Graspop Metal Meeting 2027

My predictions for the headliners are:

Gojira - Parkway Drive
Slayer - Amon Amarth/Lamb of God
Slipknot - Faith no More
Evanescence - Motley Crue
 
  • Leuk
Waarderingen: jonasvh
Voor we de jaarlijkse Metallica-discussie weer openen, denk dan eerst na over het publiek dat je daarmee aantrekt. Dan zitten we met 10.000 dagtoeristen die het terrein behandelen als een TW Classic inclusief stoeltjes, dekentjes en andere rommel. De weide is dan weer een afvalbak en het verandert ook gewoon de dynamiek van het festival.
 
  • Leuk
Waarderingen: prins en El_Leipo
Voor we de jaarlijkse Metallica-discussie weer openen, denk dan eerst na over het publiek dat je daarmee aantrekt. Dan zitten we met 10.000 dagtoeristen die het terrein behandelen als een TW Classic inclusief stoeltjes, dekentjes en andere rommel. De weide is dan weer een afvalbak en het verandert ook gewoon de dynamiek van het festival.
Klopt, al hebben we dat nu allemaal ook al, maar het kan natuurlijk altijd nog erger.

Toch zou ik, ondanks alle negatieve aspecten, Metallica één keer op GMM willen zien staan, gewoonweg omdat ik vind dat dat een keer zou moeten voor een van de allergrootste metalfestivals ter wereld, oftewel een afvinkdingetje.

Toegegeven, Wacken heeft ze ook nooit gehad, maar dat ligt waarschijnlijk meer aan Wacken zelf, die hoeven/willen ze niet eens.
In het geval van GMM heeft het meer te maken met Werchter/Live Nation.
 
Laatst bewerkt:
Eerlijk gezegd zie ik ze liever gewoon edities zoals de afgelopen in elkaar zetten zonder een band die direct alles zou uitverkopen en inderdaad een grote invloed op de sfeer zou hebben. Je bent dan niet meer op een gezellig metalfestival, maar op een concert van Metallica. Je ziet in de video's van voorprogramma's van Metallica ook altijd een driekwart leeg stadion
 
Eerlijk gezegd zie ik ze liever gewoon edities zoals de afgelopen in elkaar zetten zonder een band die direct alles zou uitverkopen en inderdaad een grote invloed op de sfeer zou hebben. Je bent dan niet meer op een gezellig metalfestival, maar op een concert van Metallica. Je ziet in de video's van voorprogramma's van Metallica ook altijd een driekwart leeg stadion
Knocked Loose is dan ook het totaal omgekeerde van wat een metallica fan leuk vindt! bij gojira begon het toch stillaan vol te lopen hoor
 
Midsummer Prog volgend jaar weer het weekend ná GMM i.p.v. tijdens.
Eerste namen zijn Pain Of Salvation, Anneke van Giersbergen en Airbag.

POS (prog metal/rock) lijkt me ook wel een inkoppertje voor GMM, stonden er eerder in 2007.
Ideale Metal Dome naam.
Anneke zou eventueel ook nog kunnen (stond er nu uiteraard met The Gathering), Airbag (prog rock) lijkt me te soft.

 
  • Leuk
Waarderingen: won666
Eerlijk gezegd zie ik ze liever gewoon edities zoals de afgelopen in elkaar zetten zonder een band die direct alles zou uitverkopen en inderdaad een grote invloed op de sfeer zou hebben. Je bent dan niet meer op een gezellig metalfestival, maar op een concert van Metallica. Je ziet in de video's van voorprogramma's van Metallica ook altijd een driekwart leeg stadion
zal op Graspop nog wel goed meevallen aangezien de dagticket maar max 20 a 25 % zijn van het totaal.
met BMTH zag je het ook wel dat het de hele dag bij de south stage veel drukker was. met Metallica of Linkin Park zal wel vergelijkbaar zijn. (en bij Maiden zoals hierboven al aangegeven)
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en El_Leipo
Normaliter weer aanwezig! Erg benieuwd of er nog wat speciaals wordt gedaan voor de jubileum editie, maar zou er ook weer niet te veel van uitgaan. Ben het er wel mee eens dat de Metallica's en Linkin Park's van deze wereld niet perse voor een leukere festivaldag zullen zorgen (zeg ik terwijl LP mijn favo band ever is).

Soort van (semi)realistische bovenkant waar ik op hoop:

Slipknot - Evanescence
Korn - Parkway Drive (moet ik toch eens in deze setting zien)
My Chemical Romance - Turnstile
Tool - Gojira

Maar ik vrees dat we niet kunnen ontkomen aan Sleep Token als één van de headliners.

Verder hoop ik heel erg op Shinedown, nu ze in het najaar ook touren. MIW, I Prevail en Silverstein staan ook hoog op het lijstje.
 
  • Leuk
Waarderingen: jonasvh
Eerlijk gezegd zie ik ze liever gewoon edities zoals de afgelopen in elkaar zetten zonder een band die direct alles zou uitverkopen en inderdaad een grote invloed op de sfeer zou hebben. Je bent dan niet meer op een gezellig metalfestival, maar op een concert van Metallica. Je ziet in de video's van voorprogramma's van Metallica ook altijd een driekwart leeg stadion
Daarom ben ik zoals vaker gezegd ook een groot voorstander van blind early bird tickets, zodat vaste bezoekers in ieder geval al de kans hebben om een combiticket te kopen voordat de eerste namen bekend worden gemaakt en de officiële ticketverkoop losbarst.
 
Daarom ben ik zoals vaker gezegd ook een groot voorstander van blind early bird tickets, zodat vaste bezoekers in ieder geval al de kans hebben om een combiticket te kopen voordat de eerste namen bekend worden gemaakt en de officiële ticketverkoop losbarst en bepaalde dagtickets of zelfs combi's mogelijk direct uitverkopen (zie ook dagtickets Tool destijds).
opzich is dat bij Graspop nog nooit nodig geweest toch? zelfs op een Rammstein, Metallica of Tool zou het nog enkele dagen duren dus kunnen de vaste fans gewoon rustig hun tickets kopen. Hellfest scenarios zijn er gelukkig niet bij ons.

de vaste bezoekers zullen veelal voor een combi gaan en dat duurt eigenlijk altijd wel enkele maanden

ticketstress is er eigenlijk alleen bij accommodaties, daarbij zou ik een presale nog wel handig vinden :)
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo
Normaliter weer aanwezig! Erg benieuwd of er nog wat speciaals wordt gedaan voor de jubileum editie, maar zou er ook weer niet te veel van uitgaan. Ben het er wel mee eens dat de Metallica's en Linkin Park's van deze wereld niet perse voor een leukere festivaldag zullen zorgen (zeg ik terwijl LP mijn favo band ever is).
Je eerste keer Graspop is goed bevallen begrijp ik? :) wel benieuwd naar je ervaring
 
Je eerste keer Graspop is goed bevallen begrijp ik? :) wel benieuwd naar je ervaring
Ja, vond het echt fantastisch! Heb m'n ervaring kort samengevat in het 2026 topic :):

 
Ja, vond het echt fantastisch! Heb m'n ervaring kort samengevat in het 2026 topic :):

ah daar heb ik overheen gelezen. tof om te horen dat je het zo naar je zin hebt gehad 🤘
 
  • Geweldig
Waarderingen: Pommer

Users who are viewing this thread