Graspop Metal Meeting 2027

ah daar heb ik overheen gelezen. tof om te horen dat je het zo naar je zin hebt gehad 🤘
Snap ik, het is ook te veel om bij te lezen de afgelopen dagen. Hoe vond jij het dan (wellicht heb ik daar ook overheen gelezen)? En ben ook wel benieuwd wat je uiteindelijk van Bad Omens vond (veel twijfels vooraf meen ik me te herinneren).
 
Over Metallica in 2027: wij hadden het hier ook over met onze vaste Graspopgroepje. Een van hen (bezocht Metallica in Berlijn) opperde: dat gaat de organisatie echt niet doen. Die Metallicafans zijn gek genoeg om combitickets te kopen en dan alleen de Metallica dag te gaan en de rest te laten schieten. Stel dat er een paar duizend zo gek zijn, dat telt lekker door in gemiste omzet op de andere dagen. Dus los van de sfeerargumenten zit er waarschijnlijk ook zo'n argument achter.

Ik zag Metallica op Dynamo in 1999 dus hij is van mijn vinklijst af
:cool:
 
  • Leuk
Waarderingen: El_Leipo
Snap ik, het is ook te veel om bij te lezen de afgelopen dagen. Hoe vond jij het dan (wellicht heb ik daar ook overheen gelezen)? En ben ook wel benieuwd wat je uiteindelijk van Bad Omens vond (veel twijfels vooraf meen ik me te herinneren).
Heb weer een fantastisch festival weekend gehad, ook al was ik initieel niet super positief over de line up heb ik me weer goed vermaakt

Bad Omens heeft live wel indruk gemaakt, niet te vergelijken met de band op album. Heb me er goed vermaakt, al ben ik wel halverwege doorgegaan naar de south stage voor een mooi plekje bij BMTH. maar vond het in ieder geval een terechte headliner boeking, die waarschijnlijk nog wel vaker terug gaat komen op die spot.
 
  • Leuk
Waarderingen: Pommer
Do: SOAD* - Lamb Of God
Vr: Korn - Avenged Sevenfold
Za: Parkway Drive - Sleep Token
Zo: Gojira - Faith No More

*Wordt een moeilijke natuurlijk. Van mij mogen ze ook eens voor een minder evidente naam (voor Graspop dan) als Linkin Park of Muse gaan op de donderdag.

En Gojira zou een ongelooflijke afsluiter zijn voor het festival!
 
  • On fire
Waarderingen: BlackwaterPark
Ik mis toch wel een meer classic headliner in de meeste lijstjes, lijkt me dat ze nog wel een keer iets als Scorpions of Mötley Crüe zullen neerzetten, of weeral Judas Priest. Zolang dat kan, zullen ze altijd wel zo'n naam blijven boeken.
 
  • Leuk
Waarderingen: saurus
Ik mis toch wel een meer classic headliner in de meeste lijstjes
er valt nog weinig zinnigs te zeggen over wie er touren, veel zijn dan ook wishlists. Die van mij in ieder geval wel.

wil dus vooral zeggen dat we er met z'n allen niet zo op zitten te wachten ;)

Edit: helpt natuurlijk ook vooral niet dat scorpions en judas priest er redelijk veel stonden de laatste jaren
 
  • Leuk
Waarderingen: Koekdoos
Kanonenfieber heeft deze nacht de marquee afgesloten


(Maar ik weet wel niet in welk jaar mijn droom zich afspeelde)
 
Laatst bewerkt:
er valt nog weinig zinnigs te zeggen over wie er touren, veel zijn dan ook wishlists. Die van mij in ieder geval wel.

wil dus vooral zeggen dat we er met z'n allen niet zo op zitten te wachten ;)

Edit: helpt natuurlijk ook vooral niet dat scorpions en judas priest er redelijk veel stonden de laatste jaren

Dan ga ik voor:

Linkin Park - Rob Zombie
Mötley Crüe - Twisted Sister
Scorpions - Judas Priest
Bon Jovi - Toto

Hebben we meteen weer wat balans in de wensenlijstjes :LOL:
 
Dan ga ik voor:

Linkin Park - Rob Zombie
Mötley Crüe - Twisted Sister
Scorpions - Judas Priest
Bon Jovi - Toto

Hebben we meteen weer wat balans in de wensenlijstjes :LOL:
Aangekondigde headliners in november:
Aerosmith - Twisted Sister
Guns N' Roses - Faith No More
Mötley Crüe - Five Finger Death Punch
Manowar - Marilyn Manson

En dan staan er in juni 8 andere.. šŸ˜
 
Aangekondigde headliners in november:
Aerosmith - Twisted Sister
Guns N' Roses - Faith No More
Mötley Crüe - Five Finger Death Punch
Manowar - Marilyn Manson

En dan staan er in juni 8 andere.. šŸ˜
8 juni staat alleen Manowar er nog. (Die annuleren 2 uur voordat ze op moeten zodat de organisatie ook precies niks meer kan regelen)

Manson komt niet meer omdat er zo veel reacties kwamen dat Live nation hem heeft gecanceldšŸ˜‚ (note: een grapje, neem dit niet te serieus en wil al helemaal niet die discussie over zijn gedrag opstarten.)

