Leg me eens uit waarom?
Dus moesten ze al die acties niet doen, zou er wellicht geen kat geweest zijn op Maiden. Wat hebben ze daar dan aan? Konden ze wellicht beter annuleren.
Nu proberen ze te redden, wat er te redden valt.
Dat je dure frontstage kaarten hebt gekocht, is alleen maar te danken aan uzelf he. Niemand heeft u ooit verplicht om die te kopen. Is het frustrerend dat je wellicht te veel betaald hebt? Wellicht wel, maar goed, dat hebben wij hier op dit forum al van in het begin zelfs voorspeld.
En kijk nu bijvoorbeeld naar Werchter parklife, de ticketprijzen zijn nu ook al 40 euro goedkoper op ticketswap. Daar is het zelfs uitverkocht. Heeft de organisatie dat ook te danken aan zichzelf?
Als je:
1 je tickets veel te hoog prijst
2 daardoor verre van uitverkoopt
3 ze daarna afprijst en gratis weggeeft langs alle kanten dan heeft dit
4 gevolgen in de long run, want je devalueert je eigen product, dat je eerst zelf zo hoog inschatte
Dat is alles wat ik zeg.
En ik denk dat lange termijn visie een beetje onderschat wordt in deze.
Ik wist perfect dat ik dure Cave-kaarten kocht, dat is het probleem niet, ik weet dat ik een topconcert ga zien.
Ze waren ook de eerste in de buurt die een Cave concert aankondigden, de rest van de tour kwam later en was veel goedkoper.
Ze hebben gewoon veel te hoog gemikt, gemist en doen nu aan damage control, tot daar begrijpbaar.
Alleen denk ik dat ze de neveneffecten van die damage control onderschatten.
Volgend jaar wacht een grote hoop gewoon op de gratis tickets, acties of ticketswap-kaarten.
En dat lijkt me geen gezonde voedingsbodem voor een festival. My 2 cents.