Graspop Metal Meeting 2027

Op die poster van Rock Harz staat niet zoveel waar ik het echt warm van krijg. Gwar zou wel eens geinig zijn, maar dan eerder om het eens gezien te hebben, niet omdat het muzikaal veel voorstelt.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Alle optredens van de Sisters of Mercy sta je een uur naar rook te kijken waar wat silhouetten doorheen bewegen, volgens mij is die band al decennia gesplit zonder dat iemand het heeft opgemerkt.

• Haha
Waarderingen: MetalLimbo en won666
Here We Go Again GIF

Hoewel Accept afgelopen jaar is geweest wens ik hen een spot in betere omstandigheden volgend jaar op GMM. De hitte was zowel voor de band als voor het publiek een domper op de feestvreugde.

Ze zullen er wel niet staan maar mocht het toch zo zijn dan is het hopelijk niet weer 500 graden.

Hoewel Accept afgelopen jaar is geweest wens ik hen een spot in betere omstandigheden volgend jaar op GMM. De hitte was zowel voor de band als voor het publiek een domper op de feestvreugde.

Ze zullen er wel niet staan maar mocht het toch zo zijn dan is het hopelijk niet weer 500 graden.
Dat vond ik er persoonlijk niet aan af te zien. Echt een super solide optreden. En ik vond op dat moment zelf de warmte ook nog wel te doen.

• Leuk
Waarderingen: El_Leipo en saurus
Dat vond ik er persoonlijk niet aan af te zien. Echt een super solide optreden. En ik vond op dat moment zelf de warmte ook nog wel te doen.
Muzikaal zat het heel goed in elkaar daar niet van maar je merkte naar het midden toe wel dat het niet zo energierijk meer was.

2027 I can go for 2 days and can't wait. Bands I'm hoping for:

Slayer
Blind Guardian
Gwar
Cannibal Corpse
Creed
Kreator
Blood Incantation
Prodigy
Bon Jovi (unlikely)
Dead Pony
We could always have Slipknot
Or: Look Outside Your Window
Tool
Puscifer obviously
Manowar (unlikely)
Primitive Man
SunO)))
John Fogerty
Tom Morello this time
Skynd
Die Antwoord
Behemoth
Lamb of God
POD
Arch Enemy
Amon Amarth
Angine de Portraine
Violet Grohl (unlikely)
As always on my wishlist Manson

2027 I can go for 2 days and can't wait. Bands I'm hoping for:

Slayer
Blind Guardian
Gwar
Cannibal Corpse
Creed
Kreator
Blood Incantation
Prodigy
Bon Jovi (unlikely)
Dead Pony
We could always have Slipknot
Or: Look Outside Your Window
Tool
Puscifer obviously
Manowar (unlikely)
Primitive Man
SunO)))
John Fogerty
Tom Morello this time
Skynd
Die Antwoord
Behemoth
Lamb of God
POD
Arch Enemy
Amon Amarth
Angine de Portraine
Violet Grohl (unlikely)
As always on my wishlist Manson
Die Antwoord op Graspop is wel écht een wilde keuze 🤭

• Haha
Waarderingen: swissepfan
Na een geweldig weekend Werchter hier weer eens kijken. Dan valt toch wel op dat het maar een beperkte vijver is waar uit gevist wordt want de meeste namen die hier voorbij komen hebben we de afgelopen 2 jaar al kunnen zien. Meermaals. Maar Children of Bodom vind ik vooral een mooie 'nieuwe' naam die al een tijd verdwenen was.

En Helloween verdient zijn spot ook wel. Zou zeggen lekker als Avatar de Jupiler headlinen. Die hebben daar bewezen een headlinewaardige show te kunnen neerzetten voor een eigen dedicated publiek.

Jupiler stage zou inderdaad de perfecte spot voor ze zijn maar het lijkt erop dat ze zichzelf een mainstage headliner vinden en daarom nooit geboekt worden. Die headlinen liever kleinere festivals dan een lagere spot te accepteren op een groot festival

Enkel hellfest heeft ze kunnen boeken als sub, hoe die ze overtuigd hebben geen idee

Het zal voor graspop ook geen prioriteit zijn, die verkopen minder tickets als de meeste andere subs

• Leuk
Waarderingen: saurus en Joslittel
Na een geweldig weekend Werchter hier weer eens kijken. Dan valt toch wel op dat het maar een beperkte vijver is waar uit gevist wordt want de meeste namen die hier voorbij komen hebben we de afgelopen 2 jaar al kunnen zien. Meermaals. Maar Children of Bodom vind ik vooral een mooie 'nieuwe' naam die al een tijd verdwenen was.

