Best Kept Secret 2027

Voorzichtige eerste gok:

BKS: Fontaines DC, Massive Attack of Underworld, King Gizzard
DTRH: Bicep, Doechii, Phoebe Bridgers
Lowlands: The Strokes, voor de rest nog weinig zicht op

• Leuk
Waarderingen: BeWario
Mijn gok op dit moment is King Gizzard, Phoebe Bridgers, Fontaines DC.
Die laatste twee ook vanwege de lijntje met Friendly Fire.
En als ze misgrijpen zijn er met Massive Attack of Underworld nog twee headliners in de buurt die nog niet op BKS hebben gestaan.

Die midcard bevat wel heel veel namen die BKS eigenlijk niet zou mogen mislopen: Angine de Poitrine, DIIV, CHVRCHES, Metronomy, Weyes Blood, Julien Baker bijvoorbeeld.
Polachek zou een mooie booking zijn, maar ik verwacht dat zij (net als Robyn) dit keer naar DTRH gaat.

En het zou mooi zijn als er minimaal één oldskool indienaam uit het rijtje Bonny Prince Billy, Pavement, Dinosaur Jr. zou komen.
Die oldskool namen mogen best allemaal komen. Oud of niet, het is dit soort indie alternative kwaliteit wat ik afgelopen jaar wat miste in de TWO.

Het lijkt er op dat de spoeling dun was wat de aansprekende headliners betreft. Een stuk dunner dan afgelopen jaar vrees ik. Hopelijk lukt het met FDC en Bridgers want anders zou het wel weer eens lang zoeken kunnen zijn.

Verder benieuwd wat ze kunnen strikken van de mooie mid en undercard van Primavera. Don Caballero, Converge en Twisted Teens zie ik van de kleinere namen graag komen.

• Leuk
Waarderingen: Matthijs
Die oldskool namen mogen best allemaal komen. Oud of niet, het is dit soort indie alternative kwaliteit wat ik afgelopen jaar wat miste in de TWO.

Het lijkt er op dat de spoeling dun was wat de aansprekende headliners betreft. Een stuk dunner dan afgelopen jaar vrees ik. Hopelijk lukt het met FDC en Bridgers want anders zou het wel weer eens lang zoeken kunnen zijn.

Verder benieuwd wat ze kunnen strikken van de mooie mid en undercard van Primavera. Don Caballero, Converge en Twisted Teens zie ik van de kleinere namen graag komen.
En dat terwijl ze wel Tame Impala (en waarschijnlijk Muse) hebben voor Rock Werchter twee weken later

Kan aan mij liggen, maar ik vind King Gizzard in niks een headliner voor BKS eigenlijk.
Enerzijds niet, vooral omdat ze überhaupt nergens in Nederland headliner zijn geweest. Anderzijds waren hun vorige BKS-shows een groot succes. Die ONE show in het zonnetje was een van mijn favoriete shows van ze.

Kan aan mij liggen, maar ik vind King Gizzard in niks een headliner voor BKS eigenlijk.

Denk ik ook, maar BKS kennende zouden ze zomaar die spot kunnen krijgen.
Ben wel benieuwd of ze nog meer festivals gaan doen. Ik zie ze persoonlijk liever in de zalen met shows van 2 (of 3) uur ipv een festival set van max 5 kwartier.

Zie die ook niet echt een vol veld trekken tbh. Hebben een heel hardcore fanbase, maar als je niet in die bubbel zit, dan denk ik dat het wat moeilijker wordt.. En ja oké Aphex Twin stond er idd ook al eens - maar die stond op een affiche met Oscar & The Wolf en The 1975 ofzo so.

Zie die ook niet echt een vol veld trekken tbh. Hebben een heel hardcore fanbase, maar als je niet in die bubbel zit, dan denk ik dat het wat moeilijker wordt.. En ja oké Aphex Twin stond er idd ook al eens - maar die stond op een affiche met Oscar & The Wolf en The 1975 ofzo so.
Aphex Twin is toch wel stukken groter dan King Gizzard, echt helemaal niet te vergelijken. Plus Aphex Twin was dan nog eens een extreem veel exclusievere boeking.

Het aantal acts dat voor Primavera is bevestigd en die ook op het roster staan bij FF is beperkt; Phoebe Bridgers, Fountaines D.C, Metronomy, Underscores, English Teachters, Gilla Band, Headache, PISS. Zegt niet veel, maar helpt mij wel met het vullen van mijn preliminary zou-zo-maar-eens-kunnen-fun playlist BKS27.

