Hm, klinkt aannemelijk. Die wijziging zal inderdaad niet zomaar voor de lol zijn gedaan.Wat betreft het laatste - en ik moet je de bron hiervoor schuldig blijven, maar heb het gelezen - is ontwikkelingshulp schijnbaar een hot topic geweest in de onderhandeling en wilde de VVD daar vergaand op bezuinigen (en hebben ze daarin niet hun zin gekregen). Ik denk - en dit is dan weer puur mijn eigen vermoeden - dat die naamswijziging een symbolische wijziging is uit de koker uit de VVD die ze in ruil hebben bedongen. Samenwerking klinkt mooi maar dat is denk ik gewoon een staaltje "eigen verantwoordelijkheid". Maar goed; misschien ben ik te cynisch hoor.
In ieder geval mooi om te zien dat Yesilgöz niet in alles haar zin heeft gekregen.
Maar ook D66 heeft toch wel aardig gekregen wat ze wilden, mag je wel concluderen.
Het beeld / de vrees dat het een 'VVD-kabinet' zou gaan worden is in ieder geval toch weer een beetje weggenomen bij mij.
Als ze op die drie onderwerpen (met name Onderwijs voor mij) goed gaan scoren, ben ik al dik tevreden.
Laatst bewerkt: