Actualiteit

Wat betreft het laatste - en ik moet je de bron hiervoor schuldig blijven, maar heb het gelezen - is ontwikkelingshulp schijnbaar een hot topic geweest in de onderhandeling en wilde de VVD daar vergaand op bezuinigen (en hebben ze daarin niet hun zin gekregen). Ik denk - en dit is dan weer puur mijn eigen vermoeden - dat die naamswijziging een symbolische wijziging is uit de koker uit de VVD die ze in ruil hebben bedongen. Samenwerking klinkt mooi maar dat is denk ik gewoon een staaltje "eigen verantwoordelijkheid". Maar goed; misschien ben ik te cynisch hoor.
Hm, klinkt aannemelijk. Die wijziging zal inderdaad niet zomaar voor de lol zijn gedaan.
In ieder geval mooi om te zien dat Yesilgöz niet in alles haar zin heeft gekregen.

Maar ook D66 heeft toch wel aardig gekregen wat ze wilden, mag je wel concluderen.
Het beeld / de vrees dat het een 'VVD-kabinet' zou gaan worden is in ieder geval toch weer een beetje weggenomen bij mij.
Als ze op die drie onderwerpen (met name Onderwijs voor mij) goed gaan scoren, ben ik al dik tevreden. :)

Laatst bewerkt:
Yesilgöz op defensie is goed voor de sfeer in de ministerraad. De minister van defensie is relatief veel op pad, zeker in deze tijden. Dus dan kan ze er niet bij zijn.
Zo'n ongeleid projectiel op defensie hebben vind ik wat minder om te lachen. Ben benieuwd wanneer we ons voor de eerste keer kunnen ergeren door haar sentiment rondom de hele Palestijnse kwestie.

• Leuk
Waarderingen: AngieH en Dr. Hannibal
Zo'n ongeleid projectiel op defensie hebben vind ik wat minder om te lachen. Ben benieuwd wanneer we ons voor de eerste keer kunnen ergeren door haar sentiment rondom de hele Palestijnse kwestie.
Dat ze een slechte invloed is op welke positie dan ook staat buiten kijf. Vond t wel een geestige observatie verder. Qua beleid en uitspraken zal het eerder om te huilen dan om te lachen zijn helaas.

• Leuk
Waarderingen: AngieH
Ben het met je eens hoor. Vertrouw die vrouw op geen enkele functie, dus ook niet in deze functie (en die van vicepremier). Het feit dat ze de conservatief libertaire Milei (Argentinië) zo waanzinnig inspirerend vindt is veelzeggend. Je wil haar dus eigenlijk niet teveel in het buitenland hebben, maar tegelijkertijd scheelt het ook veel geruzie en potentieel weglopen als zij er niet iedere ministerraad bij is 😅 in een ideale wereld zat Yesilgöz gewoon ergens bij Unilever of Shell en niet in ons kabinet, maar we hebben het er helaas mee te stellen.

Edit; ik werd net bekend met de persoon Jo-Annes de Bat, nieuwe staatssecretaris op EZ & K namens CDA. Een toch wel onverwachte moderne variant op Johannes!

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal
En je kan er goed mee in debat ;)
Michael Keaton Smile GIF

• Haha
Waarderingen: Oasiss
Edit; ik werd net bekend met de persoon Jo-Annes de Bat, nieuwe staatssecretaris op EZ & K namens CDA. Een toch wel onverwachte moderne variant op Johannes!
Hoop maar dat ie er genoeg geld uitsleept dan heb ik voorlopig genoeg te doen.

maar tegelijkertijd scheelt het ook veel geruzie en potentieel weglopen als zij er niet iedere ministerraad bij is
Ik had eigenlijk niet het idee dat zij tijdens Rutte IV zorgde voor geruzie en weglopen in de ministerraad, heb ik iets gemist?

Ik had eigenlijk niet het idee dat zij tijdens Rutte IV zorgde voor geruzie en weglopen in de ministerraad, heb ik iets gemist?
Kennelijk? Er zijn tijdens Rutte IV (al dan niet demissionair) meerdere keren berichten geweest over hoogoplopende ruzies waar Yesilgöz bij betrokken was, o.a. over de asielwetten en voorjaarsnota uit mijn hoofd.

"Ik lieg het u nog één keer uit"

Oke, het moet gezegd worden. Ik ben het lang niet met alles van het akkoord eens, verre van zelfs, maar ik heb wel het idee dat er (op een enkele obvious one na) een capabele ploeg bewindspersonen bij elkaar is gesteld.

• Leuk
Waarderingen: BeWario
Ben ik de enige die het raar vindt dat Elenor Boekholt - O'Sullivan op Huisvesting komt? Je zou met die ervaring toch denken dat Defensie de veel logischere plek is. (En ja ik weet dat dat nu een VVD plek is, maar de stap van driesterrengeneraal naar minister van huisvesting is toch een bijzondere.

• Leuk
Waarderingen: AngieH
Ben ik de enige die het raar vindt dat Elenor Boekholt - O'Sullivan op Huisvesting komt? Je zou met die ervaring toch denken dat Defensie de veel logischere plek is. (En ja ik weet dat dat nu een VVD plek is, maar de stap van driesterrengeneraal naar minister van huisvesting is toch een bijzondere.
Nja, het hele plaatje is een beetje geschetst doordat we oorlogje moeten gaan spelen. Willemijn Aerdts, staatssecretaris op EZ heeft ook een AIVD en MIVD achtergrond. En als er straks bezuinigen ofvervelende keuzes gemaakt moeten worden ten gunste van Defensie, dan is het maar goed op die plekken al iemand te hebben die daarvoor openstaat.

Maar goed, los van mijn duidelijke bedenkingen op dit vlak, lijken het wel capabele mensen.

Laatst bewerkt:
Dit deed mijn wenkbrauwen ook wel fronzen, maar goed, daadkrachtige vrouw op een belangrijke post is altijd +100 voor mij.

Zelf ook heel blij met Stientje van Veldhoven (D66) die zich met Klimaat bezig gaat houden. Zij heeft de afgelopen jaren in Europees verband veel goeds gedaan op dat vlak en staat echt voor het toegroeien naar een wereldeconomie die binnen de planetaire grenzen past.

• Leuk
Ik dacht trouwens dat Yesilgöz het ergste was dat je op veiligheid en justitie kan hebben.

De afgelopen dagen echter meer en meer meegekregen van Pam Bondi. Ik heb nog geen woorden gevonden om een begin te maken aan een beschouwing op die shitshow.

Ik dacht trouwens dat Yesilgöz het ergste was dat je op veiligheid en justitie kan hebben.

De afgelopen dagen echter meer en meer meegekregen van Pam Bondi. Ik heb nog geen woorden gevonden om een begin te maken aan een beschouwing op die shitshow.
Echt wow inderdaad. Die hoorzitting was echt een freakshow. Hoe je het als vrouw in die positie voor elkaar krijgt om zo'n rij slachtoffers achter je geen blik waardig te gunnen. Koude rillingen for all the wrong reasons.

• Leuk
Echt wow inderdaad. Die hoorzitting was echt een freakshow. Hoe je het als vrouw in die positie voor elkaar krijgt om zo'n rij slachtoffers achter je geen blik waardig te gunnen. Koude rillingen for all the wrong reasons.
Maar de beurs gaat als een tierelier!

Users who are viewing this thread