We kunnen dat hier op dat forum wel vet vinden(en terecht natuurlijk) maar er moeten ook gewoon dagkaarten verkocht worden.
Ik denk dat je juist met een band met zo'n dedicated fanbase goed kaarten kan schuiven. En dan hoef je ze niet eens als afsluiter neer te zetten. Sub ONE zou ook heel goed kunnen (maar pls geef ze meer dan 1u speeltijd 🥹)

Of gewoon sub ONE en dan 2.5u raveset/DJset in de Secret snachts 😍

Het aantal acts dat voor Primavera is bevestigd en die ook op het roster staan bij FF is beperkt; Phoebe Bridgers, Fountaines D.C, Metronomy, Underscores, English Teachters, Gilla Band, Headache, PISS. Zegt niet veel, maar helpt mij wel met het vullen van mijn preliminary zou-zo-maar-eens-kunnen-fun playlist BKS27.
Ik zou echt heel hard in mijn handjes wrijven met Phoebe en Fontaines, denk op zich ook realistisch. Daarbij een toffe elektronische act (bij wijze van de Chemical Brothers) en ik ben dik tevreden.

Ik ben benieuwd hoe een act als Gilla Band het zou doen op BKS. Ik zie ze eigenlijk veel liever op Roadburn of Rewire.

Al vaker gezegd, maar ik denk dat we ons hier te veel laten leiden door de line-up van Primavera. Ik kijk er ook naar hoor en ga ook bedenken wat er van mij mag overkomen naar BKS, maar uiteindelijk staan er laatste jaren maar zo'n 12-20 namen daadwerkelijk op zowel Primavera Barcelona als Best Kept Secret. En door alle nationale en internationale concurrentie, plus het gegeven dat BKS voor veel acts echt geen prioriteit is op hun Europese tour, is zo'n Primavera line-up verre van een buffet waaruit het voor de programmeurs lekker opscheppen is. Ja, Turnstile - Phoebe - Fontaines zou best kunnen (en heel erg mooi zijn!), maar dat kan net zo goed Pinkpop - DTRH - Lowlands (en in het weekend van BKS: Porto + nog 1 of 2 andere Europese festivals die deze acts óók willen hebben) worden, hoe hard BKS er zijn best ook voor doet.

Dat gezegd hebbende: het gaat hier amper over FKA Twigs ;) voor de kaartverkoop kunnen ze beter Fontaines of Phoebe hebben, maar Twigs op de ONE lijkt me vet hoor!

Al vaker gezegd, maar ik denk dat we ons hier te veel laten leiden door de line-up van Primavera. Ik kijk er ook naar hoor en ga ook bedenken wat er van mij mag overkomen naar BKS, maar uiteindelijk staan er laatste jaren maar zo'n 12-20 namen daadwerkelijk op zowel Primavera Barcelona als Best Kept Secret. En door alle nationale en internationale concurrentie, plus het gegeven dat BKS voor veel acts echt geen prioriteit is op hun Europese tour, is zo'n Primavera line-up verre van een buffet waaruit het voor de programmeurs lekker opscheppen is. Ja, Turnstile - Phoebe - Fontaines zou best kunnen (en heel erg mooi zijn!), maar dat kan net zo goed Pinkpop - DTRH - Lowlands (en in het weekend van BKS: Porto + nog 1 of 2 andere Europese festivals die deze acts óók willen hebben) worden, hoe hard BKS er zijn best ook voor doet.

Dat gezegd hebbende: het gaat hier amper over FKA Twigs ;) voor de kaartverkoop kunnen ze beter Fontaines of Phoebe hebben, maar Twigs op de ONE lijkt me vet hoor!
En zou ook best plausibel zijn, FKA twigs op BKS. Ze heeft DTRH en LL immers recent gedaan.

• Leuk
Waarderingen: Matthijs
Ik zie haar wel de TWO afsluiten een avond. Ze stond op Lowlands bijv als laatste in de Bravo (als invaller) en op Werchter als een-na-laatste in de Barn.
Maar mocht de vijver niet rijkelijk gevuld zijn, kan ze ook als headliner denk ik. Al verkocht ze de ziggo niet uit, als ik het goed heb,

Was wel geniale show op zowel DTRH en LL. Echt een pracht hoogtepunt.

• Leuk
Waarderingen: BeWario

Users who are viewing this thread