Live is Live 2026

de kans bij cave en rw zijn zo klein, toch straf dat 5 leden al cave gewonnen van de 50 beschikbare..

Bovenstaande komt uit dit forum. Dus honderd beschikbare tickets gratis weggegeven voor Nick Cave. RW is ca hetzelfde. Voor Iron Maiden waren het er 1.500 duotickets of 3.000 tickets geloof ik. En sponsors betalen deels of grotendeels toch de prijs voor de door hen uitgegeven tickets bv actie Kristal Alken.
 
de kans bij cave en rw zijn zo klein, toch straf dat 5 leden al cave gewonnen van de 50 beschikbare..

Bovenstaande komt uit dit forum. Dus honderd beschikbare tickets gratis weggegeven voor Nick Cave. RW is ca hetzelfde. Voor Iron Maiden waren het er 1.500 duotickets of 3.000 tickets geloof ik. En sponsors betalen deels of grotendeels toch de prijs voor de door hen uitgegeven tickets bv actie Kristal Alken.
Voor rw waren er ook wel 100x2 tickets te winnen via het Nieuwsblad
 
  • Leuk
Waarderingen: festibob
Zet elke dag een deftig 2de podium met bekende namen en niet zo een slappe hap als nu. Bv maandag 2de podium Fleddy melculy, ancient rites, cyclone, belgian asociality allemaal Belgische groepen en de affiche is veel beter gevuld, eigenheid moet je afdwingen in de massa festivals tegenwoordig. Als je echt een eigen smoel wil dan had je al zeker Fleddy op klein podium kunnen zetten ipv nu gewoon te cancelen dat kost geloofwaardigheid.
 
  • Leuk
Waarderingen: ChrisV en yannickd
de kans bij cave en rw zijn zo klein, toch straf dat 5 leden al cave gewonnen van de 50 beschikbare..

Bovenstaande komt uit dit forum. Dus honderd beschikbare tickets gratis weggegeven voor Nick Cave. RW is ca hetzelfde. Voor Iron Maiden waren het er 1.500 duotickets of 3.000 tickets geloof ik. En sponsors betalen deels of grotendeels toch de prijs voor de door hen uitgegeven tickets bv actie Kristal Alken.
Er is in elk geval veel meer weggegeven. Ook via partners en dergelijke. Maar maandag spant de kroon. Ruim.
Want zoals eerder gezegd, niet abnormaal. Mensen die consumeren zijn belangrijk.
 
Er is in elk geval veel meer weggegeven. Ook via partners en dergelijke. Maar maandag spant de kroon. Ruim.
Want zoals eerder gezegd, niet abnormaal. Mensen die consumeren zijn belangrijk.

Idd, er zijn er echt wel veel weggegeven via partners.
(Ik ken meerdere mensen die zowel naar Cave als Iron Maiden gratis gaan)

Ik snap de denkwijze op korte termijn (meer consumptie op de wei),
maar in de long run zorgt dit voor een minder fijn gevoel bij de echte consumenten die de toch wel zeer prijzige tickets aan de originele prijs hebben aangeschaft. Zelf heb ik nog gratis tickets voor Iron Maiden gescoort naast de dure Cave fronttickets die ik heb gekocht, maar volgend jaar ga ik toch eens twee keer nadenken om nog tickets aan te schaffen (los van de acts). En dat hebben ze toch voornamelijk aan zichzelf te danken.
 
Ben benieuwd naar maandag. Als dat voor 30 procent Maiden fans zijn en 70 procent volk is dat enkel komt om te praten en te drinken, dan zou het een tegenvallende ervaring kunnen zijn.
 
En dat hebben ze toch voornamelijk aan zichzelf te danken.
Leg me eens uit waarom?

Dus moesten ze al die acties niet doen, zou er wellicht geen kat geweest zijn op Maiden. Wat hebben ze daar dan aan? Konden ze wellicht beter annuleren.

Nu proberen ze te redden, wat er te redden valt.

