een zielig mannetje.![]()
'Trump eiste schreeuwend en vloekend dat Zelensky gebied opgeeft'
De Britse krant Financial Times meldt op basis van bronnen dat Trump vrijdag Zelensky vloekend heeft aangespoord om akkoord te gaan met de Russische voorwaarden.nos.nl
Had hem eigenlijk wel hoger in achting qua integriteit dan wat hij de laatste dagen/weken laat zien.Fijn dat naast de VVD nu ook Jetten van de D66 het glashard liegen zich eigen hebben gemaakt. Jetten loog niet dat hij rutte als voorbeeld zag. Bijna herhaling van het Roemer Rutte debat.
![]()
Slechts vier partijen blijven binnen de grenzen van de rechtsstaat, waarschuwt advocatenorde. CDA en D66 doorstaan toets niet volledig
Verkiezingen: Uit de traditionele toets van verkiezingsprogramma’s door de Nederlandse Orde van Advocaten blijkt dat alleen de Partij voor de Dieren (PvdD), GroenLinks-PvdA, Volt en Denk binnen de rechtsstatelijke lijntjes kleuren.www.nrc.nl
Ik zou mijn meestertitel bij het oud vuil mogen gooien als het niet een van die drie wordt.
Exact.De partij waarop hij gaat stemmen, als ik dat zo goed lees.
Het CDA omdat het asielprocedures buiten de EU wil afhandelen – een plan dat strijdig is met het internationale verbod op terugzending van vluchtelingen.
Te verdedigen vind ik het niet, maar met name die van D66 vind ik nog wel een frutsel wat toch niet meer ter sprake zal komen na een eventuele formatie.Ahh... ja dat lijkt dan inderdaad logisch. Had ik kunnen weten...
Ik hecht zelf bepaald geen waarde aan de rechtsstatelijke toets van het NOvA als het aankomt op mijn kiesgedrag. In dit specifieke voorbeeld vind ik zowel de reden van het CDA als D66 voor het 'niet binnen de lijntjes kleuren' echt prima te verdedigen...
Te verdedigen vind ik het niet, maar met name die van D66 vind ik nog wel een frutsel wat toch niet meer ter sprake zal komen na een eventuele formatie.
De reden van het CDA, simpelweg in strijd met het vluchtelingenverdrag, vind ik al kwalijker. Nog los van een het ontbreken van een eerlijk verhaal hoe je eventueel uit dat verdrag wil, is dat gewoon populistisch gezwets om geen kiezers te verliezen aan de nog hardere schreeuwers. Vind het eigenlijk ook best ernstig dat gewoon een dergelijk verdrag met voeten treden eufemistisch als buiten de lijntjes kleuren wordt afgedaan. Niet op de laatste plaats omdat het dus volledig onhaalbare kaarten zijn voor een relatief overzienbare periode
Ben wel benieuwd waarom je dit
"Het CDA omdat het asielprocedures buiten de EU wil afhandelen – een plan dat strijdig is met het internationale verbod op terugzending van vluchtelingen."
verdedigbaar vindt. Dat is het voor mij dan juist weer allesbehalve dus nieuwsgierig naar hoe jij tot die conclusie komt.![]()
Ik wil hier later best nog op ingaan, maar heb nu even geen tijd haha.Die laatste zin klopt natuurlijk als een bus. Maar die veeg ik persoonlijk toch vrij gemakkelijk op de grote hoop. Er wordt straks weer een coalitie gevormd met minimaal 5 partijen, dat zit er gewoon dik in. En dus gaat het ook weer een compromissenfestival worden. Water bij de wijn, bepaalde standpunten opofferen, dat werk. Een partijprogramma is in mijn optiek dan ook meer dan alleen beloftes. Je kunt er ook prima in neerzetten waar je voor staat, ook als dat om staatsrechtelijke redenen of als gevolg van afspraken, akkoorden en verdragen niet of nog niet uitvoerbaar is.