En Helloween verdient zijn spot ook wel. Zou zeggen lekker als Avatar de Jupiler headlinen. Die hebben daar bewezen een headlinewaardige show te kunnen neerzetten voor een eigen dedicated publiek.
goh die 'beperkte vijver' valt wel mee hoor, dit jaar hadden we ook weer 64 bands die er voor het eerst stonden. en dat zijn ze toch al enkele jaren bezig.

Met zelfs ieder jaar nieuwe headliners als The Offspring, Bad Omens, Nine Inch Nails en Tool

Dus graspop blijft toch wel vernieuwen

goh die 'beperkte vijver' valt wel mee hoor, dit jaar hadden we ook weer 64 bands die er voor het eerst stonden. en dat zijn ze toch al enkele jaren bezig.

Met zelfs ieder jaar nieuwe headliners als The Offspring, Bad Omens, Nine Inch Nails en Tool

Dus graspop blijft toch wel vernieuwen
Heb alleen wel het idee, maar verbeter me als ik er naast zit, dat dat voornamelijk zit in de absolute top of de lagere regionen van de undercard. Middensegment blijft voor mijn gevoel ietwat gerecycled.

• Leuk
Waarderingen: Loek123 en Joslittel
Heb alleen wel het idee, maar verbeter me als ik er naast zit, dat dat voornamelijk zit in de absolute top of de lagere regionen van de undercard. Middensegment blijft voor mijn gevoel ietwat gerecycled.
ja voor mijn gevoel ook wel. Veel namen op de main vooral heb ik al wel eens gezien.
Wat misschien ook niet helpt is dat veel mensen hier natuurlijk zowel de juni als augustus (of zelf juli) festivals pakken. Denk als je 1 van de 2 pakt dat het dan wel wat meer nieuwere namen inzitten. Voordeel hiervan is dan wel weer dat ik dit jaar wat vaker in de tenten kon gaan kijken, omdat ik de "grote" naam op de main al had gezien.
Maar zeker in de (sub)HL hoop ik volgend jaar wel op wat nieuwere namen. Vind die vanaf 24 er niet meer hebben gestaan wel weer mogen, maar liefst pas vanaf 23 ;)
Zeker Lord of lost en grave digger mogen komen, Helloween ook maar dat is blijkbaar dus een kleine kans.
Bands als Disturbed, Gojira en Amon Amarth hoop ik ook wel weer voor (voor het laatst 23). Sleep token ben ik ook wel weer benieuwd naar, maar vrees dat die een beetje hetzelfde type fans als BMTH mee nemen...

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en Joslittel
Bands als Disturbed, Gojira en Amon Amarth hoop ik ook wel weer voor (voor het laatst 23). Sleep token ben ik ook wel weer benieuwd naar, maar vrees dat die een beetje hetzelfde type fans als BMTH mee nemen...
Au...
Zonder dollen, wat is daar mis mee dan? Ik vond de sfeer op zaterdag juist fenomenaal en heb me zeker niet gestoord aan wat voor "type" fans dan ook, ben allang blij dat ik geen krantlezende pubers op de voorste rijen heb zien zitten terwijl er gewoon een band speelt, zoals ik op RW al eens meegemaakt heb. Of Metallica fans die alles behalve Metallica kut vinden en verder de hele dag lopen te ouwehoeren.

Au...
Zonder dollen, wat is daar mis mee dan? Ik vond de sfeer op zaterdag juist fenomenaal en heb me zeker niet gestoord aan wat voor "type" fans dan ook, ben allang blij dat ik geen krantlezende pubers op de voorste rijen heb zien zitten terwijl er gewoon een band speelt, zoals ik op RW al eens meegemaakt heb. Of Metallica fans die alles behalve Metallica kut vinden en verder de hele dag lopen te ouwehoeren.
Doelde ook meer op die type fans ;) ben zelf ook gaan kijken bij BMTH en ook zeker een fan van hun shows! Er is niks mis met BMTH fans, weet alleen dat in 23 er wel van dit soort fans waren die onder andere bij Limb Bizkit crowdsurfers lieten vallen. Dat zijn meer de fans waar ik op doelden. Daarvan vind ik dat ze beter naar een los concert kunnen gaan en de mensen die van de spelende band willen genieten die barricade spot mogen geven.
Verder dus nogmaals geen verwijt naar Alle BMTH fans, meer naar het kleine clubje dat de hele dag op 1 spot blijft zitten en niet mee doet als er een band voor hun neus staat te spelen. (Tuurlijk ff zitten hoort erbij, maar niet als er recht voor je neus op de South een band staat, vind ik).

Users who are viewing this thread