Dat je dure frontstage kaarten hebt gekocht, is alleen maar te danken aan uzelf he. Niemand heeft u ooit verplicht om die te kopen. Is het frustrerend dat je wellicht te veel betaald hebt? Wellicht wel, maar goed, dat hebben wij hier op dit forum al van in het begin zelfs voorspeld.

En kijk nu bijvoorbeeld naar Werchter parklife, de ticketprijzen zijn nu ook al 40 euro goedkoper op ticketswap. Daar is het zelfs uitverkocht. Heeft de organisatie dat ook te danken aan zichzelf?
 
  • Leuk
Waarderingen: LifeCanBeBeautiful
Leg me eens uit waarom?

Dus moesten ze al die acties niet doen, zou er wellicht geen kat geweest zijn op Maiden. Wat hebben ze daar dan aan? Konden ze wellicht beter annuleren.

Nu proberen ze te redden, wat er te redden valt.

Dat je dure frontstage kaarten hebt gekocht, is alleen maar te danken aan uzelf he. Niemand heeft u ooit verplicht om die te kopen. Is het frustrerend dat je wellicht te veel betaald hebt? Wellicht wel, maar goed, dat hebben wij hier op dit forum al van in het begin zelfs voorspeld.

En kijk nu bijvoorbeeld naar Werchter parklife, de ticketprijzen zijn nu ook al 40 euro goedkoper op ticketswap. Daar is het zelfs uitverkocht. Heeft de organisatie dat ook te danken aan zichzelf?

Als je:

1 je tickets veel te hoog prijst
2 daardoor verre van uitverkoopt
3 ze daarna afprijst en gratis weggeeft langs alle kanten dan heeft dit
4 gevolgen in de long run, want je devalueert je eigen product, dat je eerst zelf zo hoog inschatte

Dat is alles wat ik zeg.
En ik denk dat lange termijn visie een beetje onderschat wordt in deze.

Ik wist perfect dat ik dure Cave-kaarten kocht, dat is het probleem niet, ik weet dat ik een topconcert ga zien.
Ze waren ook de eerste in de buurt die een Cave concert aankondigden, de rest van de tour kwam later en was veel goedkoper.
Ze hebben gewoon veel te hoog gemikt, gemist en doen nu aan damage control, tot daar begrijpbaar.
Alleen denk ik dat ze de neveneffecten van die damage control onderschatten.
Volgend jaar wacht een grote hoop gewoon op de gratis tickets, acties of ticketswap-kaarten.
En dat lijkt me geen gezonde voedingsbodem voor een festival. My 2 cents.
 
Ik wist dat ik bij launch geen volle pot moest betalen om IM te zien omwille van de vorige edities.
Met als gevolg dat ik nu gratis tickets gescoord heb.

Ik hoor rondom mij ook mensen die volgende keer zullen wachten ipv direct de volle pot te betalen.
Zo maken ze zichzelf kapot hoor.
 
Ik wist dat ik bij launch geen volle pot moest betalen om IM te zien omwille van de vorige edities.
Met als gevolg dat ik nu gratis tickets gescoord heb.

Ik hoor rondom mij ook mensen die volgende keer zullen wachten ipv direct de volle pot te betalen.
Zo maken ze zichzelf kapot hoor.
Inderdaad exact de neerwaartse spiraal die hier rond de vorige editie ook al werd voorspeld.
 
Als je:

1 je tickets veel te hoog prijst
2 daardoor verre van uitverkoopt
3 ze daarna afprijst en gratis weggeeft langs alle kanten dan heeft dit
4 gevolgen in de long run, want je devalueert je eigen product, dat je eerst zelf zo hoog inschatte

Dat is alles wat ik zeg.
En ik denk dat lange termijn visie een beetje onderschat wordt in deze.