Die van D66 steun ik volledig, maar ik ben dan ook op vrij veel fronten een groot tegenstander van de huidige Wet Bescherming Persoonsgegevens. Daar hebben ons medisch stelsel en met name ons rechtssysteem erg veel hinder van.
Die van het CDA wring inderdaad iets meer. Een standpunt innemen wat ergens botst met het vluchtelingenverdrag maakt het misschien 'populistisch gezwets' in het kader van uitvoerbaarheid, maar dan mag je je toch nog wel uitspreken tegen de onderdelen uit dat verdrag die je tegen staan?
Het eufemisme 'binnen de lijntjes kleuren' heb ik overigens rechtstreeks overgenomen uit de subtitel van het door jou aangehaalde artikel...
Ik wil hier later best nog op ingaan, maar heb nu even geen tijd haha.
(maar ik negeer je niet)
Ik zou zeggen: kijk even Nieuwsuur terug. Vind dit echt volledig uit z'n verband getrokken, maar daar hebben we in Nederland sowieso wel een handje van. Lijkt deze verkiezingen nog erger te zijn dan anders.Wel weer een reden erbij voor mij om niet op een partij als CDA te stemmen:
----------------------
bron: nu.nl
CDA-leider Bontenbal onder vuur wegens standpunt over religieuze scholen
GroenLinks-PvdA, D66 en de VVD uiten kritiek op het standpunt van Henri Bontenbal over religieuze scholen. De CDA-leider zei maandagavond in Nieuwsuur dat religieus onderwijs mag botsen met het grondrecht van gelijkheid. Hij reageerde hiermee op een situatie waarin bijvoorbeeld een reformatorische school relaties tussen homoseksuele jongeren afwijst.
"Een school moet een veilige plek zijn voor álle leerlingen. Dat staat ook in de wet. Het afwijzen van homoseksuele relaties geeft de boodschap dat iemand niet zichzelf mag zijn", schrijft GroenLinks-PvdA-Kamerlid Lisa Westerveld op X.
"Bizar dat Bontenbal voor gereformeerde en islamitische scholen ruimte wil houden om kinderen te leren dat je als homo geen partner mag hebben", schrijft VVD-Kamerlid Bente Becker op X.
----------------------
Jammer dat er trouwens geen kieswijzer is waarin iets meer vragen over cultuur, muziek en onderwijs staan. Kom toch overal een beetje dezelfde vragen tegen.
Dat is wel echt een bizarre uitspraak. School en religie gaat sowieso al heel slecht samen, er is geen enkel geloof dat niet groepen uitsluit en dan ga je dat gif ook nog over kinderen heenspuwen, bah.....Wel weer een reden erbij voor mij om niet op een partij als CDA te stemmen:
----------------------
bron: nu.nl
CDA-leider Bontenbal onder vuur wegens standpunt over religieuze scholen
GroenLinks-PvdA, D66 en de VVD uiten kritiek op het standpunt van Henri Bontenbal over religieuze scholen. De CDA-leider zei maandagavond in Nieuwsuur dat religieus onderwijs mag botsen met het grondrecht van gelijkheid. Hij reageerde hiermee op een situatie waarin bijvoorbeeld een reformatorische school relaties tussen homoseksuele jongeren afwijst.
"Een school moet een veilige plek zijn voor álle leerlingen. Dat staat ook in de wet. Het afwijzen van homoseksuele relaties geeft de boodschap dat iemand niet zichzelf mag zijn", schrijft GroenLinks-PvdA-Kamerlid Lisa Westerveld op X.
"Bizar dat Bontenbal voor gereformeerde en islamitische scholen ruimte wil houden om kinderen te leren dat je als homo geen partner mag hebben", schrijft VVD-Kamerlid Bente Becker op X.
----------------------
Jammer dat er trouwens geen kieswijzer is waarin iets meer vragen over cultuur, muziek en onderwijs staan. Kom toch overal een beetje dezelfde vragen tegen.