Graspop Metal Meeting 2027

qua headliners op herhaling hoop ik vooral dat Judas Priest volgend jaar er niet opnieuw staat, ik snap dat er liefhebbers zijn maar 4 keer in de 6 edities zou toch wel een record zijn qua headliners op herhaling. Ik denk niet dat er andere headliners zijn die dat soort aantallen kunnen halen? (ik kijk alleen naar post-covid edities dus 2022-2027)

Slipknot, Korn, Scorpions, Machine Head, FFDP (en waarschijnlijk vergeet ik er nog een paar) hebben allemaal wel de potentie voor 3 keer
Ook Deep Purple en Alice Cooper stonden er vrij veel de laatste tijd, al dan niet als headliner

hoop dat er en ietswat verfrissend rijtje staan van bands waar we niet mee werden doodgegooid de afgelopen 5 jaar.
Parkway Drive, Ghost, Gojira, Sleep Token, Slayer, Avenged Sevenfold, Motley Crue, Evanescence zouden wat dat betreft mooie namen zijn ook al heb ik met de helft niet zo veel. Stonden er allemaal 0 of 1 keer sinds 2022.
 
Evanescence had ik even over het hoofd gezien, maar dat zou ook wel eens een leuke afwisseling zijn. Wat de kwaliteit tegenwoordig is, weet ik wel niet.
 
Wat zijn potentiële headliners die zich voor het eerst headliner mogen noemen? Afgelopen jaren genoeg nieuwe headliners erbij gekregen en afgelopen editie met Offspring en Limp Bizkit op donderdag, Knocked Loose (wel als inval natuurlijk) en Bad Omens op de andere dagen hadden we er zelfs vier van de acht uiteindelijk.

Wie o wie gaat of gaan het dit jaar kunnen worden?
 
Wat zijn potentiële headliners die zich voor het eerst headliner mogen noemen? Afgelopen jaren genoeg nieuwe headliners erbij gekregen en afgelopen editie met Offspring en Limp Bizkit op donderdag, Knocked Loose (wel als inval natuurlijk) en Bad Omens op de andere dagen hadden we er zelfs vier van de acht uiteindelijk.

Wie o wie gaat of gaan het dit jaar kunnen worden?
Ik gok Sleep Token en Papa Roach


en een Evanescence/ Deftones zou ook nice zijn. (weet even niet of die al HL waren ooit)
 
Wat zijn potentiële headliners die zich voor het eerst headliner mogen noemen? Afgelopen jaren genoeg nieuwe headliners erbij gekregen en afgelopen editie met Offspring en Limp Bizkit op donderdag, Knocked Loose (wel als inval natuurlijk) en Bad Omens op de andere dagen hadden we er zelfs vier van de acht uiteindelijk.

Wie o wie gaat of gaan het dit jaar kunnen worden?
Limp Bizkit was niet de eerste keer headliner, 2012 en 2014 ook al.
Dat is natuurlijk al wel een tijd geleden en ze hadden duidelijk hun status wat verloren ondertussen ;)
 
Wat zijn potentiële headliners die zich voor het eerst headliner mogen noemen? Afgelopen jaren genoeg nieuwe headliners erbij gekregen en afgelopen editie met Offspring en Limp Bizkit op donderdag, Knocked Loose (wel als inval natuurlijk) en Bad Omens op de andere dagen hadden we er zelfs vier van de acht uiteindelijk.

Wie o wie gaat of gaan het dit jaar kunnen worden?
Leuke vraag!

Ik zie Amon Amarth veel genoemd worden hier en dat vind ik wel een goede shout.

Motionless in white, I prevail en Beartooth zitten alle drie ook wel een beetje op het randje. Zou goed kunnen dat ze allemaal als sub staan hoor, maar op een zwakke dag zou het ook geen grote shock zijn als 1 van de drie toch die headline positie krijgt. Alle drie toch afaslive bands.

Sleep Token zal inderdaad ook headlinen als ze er staan, maar niemand die kan voorspellen waar die band in godsnaam allemaal mee bezig is.

Papa Roach hoop ik toch niet, maar het zou inderdaad best kunnen. band is opeens ook erg populair met de nu-metal opleving

Hoop zelf eigenlijk vooral op Linkin Park als nieuwe headliner al is dat geen promotie maar gewoon eerste keer op Graspop (net als Bad Omens)
Was deftones enkele jaren geleden al niet north headliner?
Klopt ja in 2022
 

Users who are viewing this thread