Ik wist perfect dat ik dure Cave-kaarten kocht, dat is het probleem niet, ik weet dat ik een topconcert ga zien.
Ze waren ook de eerste in de buurt die een Cave concert aankondigden, de rest van de tour kwam later en was veel goedkoper.
Ze hebben gewoon veel te hoog gemikt, gemist en doen nu aan damage control, tot daar begrijpbaar.
Alleen denk ik dat ze de neveneffecten van die damage control onderschatten.
Volgend jaar wacht een grote hoop gewoon op de gratis tickets, acties of ticketswap-kaarten.
En dat lijkt me geen gezonde voedingsbodem voor een festival. My 2 cents.
Dat is bij elke editie al zo geweest. En toch zijn er mensen (zoals u) die dat nooit hebben doorgehad. Ook nu zal er nog een groot gedeelte van ticketkopers nooit geweten hebben dat ze bij de Maiden-dag tickets quasi uitdeelden.
Het is nu pas door die artikels dat het grote publiek ook doorheeft dat je koopjes kan doen.

Dit forum is gewoon niet representatief voor de ganse bevolking.

Stel dat live is live volgend jaar Metallica zou boeken, het zal wel dan wel volstaan, zie Ed Sheeran vorig jaar.
 
Dat is bij elke editie al zo geweest. En toch zijn er mensen (zoals u) die dat nooit hebben doorgehad. Ook nu zal er nog een groot gedeelte van ticketkopers nooit geweten hebben dat ze bij de Maiden-dag tickets quasi uitdeelden.
Het is nu pas door die artikels dat het grote publiek ook doorheeft dat je koopjes kan doen.

Dit forum is gewoon niet representatief voor de ganse bevolking.

Stel dat live is live volgend jaar Metallica zou boeken, het zal wel dan wel volstaan, zie Ed Sheeran vorig jaar.

Ha, jij bepaalt wat ik door heb. :-)
Grappig, want de laatste keer was ik gratis daar.

Soit, ik vind het geen gezonde basis zoals het nu loopt.
Iemand die ik ken die 2 gratis tickets heeft gewonnen voor Cave, kreeg vandaag een mail, hij krijgt er gewoon 4 nu als hij wil.
Die mensen zitten niet hier op het forum en die hebben ook wel door dat het momenteel allemaal nogal raar verloopt.

En dat je aanhaalt dat ze volgend jaar Metallica al zouden moeten boeken bewijst mijn punt alleen maar.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: RubenFrusciante
En als laatste aanvulling, laat me duidelijk zijn, ik vind dat jammer.
Want een tegengewicht festival t.o.v. al de Live Nation fests heeft zeker z'n plaats in het Belgische festivallandschap.
En over die locatie wordt veel geneut, maar die vind ik best in orde.
 
Soit, ik vind het geen gezonde basis zoals het nu loopt.
Alsof dat de organisatie dat zelf niet beseft. Nogmaals, als je geen tickets verkoopt (voor welke reden dan ook), dan moet je als organisatie iets doen dat niet prettigs is.
De dag dat Werchter geen tickets meer verkoopt, zullen ze ook maatregelen moeten nemen.
 
En als laatste aanvulling, laat me duidelijk zijn, ik vind dat jammer.
Want een tegengewicht festival t.o.v. al de Live Nation fests heeft zeker z'n plaats in het Belgische festivallandschap.
En over die locatie wordt veel geneut, maar die vind ik best in orde.
Die locatie zal zeker goed zijn, maar heeft wel de perceptie tegen op vlak van bereikbaarheid (maar dat is hier ook al meermaals gepasseerd).
 
De setting zelf is leuker/gezelliger dan de meeste andere grote Belgische festivals (Werchter, Graspop, Pukkelpop, etc...)... als je er ooit geraakt.
De locatie heeft zeker veel meer potentieel dan andere locaties. Zodra de trams terug normaal rijden en ze werken met bijhorende shuttlebussen naar park en ride of naar hartje Antwerpen zal er ook meer volk komen.
 
Eigenlijk is er dus een grote kans dat het volgend jaar weer doorgaat.
Vraag blijft dan alleen welke namen er dan geboekt kunnen worden.
 

Users who are viewing this thread