Verslagje van bands en festival:
Editie nummer vijf voor mij. Wat mij in de loop der jaren is opgevallen, is de drukte op de camping. Begrijp me niet verkeerd, het is nog altijd enorm gezellig en rustig (topcamping), maar ik merk dat we de voorbije twee edities met zijn allen wat meer op elkaar zitten. Ook was de camping al rond de middag vol, waardoor er ook op de parking zijn moeten kamperen.
Een stukje uitbreiding is misschien handig?
De douches en wc's op de camping zijn infeite wel een pluspunt, maar dan moet je wel nog altijd die van op de weide openhouden, anders is het zelfs een verslechtering. Dat werd zaterdagochtend duidelijk. Gelukkig zag de organisatie dat ook in.
Festival zelf was als vanouds gewoon goed. Het lag misschien aan mij, maar de kunstprojecten vielen wat te weinig op. Ik mis de verspreide 'drollen' van een aantal jaar geleden haha.
Mainstage is qua tent een mooie upgrade, wel jammer dat het qua aankleding eigenlijk niets voorstelde. Het was misschien iets te industrieel (door de talloze lichten).
Aan het bos was nu rond de put (waar silent disco is) nu zo een afsluiting gezet. Ik begrijp dat ze daar een zone van willen maken, maar nu is wel mijn favoriete spot om mijn oogjes dicht te doen, verdwenen
En dan had ik het nooit gedacht om kritiek te geven op hen, maar ik vond de muziek van de vinylbus dit jaar (lees: van middernacht tot einde) echt minder. Vooral de vrijdag was voor misty fields-normen gewoon te eclectisch van muziek. Je merkte het ook aan het volk, we liepen wat verloren.
Zaterdag was al wat beter (iemand seven nation army-crew gespot?

). Gewoon (rock)klassiekers draaien en de mensen gaan uit hun dak.
Bovenstaande punten zijn infeite allemaal muggezifterij hoor. Dat waren wat mijn opmerkingen, het was weer een toporganisatie.
De goede punten:
Hulde aan de boeker, hou jullie dat doen, is een raadsel. Maar elk jaar is het gewoon raak. Geef die personen een standbeeld.
Hulde aan de uitstekende sfeer op het terrein en op de camping. Iedereen is vriendelijk, draagt zorg voor elkaar en heeft ook respect voor elkaar. Op de camping is het gewoon enorm gezellig. Het is echt leuk om gewoon daar te wandelen en iedereen te zien zitten.
Heel veel goede optredens gezien. Hoogtepunten waren voor mij Gans, Ty Segall, Crows, The North, Bleech 9:3 en Tooth. Het allerbeste was Man/Woman/Chainsaw. Arcade Fire - Black Country,New Road (met Isaac Wood toen nog)-vibes. Geweldige band!
Meest awkward-moment: de zanger van Bucket die een demonstratie geeft: hoe uzelf ophangen met een microfoon-draad
Jammer genoeg twee mindere optredens gezien:
-Mary in The Junkyard. Als je al de toog laat sluiten, moet je van mijn part nog veel meer bewijzen dat je zoiets onnozels kan eisen. Helaas had de frontvrouw er zelf weinig zin in. Ze had alleszins meer zin in Squid savonds (met bier in haar handen!).
-Arcy Drive, je hebt zo een goed album gemaakt, om er dan zo weinig uit te spelen. Ook heel veel technische problemen. Nee, het zat er nooit in.
En dan nog hulde aan de boer/familie/werkvolk. Bedankt om mijn auto uit de weide te slepen. Jullie waren de echte helden van deze editie
Tot volgend jaar!