Five Finger Death Punch komen niet meer omdat ze geen zin hebben (ook geen haat ofzo want vond ze in 24 erg leuk! En zou zeker weer gaan kijken)

Ja en de rest spreekt wel voor zich lijkt me. 1 verkeerde val en al hun botten brekenšŸ˜
 
  • Haha
Waarderingen: MetalLimbo
Klopt, al hebben we dat nu allemaal ook al, maar het kan natuurlijk altijd nog erger.

Toch zou ik, ondanks alle negatieve aspecten, Metallica ƩƩn keer op GMM willen zien staan, gewoonweg omdat ik vind dat dat een keer zou moeten voor een van de allergrootste metalfestivals ter wereld, oftewel een afvinkdingetje.

Toegegeven, Wacken heeft ze ook nooit gehad, maar dat ligt waarschijnlijk meer aan Wacken zelf, die hoeven/willen ze niet eens.
In het geval van GMM heeft het meer te maken met Werchter/Live Nation.
Ik denk dat Wacken ze meer nodig gaat hebben dan graspop in de toekomst om uit te verkopen. Want hoewel ik de affiche van Wacken de beste in jaren vind is het nog altijd niet uitverkocht.
 
  • Wow
Waarderingen: MetalLimbo
Klopt, al hebben we dat nu allemaal ook al, maar het kan natuurlijk altijd nog erger.

Toch zou ik, ondanks alle negatieve aspecten, Metallica ƩƩn keer op GMM willen zien staan, gewoonweg omdat ik vind dat dat een keer zou moeten voor een van de allergrootste metalfestivals ter wereld, oftewel een afvinkdingetje.

Toegegeven, Wacken heeft ze ook nooit gehad, maar dat ligt waarschijnlijk meer aan Wacken zelf, die hoeven/willen ze niet eens.
In het geval van GMM heeft het meer te maken met Werchter/Live Nation.
De band zelf heeft een goede band met Werchter en kiest meestal zelf daar te spelen.
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo
Ik denk dat Wacken ze meer nodig gaat hebben dan graspop in de toekomst om uit te verkopen. Want hoewel ik de affiche van Wacken de beste in jaren vind is het nog altijd niet uitverkocht.
Mja, de haast onaantastbare status en reputatie van Wacken lijkt de laatste jaren inderdaad wat haarscheurtjes te vertonen.
En dat ligt voor een groot deel aan de line-up, die al jaren niet echt kan tippen aan die van bv. GMM en Hellfest, en die hevig leunt op bijna exclusief Duitse cultbands, zelfs in de hoogste spots.

Je zou welhaast kunnen zeggen dat ze daar 'lui' zijn geworden, al dan niet bewust. Ze lijken te denken dat iedereen sowieso toch wel komt.
Maar veel internationale fans, die weldegelijk voor de line-up komen, beginnen steeds vaker te kiezen voor GMM of Hellfest.

Zelfs Duitsers, voor wie Wacken bijna heilig is, lijken langzaam hun blik over de landsgrenzen te gooien.
Ik zag afgelopen week dan ook best wel wat battle vests met een hele reeks Wacken patches.
Het kan natuurlijk zo zijn dat die fans nog steeds ook naar Wacken gaan, maar dan nog..
 
Ik vraag me vooral hoe ze aan die 300+ bands gaan geraken zonder een hoop kleine (vrijwel onbekende) franse acts neer te zetten.
Ik ben helemaal niet thuis in de boekingswereld, en hoe ver van te voren bands vastliggen etc, maar het kan toch haast niet anders dat ze al (mondelinge) afspraken hebben met een groot deel van die 300 bands, anders communiceer je het zo niet zou je zeggen.

