Graspop Metal Meeting 2027

Eerlijk gezegd ben ik niks anders gewend dan slechte logistiek en crowd control bij Duitse evenementen. Hou m'n hart alweer vast voor SOAD over 2 weken.
 
Hallo allemaal,
ik ben nieuw op het forum, dus vergeef me alsjeblieft dat ik een translator gebruik, aangezien ik uit Duitsland kom en mijn Nederlands nog niet zo goed is.

Ik kan jullie vertellen wat me zo stoort aan Wacken, wat waarschijnlijk ook een reden is waarom veel mensen er niet meer heen gaan. Ik ben van 2017 tot 2022 naar Wacken geweest en sinds 2017 ga ik ook elk jaar naar Graspop. Je begint dan al snel veel vergelijkingen te maken.
Een probleem met Wacken is dat ze te veel leunen op Duitse bands, terwijl het festival toch veel internationale fans heeft. Maar het grootste probleem is de logistiek. Je staat vaak meer dan drie uur in de file om bij de camping te komen, en zelfs het ophalen van je wristbands kan soms wel drie uur duren. De veiligheidscontroles duren veel te lang, met ongeveer een minuut wachttijd per persoon, en er zijn veel te weinig toiletten en drinkwaterpunten. Zelfs bij slecht weer reageren ze vaak slecht, niet alleen de laatste jaren met de modder. Het festivalterrein werd tijdens mijn bezoek meerdere keren ontruimd vanwege onweer of harde wind, maar het weer was eigenlijk nooit echt slecht. Er lijken ook problemen te zijn met de bands op Wacken. Ik heb meerdere keren gehoord dat bands niet optraden omdat Wacken het vervoer naar het festivalterrein niet goed had geregeld, waardoor de bands hun sets misten. Dit zijn de dingen die me echt dwarszitten, en daarom stappen steeds meer metalfans uit West-Duitsland over naar Graspop, en rijden velen uit Noord-Duitsland liever een paar uur naar Oost-Duitsland voor RockHarz, dat steevast uitverkocht is sinds W:O:A slechter is geworden.

Met vriendelijke groet, Lukas
Welkom op het forum, Lukas!
En voel je zeker niet bezwaard over het gebruik van een vertaler (die overigens uitstekend vertaalt), je bent zeker niet de enige!
Er zijn inmiddels heel wat Duitse (en andere internationale) vaste gebruikers actief op dit forum, wat heel fijn is aangezien bijdragen als de jouwe een mooi perspectief bieden. 🙂
 
Eerlijk gezegd ben ik niks anders gewend dan slechte logistiek en crowd control bij Duitse evenementen. Hou m'n hart alweer vast voor SOAD over 2 weken.
Mooi op tijd vertrekken is de boodschap! Denk dat ik even na de middag al naar daar ga (is maar een uurtje rijden normaal)
 
Mooi op tijd vertrekken is de boodschap! Denk dat ik even na de middag al naar daar ga (is maar een uurtje rijden normaal)
Ja en cash geld mee is ook geen verkeerd idee. We gaan de dag erna ook nog even de barstreet onveilig maken trouwens, altijd erg gezellig daar 🍻
 
Allereerst wil ik iedereen bedanken voor het warme welkom 😋
Ik voel me er meteen thuis.

Wat betreft het SOAD-concert in Düsseldorf, ik kan alleen maar aanraden om vroeg te gaan; parkeren in de stad is een ramp. Ik ken de locatie zelf nog niet, aangezien ze er pas sinds dit jaar concerten geven.
 
  • Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: CedricH en MetalLimbo
Allereerst wil ik iedereen bedanken voor het warme welkom 😋
Ik voel me er meteen thuis.

Wat betreft het SOAD-concert in Düsseldorf, ik kan alleen maar aanraden om vroeg te gaan; parkeren in de stad is een ramp. Ik ken de locatie zelf nog niet, aangezien ze er pas sinds dit jaar concerten geven.
Is langs het stadion en is wel een grote parking aanwezig! Ben er deze winter nog geweest
 
Allereerst wil ik iedereen bedanken voor het warme welkom 😋
Ik voel me er meteen thuis.

Wat betreft het SOAD-concert in Düsseldorf, ik kan alleen maar aanraden om vroeg te gaan; parkeren in de stad is een ramp. Ik ken de locatie zelf nog niet, aangezien ze er pas sinds dit jaar concerten geven.
Wij overnachten in een hotel ergens in het centrum, maar volgens mij zonder parkeerplaatsen. Heb je nog tips waar we wel kunnen parkeren in of rondom de stad en vanaf daar het openbaar vervoer/uber kunnen nemen?
 
Wij overnachten in een hotel ergens in het centrum, maar volgens mij zonder parkeerplaatsen. Heb je nog tips waar we wel kunnen parkeren in of rondom de stad en vanaf daar het openbaar vervoer/uber kunnen nemen?
Dit is er niet echt het topic voor, dus misschien moeten we dit ergens anders voortzetten voor de praktische zaken. Gisteren toevallig wat opgezocht en je kan van het Hbf een U-bahn richting D-Merkur Spiel Arena/ Messe Nord nemen. Van daaruit is het 15 min. wandelen.

Edit: zie Hardrock en Metal Chat.
 
Laatst bewerkt:
Ik vraag me vooral hoe ze aan die 300+ bands gaan geraken zonder een hoop kleine (vrijwel onbekende) franse acts neer te zetten.
Hellfest heeft sowieso al standaard 6 podia. Die vullen ze met gemak, zonder veel beroep te doen op Franse acts.
Toen ze enkele jaren geleden dat dubbel weekend deden zaten daar ook relatief weinig dubbels in, dus zaten ze ook aan meer dan 300 unieke acts.
Voordeel dat ze nu hebben tov toen de 2 weekends is dat de dubbele mainstage gewoon blijft (die moesten ze toen 2 weekends vullen). Het zijn de kleinere niche podia die nu een dubbeltje krijgen. Geloof me vrij, het is niet zo moeilijk om 16 ipv 8 acts te boeken in de black, death, prog, post, stoner, hardcore, punk niches, en daar hoef je echt niet te grijpen naar onbekende Franse bands.
Al zeg ik ook geen nee tegen Bruit, Hypno5e, Houle, Regarde les hommes tomber, Year of no light, Klone, Lost in Kyiv, Mourir en zo kan ik nog wel even doorgaan...
Ik kijk vooral uit naar al het moois dat daardoor "in de buurt" is en hopelijk gaat graspop dan mee in de mooie boekingen!
 

Users who are viewing this thread