Lowlands 2027

Denk dat de pop van Robyn juist past binnen dat wat Lowlands zoekt. Het is juist niet de dertien in een dozijn slappe pophap.
Ook heeft ze vorig jaar gewoon een album uitgebracht met prima reviews en ook nog eens een interessant (en relevant!) onderwerp.
Ik zeg niet dat ze niet geboekt mag worden hoor, maar als headliner vind ik tamelijk onbegrijpelijk. Hoewel ik haar kwalitatief hoger inschat dan Major Lazer en de Sugababes, is dat dan wel de spot waar ze terecht hoort te komen.

• Leuk
Waarderingen: RubenFrusciante
Of Rosalia, Zara Larsson, Charli XCX, Alex Warren, RAYE, etc. etc.
- Rosalia vet maar lijkt me lastig met de productie van haar zaalshows tov een festival
- Charli zou kunnen maar die houdt niet van touren
- Raye was er in 2025 nog...
- Zara Larsson vorig jaar Pinkpop, moet je niet willen
- Warren mag naar Pinkpop ;)

Ik vind Robyn live fantastisch, die heeft een goede connectie met house/techno en heeft een (veelal queer) nachtvlinderpubliek (dat past goed bij Lowlands, denk ik). Voelde me de twee meest recente keren (2019 & 2026) dat ik haar zag zwaar underdressed. Ze doet live nog veelal haar meest recente werk (plus die paar hits), dus helemaal geen nostalgie-act, en heeft iets - dankzij die house-connectie - wat veel nieuwe popsterren veel minder hebben: groove. Geen headliner: soit, kan ik mee leven. Maar die hoort toch zeker wel in het donker te staan, op het randje van de nacht of net erover.

Van de headliners van Primavera hoeven we juist niet te verwachten dat ze op Lowlands staan toch? Van de afgelopen jaren zie ik alleen volgens mij Fontaines DC die nog op Lowlands langskwamen in 2025. De rest zat allemaal eerder in de zomer en was al geen optie meer halverwege augustus. Die zijn eerder kanshebbers voor DTRH en BKS lijkt me.

• Leuk
Waarderingen: Davidd
Van de headliners van Primavera hoeven we juist niet te verwachten dat ze op Lowlands staan toch? Van de afgelopen jaren zie ik alleen volgens mij Fontaines DC die nog op Lowlands langskwamen in 2025. De rest zat allemaal eerder in de zomer en was al geen optie meer halverwege augustus. Die zijn eerder kanshebbers voor DTRH en BKS lijkt me.
Precies, ik zie die headliners van Primavera meer als kanshebbers voor BKS of DTRH. Enige overlap qua headliners tussen primavera en Lowands van de afgelopen jaren was volgens mij met Chappel Roan.

Users who are viewing this thread