Dat geeft mij in ieder geval wel hoop voor Graspop😁
 
Bands die optreden in Belgiƫ het komende jaar tem graspop en dus mogelijk kans maken om aanwezig te zijn:

ZZ top (09/07/2026)
Evanescence (16/09/2026)
Judas Priest (18/09/2026)
Beartooth (21/09/2026)
Silverstein (21/09/2026)
Beyond The Black (25/06/2026)
I Prevail (30/09/2026)
Polaris (30/09/2026)
Samurai PIzza Cats (03/10/2026)
Simple Plan (5/10/2026)
Spiritbox (08/10/2026)
Ultra Vomit (09/10/2026)
The Hu (14/10/2026)
Amon Amarth (18/10/2026)
Deep Purple (23/10/2026)
Beast in Black (27/10/2026)
Cardinals (29/10/2026)
The Hardkiss (06/11/2026)
Against the current (8/11/2026)
Korn (09/11/2026)
Enter Shikari (10/11/2026)
Good Charlotte (13/11/2026)
President (16/11/2026)
Eluveitie (17/11/2026)
The Prodigy (27/11/2026)
Papa roach (28/11/2026)
Mammoth (28/11/2026)
Polyphia (7/12/2026)
Pertubator (7/12/2026)
Accept (13/12/2026)
Imminence (15/01/2027)
Black veil brides (21/01/2027)
Wage War (23/01/2027)
Whitechapel (24/01/2027)
Nothing but Thieves (31/01/2027)
Amorphis (31/01/2027)
Five Finger Death Punch (08/02/2027)
Bury Tomorrow (14/02/2027)
Stick to your guns (14/02/2027)
Electric Callboy (16/02/2027)
The Halo Effect (25/02/2027)
Ice Nine Kills (15/03/2027)
Manowar (10/03/2027)
Thirthy seconde to Mars (23/04/2027)

schuin is vrijwel onmogelijk/niet wenselijk wegens herhaling, mogelijk nog wel wat vergeten heb de zalen in sint niklaas/ kortrijk en luik niet nagezien. weet niet hoe die noemen :)
 
  • Leuk
Waarderingen: won666
Bands die optreden in Belgiƫ het komende jaar tem graspop en dus mogelijk kans maken om aanwezig te zijn:

ZZ top (09/07/2026)
Evanescence (16/09/2026)
Judas Priest (18/09/2026)
Beartooth (21/09/2026)
Silverstein (21/09/2026)
Beyond The Black (25/06/2026)
I Prevail (30/09/2026)
Polaris (30/09/2026)
Samurai PIzza Cats (03/10/2026)
Simple Plan (5/10/2026)
Spiritbox (08/10/2026)
Ultra Vomit (09/10/2026)
The Hu (14/10/2026)
Amon Amarth (18/10/2026)
Deep Purple (23/10/2026)
Beast in Black (27/10/2026)
Cardinals (29/10/2026)
The Hardkiss (06/11/2026)
Against the current (8/11/2026)
Korn (09/11/2026)
Enter Shikari (10/11/2026)
Good Charlotte (13/11/2026)
President (16/11/2026)
Eluveitie (17/11/2026)
The Prodigy (27/11/2026)
Papa roach (28/11/2026)
Mammoth (28/11/2026)
Polyphia (7/12/2026)
Pertubator (7/12/2026)
Accept (13/12/2026)
Imminence (15/01/2027)
Black veil brides (21/01/2027)
Wage War (23/01/2027)
Whitechapel (24/01/2027)
Nothing but Thieves (31/01/2027)
Amorphis (31/01/2027)
Five Finger Death Punch (08/02/2027)
Bury Tomorrow (14/02/2027)
Stick to your guns (14/02/2027)
Electric Callboy (16/02/2027)
The Halo Effect (25/02/2027)
Ice Nine Kills (15/03/2027)
Manowar (10/03/2027)
Thirthy seconde to Mars (23/04/2027)

schuin is vrijwel onmogelijk/niet wenselijk wegens herhaling, mogelijk nog wel wat vergeten heb de zalen in sint niklaas/ kortrijk en luik niet nagezien. weet niet hoe die noemen :)
I Prevail, Samurai Pizza Cats en The Halo Effect zou ik alvast blij van worden!

Nothing But Thieves is wel echt niks voor GMM, is een typisch werchter bandje
 
schuin is vrijwel onmogelijk/niet wenselijk wegens herhaling, mogelijk nog wel wat vergeten heb de zalen in sint niklaas/ kortrijk en luik niet nagezien. weet niet hoe die noemen :)
Sint Niklaas = De Casino
Kortrijk = DVG Club
Luik = Le Forum

Af en toe heb je misschien nog iets dat opduikt in De Zwerver in Leffinge of B52 in Ichtegem, maar dat zal echt wel de diepe undercard zijn wellicht.
 

Users who are viewing this thread