Graspop Metal Meeting 2027

Toch bizar dat er hier op dit forum weinig animo is voor FIVE FINGER DEATH PUNCH šŸ‘Š als headliner, voor mij topband, volg ze al vanaf de 1ste x dat ik ze heb gezien op Download 2008, nog nooit ontgoocheld.

• Grrr
Waarderingen: Hellbanger
Ik vind 75 minuten echt dikke prima voor een headline show. Maar dan wel continu spelen en geen gekut tussendoor (Limp Bizkit fratsen). GnR met 3 uur en dan heel veel stiltes en vooral lange nummers, dat is mij echt te veel.

Een band als Rammstein kan vast 3u lang het publiek boeien. Verder ken ik er maar weinig. En liever dat de band 75 of 90 minuten 110% geeft dan 3 uur lang op spaarstand.

Ik vind dat een headliner minimaal 90 minuten moet kunnen boeien. En dan bedoel ik volwaardig spelen. Met geouwehoer en een 'toegift' dan zou het richting de 2 uur moeten gaan. Alles korter dan 90 minuten vind ik gewoon niet headline waardig.

• 100
  • Haha
Waarderingen: Timmetje en Hellbanger
Toch bizar dat er hier op dit forum weinig animo is voor FIVE FINGER DEATH PUNCH šŸ‘Š als headliner, voor mij topband, volg ze al vanaf de 1ste x dat ik ze heb gezien op Download 2008, nog nooit ontgoocheld.
Bij FFDP krijg ik altijd dat beeld van mannen die hun vrouw in elkaar tikken omdat ze niet goed gekookt heeft.

Ik snap goed waarom mensen het catchy vinden, maar het trekt ook echt raar publiek aan op de een of andere manier. En die zanger is een ontzettende mafkees.

• Leuk
  • 100
Waarderingen: saurus en Hellbanger
Even wat anders. Ons gaspitje is meegenomen door security. Ging al bijna 20 jaar met hetzelfde Froyak gasbrandertje naar de camping, maar blijkbaar mag dat niet meer?

Heeft er iemand een goeie tip voor welke nou wel mag? Had voornamelijk met de gasfles te maken.

Ik vind dat een headliner minimaal 90 minuten moet kunnen boeien. En dan bedoel ik volwaardig spelen. Met geouwehoer en een 'toegift' dan zou het richting de 2 uur moeten gaan. Alles korter dan 90 minuten vind ik gewoon niet headline waardig.
Er zijn nog geen 10 groepen die 2 uur durende concerten geven op festivals (Metallica, Rammstein, Guns, Iron Maiden, Manowar, Scorpions, System Of A Down, Tool, Ghost). Ik heb veel liever bands die 70 of 90 minuten zonder pauze en met volle overgave.

Een headliner die 90 minuten lang speelt, zoals Slipknot, Korn, Gojira, Parkway Drive, Sabaton, Machine Head, Pantera, Bring Me The Horizon, Deftones, Powerwolf... is duidelijk geen probleem (integendeel).

Laatst bewerkt:
Even wat anders. Ons gaspitje is meegenomen door security. Ging al bijna 20 jaar met hetzelfde Froyak gasbrandertje naar de camping, maar blijkbaar mag dat niet meer?

Heeft er iemand een goeie tip voor welke nou wel mag? Had voornamelijk met de gasfles te maken.
Zelf heb ik de Cadac safari chef 30.
Het gaat inderdaad vooral om de gasbusjes of cartridges. Bij de Cadac zijn ze afschroefbaar en zelfsluitend.

Er zijn nog geen 10 groepen die 2 uur durende concerten geven op festivals (Metallica, Rammstein, Guns, Iron Maiden, Manowar, Scorpions, System Of A Down, Tool, Ghost). Ik heb veel liever bands die 70 of 90 minuten zonder pauze en met volle overgave.

Een headliner die 90 minuten lang speelt, zoals Slipknot, Korn, Gojira, Parkway Drive, Sabaton, Machine Head, Pantera, Bring Me The Horizon, Deftones, Powerwolf... is duidelijk geen probleem (integendeel).
Zijn toch aardig wat bands die 90 minuten kunnen volmaken. En op basis van repertoire is deze lijst nog een stuk langer te maken (Lamb of god, limp bizkit, Opeth, Amon Amarth, Dimmu Borgir, Nightwish, Tool, NIN, Faith no more, Papa Roach, Savatage).

• Leuk
Waarderingen: Timmetje en Hellbanger
Zijn toch aardig wat bands die 90 minuten kunnen volmaken. En op basis van repertoire is deze lijst nog een stuk langer te maken (Lamb of god, limp bizkit, Opeth, Amon Amarth, Dimmu Borgir, Nightwish, Tool, NIN, Faith no more, Papa Roach, Savatage).
Denk dat limp bizkit wel heel slecht voorbeeld is, die vullen hun set gewoon met covers en gezever.

Soad hun show was ook geen 2 uur lang hoor.

Na hun passage in 2024 enorme fan geworden, ook al is de zanger een rare kwiet, ze weten een enorm sterke set af te leveren en dat is toch wat je wil op een festival. (Er zijn natuurlijk grenzen). Geef mij volgend jaar maar een FFDP zoals in 2024 dan weet ik voor welke dag ik een kaartje moet kopen.

Om het nog wat controversieler te maken… Doe maar een avondje Marilyn Manson & FFDP. Verkoopt ongetwijfeld uit en indien beide in vorm zijn geeft het ook nog eens een avondje goede muziek. Wat wil je meer?

SOAD en FNM dus inderdaad samen op tour in Australiƫ. 3 shows in totaal eind januari laatste show op 1 februari

Zal een FNM show op graspop niet in de weg staan dus

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo
SOAD en FNM dus inderdaad samen op tour in Australiƫ. 3 shows in totaal eind januari laatste show op 1 februari

Zal een FNM show op graspop niet in de weg staan dus
Die twee mogen van ook wel samen naar de Werchter wei komen voor een los optreden.

Hun vorige headlinerpassage was ook gewoon echt een goede show, tegen forumverwachtingen in. Mogen van mij zeker terugkeren als headliner

Users who are viewing this thread